Page 188 - mahalli-iradeler
P. 188

gibi şikâyete konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel
            Beyannamesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güven-
            ce altına alınmış olan haklara da aykırı bir durum tespit edilememiştir.
               F. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               24.Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil aynı
            zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.

               25.28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde, Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ay-
            rımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşit-
            lik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
            beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hak-
            kı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, ka-
            rarların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi,
            kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi
            iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
            bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönet-
            melik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği
            Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
            bahsedilmekte olup benzer ilkelere Avrupa parlamentosu tarafından
            kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası’nda” da yer veril-
            miştir.

               26.Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
            sinde; idare tarafından şikâyet konusuyla ilgili evrakların süresinde
            gönderildiği, verilen cevapların gerekçeli ve yeterli olduğu anlaşılmış
            olup, böylece idarenin “kararların gerekçeli olması”, “kanunilik” ve
            “makul sürede karar verme” ilkelerine ayrıca şikâyetçinin konuyla il-
            gili yaptığı başvurulara istinaden idare tarafından, “Kağıthane ilçesi
            sınırları dışında başka bir ilçede, Başkanlıklarının yetkili ve sorumlu
            olduğu ana arterlerde, geçici işgaliye izni talebinde bulunması halin-
            de gerekli değerlendirmenin yapılacağı hususunda 03/08/2015 tarih-
            li ve 144318 sayılı yazıyla şikayetçiye bilgi verildiği” anlaşılmış olup,




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  183
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193