Page 217 - mahalli-iradeler
P. 217
şekilde fiyatlandırıldığı ve sonunda açma kapama işleminin gerçek-
leştirildiği gözetildiğinde bedelin hizmet bedeli olarak alınan üc-
ret olarak değerlendirilmesi gerektiği, her ne kadar başvurucu 2560
sayılı Kanun’un 23 üncü maddesinde sadece su satışı ile ilgili tarife
yapılacağının öngörüldüğü iddiasında olsa da Anayasamızın 73 ve
124 üncü maddeleri, anılan Kanun maddesi ve Yönetmelik hü-
kümleri gereğince iddiasının yerinde olmadığı (Bkz. 18. paragraf),
anılan Yönetmeliğin yürürlükte olduğu ve iptalinin söz konusu
olmadığı, idarenin işleminde yetki, şekil, sebep, konu ve mak-
sat yönlerinden hukuka aykırılık tespit edilemediği sonuç ve
kanaatine varılmıştır.
E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
21. Anayasamızın “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10 uncu mad-
desinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan
Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının
ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının ihlal edil-
diğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı gibi şikayete
konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi
ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence altına alın-
mış olan başkaca bir insan hakkı ihlalinin tespit edilemediği sonuç ve
kanaatine varılmıştır.
F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
22. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
şında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil, aynı
zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
mektedir.
23. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
başlıklı 6 ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ay-
rımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşit-
lik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hak-
kı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, ka-
rarların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi,
212 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU