Page 37 - KDK
P. 37
C. İş birliği ve diyalog
Muadil kurumlarla iş birliği
İlke 11(a)
Ombudsmanlık kurumlarının iş birliği yaptığı ve birlikte çalıştığı durumlara
çok sayıda örnek verilebilir. İrlanda ve Birleşik Krallık’ta (ilgili yargı
alanlarında şikâyetleri ele alan kuruluşlar için bir çatı yapı olan)
Ombudsmanlık Derneği, Ombudsmanlık personelinin düzenli
konferanslarda ve çıkar grubu toplantılarında bir araya gelmesine imkân
tanıyan bir ağ sunar. Bilgileri paylaşmak için düzenli bir haber bülteni
yayınlar ve internet sitesinde üyelere özel bir alan bulunmaktadır.
Ombudsmanlık Derneği, iş birliğini ve en iyi uygulamaları geliştirmek için
bir forum sağlar. Örneğin, üyeleri için, İyi Şikâyet Yönetimi Rehber İlkeleri
ve bir Hizmet Standartları Çerçevesi yayınlamıştır. Ağlar ayrıca
İskandinav Devletlerinde, Belçika’da, İspanya’da ve birden fazla
Ombudsmanlık Ofisi bulunan diğer ülkelerde de mevcuttur. Ayrıca,
Akdeniz Ombudsmanları Derneği, Fransızca Konuşan Ülkeler
Arabulucular ve Ombudsmanlık Kurumları Derneği, Avrasya
Ombudsmanlık İttifakı ve Uluslararası Ombudsmanlık Kurumu, akranlar
arasındaki iş birliğini güçlendirmeyi hedeflemektedir.
Portekiz’de, Portekiz Ombudsmanlık 2017 Yıllık Raporu, diğer
Ombudsmanlık kurumlarıyla iş birliği içinde gerçekleştirilen çok çeşitli
faaliyetleri vurgulamaktadır. Bu, Ibero-Amerikan Ombudsmanlık Derneği
başkanlığının yürütülmesini ve destek ve geliştirme projelerine katılım
sağlanmasını içermektedir. Örneğin, Ombudsmanlık, Türkiye’de bir
Ombudsmanlık kurumunun kurulmasını desteklemek için bir eşleştirme
projesine katılmış, bu proje kapsamında Ombudsmanın çalışmaları ve
insan haklarıyla ilgili çeşitli konular üzerine bir dizi çalıştay ve seminere
katılım sağlanmıştır. Ombudsmanlık ayrıca Avrupa Komisyonu, Portekiz
Dışişleri Bakanlığı ve Polonya İnsan Hakları Komiserliği tarafından
düzenlenen Azerbaycan Cumhuriyeti İnsan Hakları Komiserliğine destek
vermek için bir projede de yer almıştır.
Karadağ’daki Ombudsmanlık Bürosu, bir Avrupa Konseyi ve Avrupa
Birliği ortak projesi desteğiyle, Avrupa insan hakları standartlarının tutarlı
bir şekilde uygulanmasına ilişkin bilgi ve deneyim alışverişinde bulunmak
amacıyla AB ülkelerindeki akran kurumlara düzenli çalışma ziyaretleri
gerçekleştirmektedir. Çalışma ziyaretleri, Ombudsmanlık personelinin
uygulamaları meslektaşları ile karşılaştırmasına imkân tanımakta ve öz
güvenlerini artırarak, mevcut yetkileri dâhilinde daha fazla yenilikler
yapabilmelerini sağlamaktadır. Ziyaretler ayrıca sıklıkla, iletişimin
sürdürüldüğü profesyonel ağların kurulmasıyla sonuçlanmaktadır.
36