Page 219 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 219

yetkinin kötüye kullanılmaması ve haklı beklentiye uygunluk ilkelerin
              zedelendiği tespit edilmiş olup idarenin bundan böyle bu ilkelere de
              uygun davranması beklenmektedir.
                 IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL MEVZUAT
                 A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması

                 38) 14/6/2012 tarih ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
              nununun 17 inci maddesinin sekizinci fıkrasına göre Kamu Denetçili-
              ği Kurumu’na, dava açma süresi içinde yapılan başvuru, işlemeye baş-
              lamış olan dava açma süresini durdurmakta olup, 21 inci maddenin
              birinci fıkrası uyarınca başvurunun Kurum tarafından reddedilmesi
              halinde, durmuş olan dava açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye
              tebliğinden itibaren kaldığı yerden işlemeye başlar, 21 inci maddenin
              ikinci fıkrası uyarınca ise tavsiye kararı üzerine otuz gün içinde her-
              hangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde bulunulmaz ise durmuş
              olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
                 B .Yargı yolu

                 39)  2709 Sayılı 1982 Anayasasının Temel Hak ve Hürriyetlerin
              Korunması Başlıklı 40.maddesinin 2.fıkrasında, “Devlet, işlemlerin-
              de, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve
              sürelerini belirtmek zorundadır. “hükmü yer almakta olup, 6328 sa-
              yılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 inci maddesinin ikinci
              fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı 60 günlük dava açma sü-
              resinden varsa arta kalan süre içinde, Ankara İdare Mahkemesine
              yargı yolu açıktır.
                 V. KARAR
                 Yukarıda yer alan gerekçeler ve dosya kapsamına göre; şikayetin
              KISMEN KABULÜ İLE KISMEN REDDİNE;
                 1. Şikayetçinin idari para cezasının kaldırılması/değiştirilmesi tale-
              binin REDDİNE,

                 2. Diğer yandan şikayet başvurucusuna verilen şikayete konu ya-
              yınla ilgili uyarı yaptırımının kaldırılarak, makul sürede mağduriyeti-
              nin giderilmesi için yeni bir işlem tesis etmesi hususunda, RADYO VE
              TELEVİZYON ÜST KURULU’NA TAVSİYEDE BULUNULMASINA,





            218   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224