Page 227 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 227

13) 5326 Sayılı Kabahatler Kanunun “Başvuru yolu “başlık-
              lı 27’inci maddesinde, “(1) İdarî para cezası ve mülkiyetin kamuya
              geçirilmesine ilişkin idarî yaptırım kararına karşı, kararın tebliği veya
              tefhimi tarihinden itibaren en geç on beş gün içinde, sulh ceza mahke-
              mesine başvurulabilir. Bu süre içinde başvurunun yapılmamış olması
              halinde idarî yaptırım kararı kesinleşir.”Şeklimdedir.

                 14) 17/12/2011 tarih ve 28145 Sayılı Resmi Gazete ’de ya-
              yımlanan Gıda İşletmelerinin Kayıt Ve Onay İşlemlerine Dair
              Yönetmeliğin 4’üncü maddesinde, “c) İşletme kayıt belgesi ve nu-
              marası: İstenilen bilgi ve belgeleri tamamlanmış kayıt kapsamında-
              ki gıda işletmelerine yetkili merci tarafından verilen belgeyi..”, 6’ncı
              maddesinde, (1) (Değişik fıkra:RG-10/1/2013-28524)  Depo, pera-
              kende, toplu tüketim işletmecileri Ek-2’deki; gıda üreten işletmeciler
              Ek-3’teki bilgi ve belgeler ile birlikte yetkili merciye başvururlar. “Hük-
              mü yer almaktadır.

                 B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar
                 15) Anayasa Mahkemesi’nin E:2015/17, K:2015/20 sayılı ve
              05/03/2015 tarihli kararında; Anayasa’nın 2. maddesinde belirti-
              len hukuk devleti eylem ve işlemleri hukuka uygun, insan haklarına
              saygılı, bu hak ve özgürlükleri koruyup güçlendiren, her alanda ada-
              letli bir hukuk düzeni kurup bunu geliştirerek sürdüren, Anayasa’ya
              aykırı durum ve tutumlardan kaçınan, Anayasa ve hukukun üstün
              kurallarıyla kendini bağlı sayan, yargı denetimine açık olan devlettir.
              Hukuki güvenlik ile belirlilik ilkeleri, hukuk devletinin önkoşul-
              larındandır. Kişilerin hukuki güvenliğini sağlamayı amaçlayan hukuki
              güvenlik ilkesi, hukuk normlarının öngörülebilir olmasını, bireylerin
              tüm eylem ve işlemlerinde devlete güven duyabilmesini, devletin de
              yasal düzenlemelerinde bu güven duygusunu zedeleyici yöntemlerden
              kaçınmasını gerekli kılar. Belirlilik ilkesi ise yasal düzenlemelerin hem
              kişiler hem de idare yönünden herhangi bir duraksamaya ve kuşkuya
              yer vermeyecek şekilde açık, net, anlaşılır ve uygulanabilir olmasını,
              ayrıca kamu otoritelerinin keyfi uygulamalarına karşı koruyucu önlem
              içermesini ifade etmektedir.







            226   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232