Page 231 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 231
28) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
de; şikâyet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen bilgi ve
belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve gerekçeli olarak Kuru-
mumuza gönderildiği, şikâyetçinin başvurusu ile ilgili yaptığı itiraza
İdare tarafından gerekçeli olarak cevap verildiği böylece “makul sürede
karar verme “ilkelerine uygun hareket ettiği, dolayısıyla idarenin bu
yönlerden iyi yönetişim ilkelerine uygun davrandığı anlaşılmıştır.
IV- HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
I-Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
29) 5326 Sayılı Kabahatler Kanunun 27’inci maddesi gereğince
İdarî para cezası kararına karşı şikayetçi tarafından herhangi bir itiraz
başvurusu olmadığı için idarî yaptırım kararı kesinleşmiştir.
II-İlgili İdarenin İşlemine Karşı Yargı Yolu
30) 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40’ıncı maddesinin 2’nci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır. “hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20’nci maddesinin ikinci
fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı kararın tebliğ tarihinden
itibaren varsa dava açma süresinden arta kalan süre içinde Evciler Sulh
Ceza Hakimliği’ne yargı yolu açıktır.
KARAR
Yukarıda yer alan gerekçeler ve dosya kapsamına göre ŞİKÂYETİN
REDDİNE,
Kararın şikayet başvurucusu ve EVCİLER KAYMAKAMLIĞI
İLÇE GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ’NE tebliği-
ne,
Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisi’ nce karar verildi.
M.Nihat ÖMEROĞLU
Kamu Başdenetçisi
230 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU