Page 283 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 283
“başlıklı 6 ncı maddesinde, Kurumun, inceleme ve araştırma yapar-
ken insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk,
ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması;
eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik,
haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenil-
me hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar
verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının
gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin
korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum
veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlenmiştir.
Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teş-
kil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de
iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup benzer ilkelere Avrupa
parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
Yasası’nda da yer verilmiştir.
40. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
sinde; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevresel Etki Değerlendirmesi
İzin ve Denetim Genel Müdürlüğünce şikâyet konusuyla ilgili ev-
rakların süresinde gönderildiği, verilen cevapların yasal dayanakla-
rının gerekçeli şekilde açıklandığı anlaşılmış olup, böylece idarenin
“kararların gerekçeli olması”, “kanunilik “ve “makul sürede karar verme
“ilkelerine uygun hareket ederek iyi yönetişim ilkelerine uygun
davrandığı, buna karşılık idarenin cevabi yazılarında, hangi sürede
hangi mercilere başvurabileceğinin gösterilmemiş olması sebebiyle
“kararakarşı başvuru yollarının gösterilmesi “ilkesine uyulmadığı anla-
şılmış olup idarenin bu hususlarda bundan böyle iyi yönetişim
ilkelerine uyması beklenmektedir.
41. Ayrıca, Görele Belediye Başkanlığından bilgi ve belge talep
yazılarımıza cevaben, sadece Giresun Valiliği Çevre ve Şehircilik İl
Müdürlüğünün 10/07/2015 tarihli yazısı ekinde yer alan Çevresel
Gürültü Seviyesi Değerlendirme Raporlarının birer örneğinin gön-
derildiği, dolayısıyla idarenin “kanunilik”, “şeffaflık”, “hesap verilebi-
lirlik”, “kararların gerekçeli olması “ve “karara karşı başvuru yollarının
gösterilmesi “ilkelerine uygun hareket etmediği anlaşılmış olup ida-
renin bu hususlarda bundan böyle iyi yönetişim ilkelerine uyması
beklenmektedir.
282 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU