Page 283 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 283

“başlıklı 6 ncı maddesinde, Kurumun, inceleme ve araştırma yapar-
              ken insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk,
              ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması;
              eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik,
              haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenil-
              me hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar
              verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının
              gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin
              korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum
              veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlenmiştir.
              Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teş-
              kil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de
              iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup benzer ilkelere Avrupa
              parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
              Yasası’nda da yer verilmiştir.
                 40. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
              sinde;  Çevre  ve Şehircilik  Bakanlığı  Çevresel  Etki Değerlendirmesi
              İzin ve Denetim Genel Müdürlüğünce şikâyet konusuyla ilgili ev-
              rakların süresinde gönderildiği, verilen cevapların yasal dayanakla-
              rının gerekçeli şekilde açıklandığı anlaşılmış olup, böylece idarenin
              “kararların gerekçeli olması”, “kanunilik “ve “makul sürede karar verme
              “ilkelerine uygun hareket ederek iyi yönetişim ilkelerine uygun
              davrandığı, buna karşılık idarenin cevabi yazılarında, hangi sürede
              hangi mercilere başvurabileceğinin gösterilmemiş olması sebebiyle
              “kararakarşı başvuru yollarının gösterilmesi “ilkesine uyulmadığı anla-
              şılmış olup idarenin bu hususlarda bundan böyle iyi yönetişim
              ilkelerine uyması beklenmektedir.
                 41. Ayrıca, Görele Belediye Başkanlığından bilgi ve belge talep
              yazılarımıza cevaben, sadece Giresun Valiliği Çevre ve Şehircilik İl
              Müdürlüğünün 10/07/2015 tarihli yazısı ekinde yer alan Çevresel
              Gürültü Seviyesi Değerlendirme Raporlarının birer örneğinin gön-
              derildiği, dolayısıyla idarenin  “kanunilik”, “şeffaflık”, “hesap verilebi-
              lirlik”, “kararların gerekçeli olması “ve “karara karşı başvuru yollarının
              gösterilmesi “ilkelerine uygun hareket etmediği anlaşılmış olup ida-
              renin bu hususlarda bundan böyle iyi yönetişim ilkelerine uyması
              beklenmektedir.





            282   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288