Page 300 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 300
nedenle şikâyetin inceleme ve araştırmasına engel bir durumun bu-
lunmadığı tespit edilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3) Şikâyet başvurucusu; hissedarı olduğu Manavgat İlçesi, Kemer
Mahallesi D-400 Karayolunun kuzeyinde kain 197, 198, 231, 232,
233 ve 665 parsel sayılı taşınmazların (Antalya) 2. Etap (Side Turizm
Alanı Sorgun Bölgesi) 1/5000 ve 1/1000 ölçekli planlarında revizyo-
na gidildiği, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel
Müdürlüğünce hazırlanan revizyon imar planlarının 12/02/2015 ta-
rihinde onaylanarak ilana çıkarıldığını ve anılan revizyon imar planla-
rında D-400 Karayolunun kuzeyinde kalan, hissedar olduğu parseller
dışındaki diğer parseller için inşaat yoğunluğunun (emsal) gerek ticari
alanlarda gerekse konut alanlarında E:1,20 olarak düzenlenmişken,
kendisinin hissedar olduğu söz konusu parsellerde inşaat yoğunluğu-
nun (emsal) konut alanları için E:0,40 ticari alanlar için 0,50 olarak
düzenlendiğini, komşu parseller ile hissedar olduğu parseller arasın-
daki inşaat yoğunluğu (emsal) düzenlemesindeki farklılığın mülkiyet
hakkına ağır derecede zarar verdiğini ve mağduriyetine sebep olduğu-
nu, ilan edilen idari işleme süresi içinde hissedar olduğu parsellerde de
inşaat yoğunluğunun (emsal) D-400 Karayolunun kuzeyinde bulunan
diğer ticari ve konut alanları için belirlenen E:1,20 olarak düzenlenme-
sine ilişkin itirazının ise Kültür ve Turizm Bakanlığınca “alanda nüfus
ve yapı yoğunluğunu arttırıcı nitelik taşıması nedeniyle uygun
görülmemesi “gerekçesiyle reddedildiğini, söz konusu gerekçenin
somut, ölçülebilir ve denetlenebilir bir gerekçe olmadığını belirterek;
revizyon imar planlarına yapmış olduğu itirazın ve E:1,20 olarak dü-
zenlenmesi talebinin reddine ilişkin Kültür ve Turizm Bakanlığı Plan
İnceleme ve Değerlendirme Kurulunun 26/05/2015 tarih ve 208/02
sayılı kararının iptali ile hissedar olduğu D-400 Karayolunun kuzeyin-
de kain 197, 198, 231, 232, 233 ve 665 parsel sayılı taşınmazlar için de
inşaat yoğunluğunun (emsal), D-400 Karayolunun kuzeyinde bulunan
diğer parseller için belirlenen E:1,20 olarak düzenlenmesini talep etti-
ği anlaşılmaktadır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 299