Page 319 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 319

maddesinde “Kurum, günümüzde demokratik, modern ve katılımcı
              yönetim anlayışında idarelerden sadece hukuki inceleme ve araştırma
              yaparken idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; ka-
              nunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye

                 kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık,
              hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların
              korunması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, ma-
              kul sürede karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı baş-
              vuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi,
              kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve
              eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi
              yönetim ilkelerine uyar. “hükmü yer almaktadır. Söz konusu Yönetme-
              lik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil Avrupa Birliği Temel
              Haklar Bildirgesinin 41 inci maddesi ve Avrupa Parlamentosu tarafın-
              dan kabul edilen Avrupa Doğru İdari Davranış yasası gibi uluslararası
              mevzuatlarda da iyi yönetim ilkelerinin ne olduğuna ilişkin açıklama-
              lara yer verilmiştir.
                 35-) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
              sinde; İdare tarafından, şikayet

                 konusuyla ilgili evrakların süresinde Kurumumuza gönderildiği, şi-
              kayet konusuyla ilgili verdiği kararı makul sürede şikayetçiye bildirdiği
              anlaşılmış olup, “makul sürede karar verme ve kararların bildirilmesi
              “ilkelerine uygun hareket ederek iyi yönetim ilkelerine uygun dav-
              randığı, buna karşılık idarenin yazılarında, hangi sürede hangi mer-
              cilere başvurabileceğinin gösterilmemiş olması sebebiyle “karara karşı
              başvuru yollarının gösterilmesi “ilkesine uygun davranmadığı an-
              laşılmış olup idarenin bu hususlarda bundan böyle iyi yönetim ilkele-
              rine uyması beklenmektedir.

                 IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
                 MEVZUAT
                 A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması:

                 36) Şikâyet konusunun çözümü, teknik bilgi ve incelemeyi gerektir-
              diğinden dosya bilirkişi heyetine tevdi edilerek rapor alınmış, bu aşa-
              mada geçen süre ve yazışma sürecinin halen devam etmesi nedeniyle





            318   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324