Page 396 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 396

- Televizyon Kurumu temsilcilerinin önünde ad çekerek yayın zaman ve sı-
            ralarını tayin eder. Bu ad çekme, oy verme gününden en az yirmi gün önce
            yapılır. Radyo ve televizyon yayınlarının başlangıç saati, partilerin sayısı
            ve en uygun dinleme imkanları göz önüne alınarak Yüksek Seçim Kurulun-
            ca kararlaştırılır. Radyo ve televizyon yayınları en geç saat 22.00 ye kadar
            devam eder. “ifade edilmektedir.
               16. 298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütük-
            leri Hakkında Kanunun “Özel radyo ve televizyonlarla yayın
            “başlıklı 55/A maddesinin üçüncü fıkrasında,  “Yukarıdaki fıkra
            hükümlerine göre özel radyo ve televizyonların yayın ilkelerinin belirlen-
            mesinde, Yüksek Seçim Kurulu görevli ve yetkilidir. “düzenlemesi yer al-
            maktadır.

               17. 298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütük-
            leri Hakkında Kanunun “Basın, iletişim araçları ve internette
            propaganda “başlıklı 55/B maddesinin dördüncü fıkrasında,
            “Bu madde hükümlerine göre yapılacak propagandaların ve yayınların ilke-
            leri Yüksek Seçim Kurulunca belirlenir. “belirtilmektedir.
               B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar:
               18. 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmet-
            leri Hakkında Kanun’un bazı maddelerinin iptali yönünde Anayasa
            Mahkemesine dava açılmıştır. Söz konusu dava Anayasa Mahkeme-
            sinin 21/06/2012 tarih ve E. 2011/44, K. 2012/99 sayılı Kararı
            ile sonuçlanmıştır. Kararda; 6112 sayılı Kanunun 36 ncı maddesi-
            nin “Başkanın Görev ve Yetkileri “alt başlığındaki üçüncü fıkrasının
            (f) bendinde yer alan “Üst Kurulun faaliyet gösterdiği alanda strateji,
            politikalar ve ilgili mevzuat ile Üst Kurul ve personelin performans
            ölçütleri hakkında çalışma ve değerlendirme yapmak. “hükmünün in-
            celenmesi sonucunda, “Dava konusu kuralda, Üst Kurul’un faaliyet gös-
            terdiği alanda strateji, politikalar ve ilgili mevzuat ile Üst Kurul ve perso-
            nelin performans ölçütleri hakkında çalışma ve değerlendirme yapmak gö-
            rev ve yetkisi Başkan’a verilmiştir. Kurum’un düzenli, verimli ve eş güdüm
            içerisinde çalışmasını sağlamayı amaçlayan bu yetki, Kurum’u temsil eden
            ve başkanlık yapan kişiye tanınan idari nitelikli bir yetki olup, Üst Kurul
            yetkilerinin Başkan’a devri anlamına gelmeyeceği gibi Kurul’un yetkileri-
            nin sınırlandırılması sonucunu da doğurmaz. “kanaatine varılmıştır. Yine
            söz konusu maddenin (ğ) bendinde bulunan “Üst Kurul tarafından




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  395
   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401