Page 398 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 398

C. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
            dirme
               21. Şikâyet başvurucusu; 3 numaralı paragrafta da açıklandığı üze-
            re, seçim dönemlerinde izlenecek yöntem üzerinde fikir birliğine varıl-
            ması ve ortak çalışma yapılması kapsamında Üst Kurul üyeleri, İzleme
            ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı yöneticileri ve bütün çalışanların
            katılacağı bir toplantı düzenlenmesi yönünde karar verilmesi talebiyle
            başvuruda bulunmuştur.
               22. Seçim dönemleri radyo ve televizyon yayınları genel olarak; 298
            sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Ka-
            nunun 55/A, 55/B ve 149/A maddelerinde, 6112 sayılı Kanunun ilgili
            hükümlerinde ve 2954 sayılı Türkiye Radyo ve Televizyon Kanununda
            düzenlenmiştir.
               23. RTÜK; radyo, televizyon ve isteğe bağlı yayın hizmetleri sektö-
            rünü düzenlemek ve denetlemek amacıyla Anayasa ile kurulmuş, idari
            ve mali özerkliğe sahip, tarafsız bir kamu tüzel kişiliğidir. Oluşumu,
            görev ve yetkileri, çalışma esasları, toplantı ve karar yeter sayıları,
            mevzuat bölümünde belirtildiği üzere 6112 sayılı Kanunla belirlen-
            miştir. Bu kapsamda,  seçim dönemlerinde yapılacak yayınlara
            ilişkin usul ve esaslar ile yayın ilkelerinin belirlenmesi konu-
            sunda RTÜK’ün bir yetkisinin olmadığı tespit edilmiştir.

               24. 6112 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat incelendiğinde, Üst
            Kurul toplantıları dışında; Üst Kurul üyelerinin, Üst Kurul’un
            hizmet birimleriyle ve personeliyle toplantılar yapabilmelerini
            zorunlu kılan herhangi bir düzenlemenin bulunmadığı anlaşıl-
            maktadır. Ancak ilgili Kanunun 36 ncı maddesinde Kurul Başkanının
            görevleri arasında, ‘Üst Kurul ile hizmet birimlerinin uyumlu, verimli, di-
            siplinli ve düzenli bir biçimde çalışmasının en üst düzeyde organizasyonu
            ve koordinasyonunu sağlamak’ düzenlemesi yer almaktadır. Söz konusu
            düzenleme incelendiğinde, Üst Kurul ile personelin düzenli ve verimli
            çalışmasını sağlamak için Başkana yetki verildiği, Kurum içi yönetim-
            den Başkanın sorumlu olduğu sonucuna ulaşılmaktadır. 18 numaralı
            paragrafta yer verilen Anayasa Mahkemesi Kararında da görüldüğü
            üzere, kurum içi yönetime ilişkin konularda Kurul Başkanına yetki
            verilmesinde  herhangi  bir  hukuka  aykırılık  bulunmadığı  sonucuna
            varılmıştır. Dolayısıyla, şikâyetçinin talep ettiği gibi bir toplantının




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  397
   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403