Page 397 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 397

atanması öngörülenler dışındaki Üst Kurul personelini atamak “hük-
              münün incelenmesi sonucunda da, “RTÜK’ün idari teşkilatlanma-
              sında başkanlık, Kurum’un sıralı en üst karar merciidir. Bu nedenle
              Üst Kurul’un düzenli ve eşgüdüm içerisinde çalışmasını sağlamaya yönelik
              idari nitelikteki atama yetkisinin kanun koyucunun takdiri doğrultusunda
              Başkan’a verilmesi Anayasa’da yer alan memurlara ve kamu görevlilerine
              sağlanan güvenceleri ihlal eder nitelikte değildir. “denilmiştir. Ayrıca ka-
              rarda, “Kanun’da, Üst Kurul’un ve Üst Kurul Başkanı’nın görev ve yetkileri-
              nin ayrı ayrı sayılması suretiyle kurum içi yönetimi ile sektör yönetimi ayrı-
              mı kriteri benimsenerek, kurum içi yönetimine ilişkin olan kurumun
              organizasyonu, personelin seçimi, görevlendirmesi ve her türlü
              yönetimi, kuruma ilişkin idari konularda Başkan’a yetki verilmiş,
              kurul üyelerinin ise sektörün regülasyonuna ilişkin kararlar ala-
              bileceği hükme bağlanmıştır. Başka bir deyişle, kurumun yönetimine
              ilişkin karar alma yetkisi Başkan’a, asıl görev alanına ilişkin karar alma
              yetkisi ise Kurul’a verilmiştir. Dava konusu kurallarla, idari nitelikteki ata-
              ma ve soruşturma izni verme yetkisinin Başkan’a verilmesi, Kurul’un karar
              alma yetkisinin devri olarak değerlendirilemez. Kaldı ki Başkan’a tanınan
              bu yetkinin yargı denetimine tabi olduğu da açıktır. “ifade edilmiştir.
                 19. Danıştay 10. Dairesinin 11/04/2001 tarih ve E. 2000/5305,
              K. 2001/1309 sayılı kararında; “…Tarım ve Köy İşleri Bakanlığının
              gerektiğinde genel kurulu olağanüstü olarak toplantıya çağırması, genel
              kurulun olağanüstü olarak toplanmasının gerekli olup olmadığını belirle-
              mesi konusunda Bakanlığın takdir yetkisine sahip olduğu ancak, bu yet-
              kinin hukuka uygun olarak kullanılıp kullanılmadığının yargı yerlerince
              denetlenmesi gerektiğinden, dosya içinde mevcut bilgi ve belgelerin değer-
              lendirilmesi karşısında, Kooperatif genel kurulunun olağanüstü toplantı-
              ya çağrılmasını gerektiren koşulların mevcut olduğu anlaşılmakla; Kamu
              yararını sağlama ve kooperatif ortaklarının genel ve ortak menfaatlerini
              kollama amacına yönelik olarak tesis edilen dava konusu işlemde belirtilen
              yönlerden ile hukuka ve mevzuata aykırılık görülmemiştir. “denilmiştir.
                 20. Danıştay 8. Dairesinin 12/04/2010 tarih ve E. 2009/7858,
              K. 2009/0000 sayılı kararında; “…Ayrıca idarelerin işlem tesis ederken
              kendilerine Anayasa ve yasalarla çizilen çerçeve içinde takdir hakkına sahip
              oldukları açıktır. Ancak takdir hakkı, serbestçe kullanılabilecek bir keyfiye-
              ti ifade etmeyip, kamu yararı ve hizmet gerekleri açısından hukuka uygun
              olarak temellendirilmiş olgularla desteklenmelidir. “hususu açıklanmıştır.




            396   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402