Page 190 - temel-haklar
P. 190
kabahati” tespit edilemeyen şikayetçi hakkında ayrımcılık ya-
sağına aykırı hareket edildiği ve eşitlik ilkesinin ihlal edildiği
kanaati ve sonucuna ulaşılmıştır.
F) İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
43) Avrupa Birliği’nin Temel Haklar Bildirgesinin 41’inci madde-
sinde, Birlik vatandaşlarının iyi yönetim hakkından bahsedilmekte-
dir. Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasında da, idarenin tarafsız, adil
olması, meşru beklentilere uygun ve makul davranması, kararların
gerekçeli olması, kararların makul sürede verilmesi, cevabi yazılarda
yetkiliye ait iletişim bilgilerinin yer alması gibi iyi yönetim ilkeleri dü-
zenlenmiştir. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim
anlayışında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri
değil aynı zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmele-
ri beklenmektedir.
44) Şikayete konu 21/04/2012 tarihinde şikayetçinin TSK Sosyal
Tesislere günübirlik giriş kartına el konulması işleminde ve 27/7/1967
tarihli ve 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununun 50 nci
ve 94 üncü maddelerinde değişiklik yapan 6413 sayılı Türk Silahlı Kuv-
vetleri Disiplin Kanununun yürürlüğe girdiği tarih olan 16/2/2013’e
kadar yeni bir kart düzenlenmesi yönündeki şikayetçinin talebinin
reddinde idarenin yürürlükteki kanuna ve yönergelere uygun olarak
hareket ettiği tespit edilmekle birlikte, idarenin söz konusu Kanun-
da yapılan değişikliğe istinaden ona dayanak teşkil eden alt düzenle-
yici işlemlerde benzer bir değişikliğe gitmemek suretiyle şikayetçi ve
benzer konumdaki kişilerin mağdur olmasına sebep olunduğu müta-
laa edilmiştir. Bu doğrultuda idarenin ivedilikle 926 sayılı Kanunda
yapılan değişiklik doğrultusunda alt düzenleyici işlemlerinde yasaya
uygun değişikliğe gitmesi ve bu süreçte Kanuna uygun olarak hareket
etmesi, hukuk devleti ve hukuk güvenliği ilkesinin bir gereği olduğu
kadar iyi yönetim ilkesinin bir gereği olarak değerlendirilmiştir.
45) Öte yandan şikayetçi ve babasının akıllı kart hak sahipliğine
ilişkin idareye yaptıkları başvurular neticesinde tesis edilen işlemlerde
kararın açık, anlaşılır ve gerekçeli olduğu görülmekle birlikte hangi ka-
nun yolları ve mercilere başvurulacağı ve süreleri gösterilmediğinden
idareden bundan sonraki işlemlerinde bu hususlara da riayet etmesi
beklenmektedir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 185