Page 411 - temel-haklar
P. 411
olmadığı belirtilmiş, 09/11/2015 tarihli dilekçe ile Hatay Tapu Ka-
dastro XII. Bölge Müdürlüğüne müracaat etmiş, Bölge Müdürlüğünce
23/11/2015 tarihinde Seyhan Tapu Müdürlüğüne başvuruda bulun-
ması yönünde yanıt verilmiş, son olarak 26/10/2015 tarihli dilekçe
ile Tapu Kadastro Genel Müdürlüğüne müracaat etmiş, 03/11/2015
tarihli yazı ile taşınmaz kayıt ve tesciline ilişkin kayıt suret ve bel-
gelerinin döner sermaye ücreti tahsil edildikten sonra verilebileceği
yönünde yanıt verilmiş, ancak Genel Müdürlükçe verilen cevabın seh-
ven verildiğinin farkına varılarak Kurumuza yapmış olduğu başvuru
dilekçesinin de değerlendirilerek cevap verileceği hususu 25/01/2016
tarihinde kendisine bildirilmiştir.
8.15) Son olarak şikâyetçi vekili, 23/11/2015 tarihinde 4 no.lu
paragrafta belirtilen bahse konu taşınmazın beyanlar hanesinde yer
alan belirtmenin kaldırılması talebiyle Kurumumuza başvuruda bu-
lunmuştur.
D. Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan’ın İnceleme ve Araştırma
Bulguları
9) Şikâyet başvurusunun çözümüne dayanak teşkil etmek üzere
TKGM ve TCDD’den bilgi ve belge talep edilmiş olup, ilgili idareler ta-
rafından gönderilen cevabı yazı ve eklerinde yer alan bilgi ve belgelere
“İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları” ve “Olaylar” bölümünde yer
verilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
İlgili Mevzuat
10) 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Dilekçe, bilgi edinme ve
kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74 üncü maddesin-
de; “Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sa-
hiptir. Hükümlerini amirdir.
11) 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Ku-
rumu Kanununun “Kurumun Görevi” başlıklı 5 inci maddesinin
1 inci fıkrasında; “Kurum, idarenin işleyişiyle ilgili şikayet üzerine,
idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; in-
san haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete
406 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU