Page 456 - temel-haklar
P. 456
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)
ŞİKAYET NO : 2016/178
KARAR TARİHİ : 30/07/2016
TAVSİYE KARARI
ŞİKAYETÇİNİN ADI, SOYADI : -
ŞİKAYETÇİNİN ADRESİ : -
ŞİKAYET EDİLEN İDARE : Milli Emlak Genel Müdürlüğü
ŞİKAYETİN KONUSU : Şikayetçinin, hak sahibi oldu-
ğu taşınmazı, idare tarafından
kendisine yapılan tebligatın
usulsüz olması nedeniyle 2/B
kapsamında satın alamadığını
ileri sürerek tebligatın usulsüz
sayılarak yeniden tebligat yapıl-
ması ve mağduriyetinin gideril-
mesi talepleri hakkındadır.
ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ : 7.1.2016
I. USÛL
A. Şikayet Başvuru Süreci
1) Şikayet başvurusu, Kurumumuza e-başvuru yolu ile gönderilen
ve 07/01/2016 tarih ve 237 sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler
için şikayet başvuru formu vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvuru-
sunun karara bağlanması için 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer
sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanu-
nunun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin
41/1-a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 nci maddesinin bi-
rinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştır-
masına geçilmiş, 15/07/2016 tarihli Tavsiye Kararı önerisiyle Kamu
Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet konusunun Kurumu-
muzun görev alanına girdiği şikayetçinin menfaat ihlali koşulunu
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 451