Page 463 - temel-haklar
P. 463

sözü edilen mevzuat ve Yargıtay kararları karşısında usulüne uygun
            olarak  yapılmış bir tebligattan söz edilmeyecektir.
               17) Ayrıca idarece tebligat çıkarılan adresin şikayetçinin
            adres kayıt sistemindeki (mernis) adresi olduğunu savunulsa
            da; 12 numaralı paragrafta sözü edilen Yargıtay ilamı gereğince,7201
            sayılı Tebligat Kanunu’nun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası gereğin-
            ce tebligat yapılabilmesi için tebliği çıkaran mercice, tebligat çıkarılan
            adresin, muhatabın adres kayıt sistemindeki adresi  olduğuna dair teb-
            liğ evrakı üzerine kayıt düşülmesi zorunludur Ancak, somut olayda,
            tebliğ mazbatası bu hususta bir meşruhat içermemektedir. Kaldı ki bu
            halde dahi söz edilen Kanun’un 23 üncü maddesinin yedinci fıkrası
            gereğince adreste bulunmama sebebinin tebliğ mazbatasına  yazılması
            gerekmektedir.

               18) Sonuç olarak yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar,
            anılan mevzuat hükümleri, yargı   kararlar  ile  dosya  içindeki
            bilgi  ve  belgeler  bir  bütün  olarak  değerlendirildiğinde;   İda-
            re, başvuranın başvurusunu, usulüne uygun tebliğ edilmeyen tebligat
            tarihini esas alarak reddetmiştir. Bu tebligat, yukarıdaki paragraflarda
            açıklandığı üzere, hukuka uygun değildir. Tebliğ sırasında mevzuat ge-
            rekleri yerine getirilmemiştir. Ayrıca İdare başvuranın şikayet konusu
            tebligatın içeriğini öğrendiği tarihten itibaren ,6292 sayılı Yasa’nın 8
            inci maddesinde belirtilen 3 aylık sürede, idareye başvurmadığını id-
            dia etmediği gibi, başvuranın bu süreyi geçirdiğine dair dosya içeriğin-
            de bilgi, belge ve bulguya rastlanılmamıştır. Bu itibarla, 10.3 numara-
            lı paragrafta belirtilen Yönetmelik  hükmü gereğince, başvurucunun
            20/11/2015 tarihli dilekçe ile İdareye yaptığı başvurunun süresinde
            olduğunun kabulü gerekeceğinden, İdarece usulsüz tebliğe dayanıla-
            rak şikayetçinin hak sahipliğinin düşürülmesinin hukuka uygun olma-
            dığı sonuç ve kanaatine varılmıştır.
               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               19) Anayasanın 35 inci maddesinde herkesin mülkiyet hakkına sa-
            hip olduğu, bu hakkın ancak kamu yararı amacıyla, kanunla sınırla-
            nabileceği, mülkiyet hakkının kullanılmasının toplum yararına aykırı
            olamayacağı düzenlenmiştir. BM İnsan Hakları Evrensel Beyanname-
            sinin mülkiyet hakkını düzenleyen 17 nci maddesi, “Hiç kimsenin key-
            fi olarak mülkiyetinden yoksun bırakılamayacağı” hükmünü amirdir.




           458   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468