Page 589 - temel-haklar
P. 589
idarenin hatalı davrandığının
kabulü ile uygulamanın düzel-
tilmesi ve gerekli görülen baş-
kaca kararların alınması talep
edilmektedir.
ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ : 30/10/2014
I. USÛL
A. Şikâyet Başvuru Süreci
1. Şikâyet başvurusu, ... Başkanlığının 30/10/2014 tarih ve 10029
sayı ile Kurumumuz tarafından kayıt altına alınan 27/10/2014 tarih ve
1374 sayılı yazısı ile yapılmış olup, karara bağlanması için 28/3/2013
tarih ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu De-
netçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar
Hakkında Yönetmeliğin (Bundan sonra sadece Yönetmelik) 41 inci
maddesi birinci fıkrası (a) bendi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikâyetin incelenme-
sine ve araştırılmasına geçilmiş, 2014/4684 şikayet numaralı “Tavsiye
Kararı” önerisiyle Kamu Başdenetçisi’ ne sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2. Yapılan ön inceleme neticesinde; şikayet konusunun Kurumu-
muzun görev alanına girdiği, diğer şartları taşıdığı, ancak idari baş-
vuru yollarının tüketilmesi şartını taşımamakta olduğu görülmüştür.
Bununla birlikte, telafisi güç veya imkânsız zararların doğması ihti-
maline istinaden, 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
17 nci maddesinin dördüncü fıkrası ve Yönetmeliğin 12 nci maddesi
dördüncü fıkrası uyarınca, idari başvuru yollarının tüketilmesi şartı
aranmadan inceleme ve araştırma aşamasına geçildiği, şikayetin sü-
resinde yapıldığı ve diğer ön inceleme konularında da bir eksikliğin
bulunmadığı, bu nedenle şikayetin incelenmesine ve araştırılmasına
engel bir durumun olmadığı tespit edilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3. Şikâyetçi başvuru dilekçesinde özetle; İstanbul Anadolu yakası-
nın ikinci büyük doğal sit alanı olan Üsküdar Altunizade Mahallesinde
584 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU