Page 643 - temel-haklar
P. 643
I. USÛL
A. Şikâyet Başvuru Süreci
1.Şikayet başvurusu, Kurumumuza posta yoluyla 11/09/2015 ta-
rihli ve 10071 sayı ile kayıt altına alınan dilekçe ile yapılmıştır. Şikayet
başvurusunun karara bağlanması için 28/03/2013 tarihli ve 28601
mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kuru-
mu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yö-
netmeliğin 41 inci maddesinin 1 inci fıkrasının
(a) bendi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci maddesinin 1 inci
fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştırması-
na geçilmiş, 28/12/2015 tarihli Ret Kararı önerisiyle Kamu Başdenet-
çisine sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2.Yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyet konusunun Kurumumu-
zun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu taşıdı-
ğı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikayetin süresinde yapıldığı ve
diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu neden-
le şikayetin inceleme ve araştırmasına engel bir hususun bulunmadığı
tespit edilmiştir.
3.Şikâyet başvurusunda şikâyet edilen idare olarak belirlenen Yapı
ve Kredi Bankası A.Ş. Genel Müdürlüğünün özel hukuk tüzel kişisi ol-
ması nedeniyle uygulamaya yön veren ve uygulama birlikteliğini sağla-
yan kurumlar olan Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Baş-
kanlığı ile Türkiye Barolar Birliği resen şikâyet edilen idareler olarak
gösterilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
4.Şikayet başvurusunda, Kırklareli Barosuna bağlı ... sicil no ile Lü-
leburgaz ilçesinde serbest avukat olarak faaliyette bulunan şikayetçi;
müvekkilinden almış olduğu vekaletname ile Yapı ve Kredi Bankasın-
dan müvekkiline ait bilgi ve belgeleri talep ettiğini, söz konusu Banka
tarafından talep edilen bilgilerin müşteri sırrı kapsamında değerlen-
dirilerek vekaletnamede konuya ilişkin özel yetkiye yer verilmemesi
638 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU