Page 717 - temel-haklar
P. 717
uygulamasının yer aldığı Belediye Encümen kararının Adana 2 nci İda-
re Mahkemesi tarafından iptal edilmesi neticesinde tescilin geçersiz
olduğunu, ecrimisilin talep edilemeyeceğini, öncelikle zeytin ağaçları-
nın istimlak edilmesi gerektiğini iddia ve beyan etmiştir.
11) Adana Valiliği Defterdarlık Milli Emlak Dairesi Baş-
kanlığı şikayetçinin dilekçesine cevaben 27/3/2014 tarihli ve
84994300/01140108922 sayılı yazısında; taşınmazın imar planı İda-
re Mahkemesi tarafından iptal edilmiş olsa bile tasarrufu halen Hazi-
neye ait olduğundan ilgili belediye tarafından mahkeme kararları göz
önünde bulundurularak imar uygulama iptalleri sonucunda yeniden
bir imar uygulama işlemi gerçekleştirilip, yeni tapular oluşturuluncaya
kadar bu taşınmaz üzerinde tasarruf hakkının Maliye Hazinesine ait
olduğu, söz konusu taşınmaz için fuzuli işgalden dolayı şikayetçiden
ecrimisil bedeli alınmasında yasal yönden bir sakıncanın görülmediği
belirtilerek, şikayetçinin bu yöndeki talebini reddetmiştir.
Şikayetçi 28/4/2014 tarihli başvurusunda Kurumumuzdan ecrimi-
sil ihbarnamesinin iptali yönünde tavsiye kararı verilmesini istemiştir.
D. Kamu Denetçisinin İnceleme ve Araştırma Bulguları
12) Şikayet konusu işleme ilişkin bilgi ve belgeler Maliye Bakanlı-
ğı Milli Emlak Genel Müdürlüğü ile Seyhan Belediye Başkanlığından
istenilmiş, ilgili idarelerce konuya ilişkin belgelerin örnekleri gönde-
rilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
13) BM İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nin 17. mad-
desi; “Herkesin tek başına veya başkalarıyla ortaklaşa mülkiyet hak-
kı vardır; Hiç kimse keyfi olarak mülkiyetinden yoksun bırakılamaz.”
hükmünü amirdir.
14) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin Ek 1 No.lu Proto-
kolle Sözleşmeye eklenen
1. maddesi; “Her gerçek ve tüzel kişinin mal ve mülk dokunul-
mazlığına saygı gösterilmesini isteme hakkı vardır. Bir kimse, ancak
kamu yararı sebebiyle ve yasada öngörülen koşullara ve uluslararası
712 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU