Page 124 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 124

edildiğini,  kendisine  burs  yerine  kredi  verilse  idi  geri  ödeyemeyeceği  için  zaten  almayacağını,
              verilen bursu ulaşım, yol, yemek ve okul masrafları için kullandığını ve infaz edilecek 2 yıllık cezası
              daha  olduğundan  verilen  burs  tutarını  geri  ödeme  gücünün  olmadığını  belirterek  bursun  geri
              ödemesinin iptal edilmesini talep etmiştir.

              Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, kesilerek krediye dönüştürülen bursun
              geri  ödenmesi  işleminin  iptali  ve  Adalet  Bakanlığı’nın  06/01/2017  tarihli  yazısında  yer  verilen
              görüşü  doğrultusunda  tutuklu  ve  hükümlülerin  eğitim  haklarının,  rehabilite  edilerek  topluma
              kazandırılmalarının, yaşam boyu öğrenme anlayışı çerçevesinde desteklenmesi amacıyla; gerekli
              kriterler belirlenerek örgün öğretime devam edebilecek nitelikteki hükümlü ve tutuklulara burs ve
              kredi tahsis edilmesi için ilgili mevzuatta makul sürede yeni bir düzenlemeye gidilmesi hususunda
              Maliye Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek Öğrenim Kredi
              ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü’ne tavsiyede bulunulması gerektiği kanaatine varılmıştır.

              Kurumumuz tavsiye kararı üzerine ilgili  idarece  gönderilen  cevabi  yazıda; Kurumumuz tavsiye
              kararı üzerine gerekli işlemlere başlanıldığı ifade edilmiştir.


                    Ankara Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Anabilim Dalı Özel Yetenek

                          Giriş Sınavı Yönergesi’nin Başarı Değerlendirmesine İlişkin
                       Maddesinde Düzenlenen Baraj ve Kesin Kabul Sınavı İçin Başarı
                    Notunun İlgili Yönetmelik Hükümlerine Uygun Şekilde Değiştirilerek

                                 Düzenlenmesi Hususunda Tavsiye Kararı Verildi


              Başvuran;  …  Ankara  Devlet  Konservatuvarı  Müzikoloji  Bölümünün  üç  aşamalı  özel  yetenek
              sınavına  girdiğini,  sadece  kazanan  adayların  puanları  açıklandığından  kendi  puanlarını
              öğrenemediğini,  konservatuvara  yaptığı  bilgi  edinme  başvurusu  neticesinde  müzikal  algılama
              sınavından  58,  yazılı  kompozisyon  sınavından  88,  sözlü  sınavından  ise  50  puan  aldığının
              bildirildiğini, 65,33 puan ortalaması ile ilk 10 kişi arasına giremediğinden bölüme alınamadığının,
              17’nci sırada bulunduğunun ve 10’ncu sıradaki adayın puanının 66 olduğunun belirtildiğini, 11-
              17’nci sıradaki adayların tamamının 65 puan aldığını, yüzdelik dilimli bir puanlamada alınan son
              adaydan hemen sonraki 8 adayın aynı puanda olmasının hayatın olağan akışına son derece aykırı bir
              istatistiki durum olduğunu, buna dikkat çekmek üzere attığı e-postaya müzikoloji bölümü öğretim
              üyesi … tarafından ‘sıralamada 12. olduğu fakat kendisine gönderilen resmi yazıda sehven hata
              yapıldığı’ şeklinde cevap verildiğini, Ağustos 2016’da BİMER’e yaptığı başvuruda bilgi edinme
              hakkı kapsamında sınav kağıtlarının kopyasının kendisine gönderilmesini talep ettiğini, belgeler
              kendisine ulaşmadan önce 26/07/2016 tarihinde … nezaretinde kağıdını incelediğinde iki ayrı yerde
              imla  hatası  yapmış  olduğu  iddiasıyla  toplam  iki  puanının  kırıldığını  gördüğünü,  akabinde
              BİMER’den gönderilen sınav belgelerinin dijital kopyaları arasında yazılı kompozisyon sınavının
              birinci  ve  üçüncü  sayfalarının  kopyasının  bulunduğunu,  hatalı  biçimde  puanının  kırıldığı  ikinci
              sayfanın  kopyasının  bulunmadığını,  hatalı  bir  biçimde  kırılan  iki  puanına  rağmen  65,33  olan
              ortalama puanının 66’ya değil de 65’e yuvarlanmasının sebebinin belli olmadığını, bu konuda sınav
              giriş yönergesinde veya mevzuatta bir düzenleme bulunmadığını, puanın aşağıya yuvarlanmasının
              tamamen keyfi olduğunu, küsuratlı puanlarla kontenjana dahil olunup olunmadığı belirlendiğine
              göre bu küsuratlı puanların adayın lehine olacak şekilde yukarıya yuvarlanmasının uygun olacağını,
              keza bu şekilde rakamların yukarı yuvarlanması durumunda 11’nci ve 12’nci adayların puanlarının
              da 66 olacağını ve bu iki adayın da öğrenci olarak kayıt hakkı kazanacaklarını, ayrıca sözlü sınavda
              sınavın  birinci  aşaması  olan  Müzikal  Algılama  Testi  kapsamında  ses  kümelerinin  algılanması



                                                                                                         113
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129