Page 125 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 125

mahiyetinde  piyanodan  ses  verildiğini  ve  tekrarının  istendiğini,  portedeki  notaların  isimleri  ve
              derecelerinin  sorulduğunu,  yönergede  belirtildiği  şekilde  “sözlü  sınav,  adayların  müzik  ve
              müzikoloji alanlarına ilişkin bilgi ve yatkınlıklarının saptanması” amacına yönelik herhangi bir soru
              sorulmadığını  belirtmek  suretiyle  hatalı  olarak  kırılan  iki  puanının  sınav  sonucuna  eklenerek
              puanının tekrar açıklanmasını ve bölüme kayıt hakkı kazandığının ilanını talep etmiştir.

              Kurumumuzca yürütülen inceleme ve araştırma neticesinde, sınav jürisinin, müzikoloji alanında
              başvuran adayı, alanın gerektirdiği kriterlere göre ve mevzuatta belirlenen sınırlar çerçevesinde
              takdir  yetkisini  kullanarak  değerlendirdiği,  bu  doğrultuda  jürinin,  adayın  müzikoloji  bölümüyle
              ilgili mesleki yeteneğinin, müzikolojiye ilişkin bilgi ve yatkınlığının ölçüldüğü bir değerlendirmeye
              ağırlık verdiği kanaati edinilmiştir. Sınav jürisinin takdir yetkisini kullanımında dayanak gösterdiği
              “adayların meslek seçimleri konusunda bilinç düzeylerini ölçme, temel müzik bilgisi ve duyduğu
              sesi verebilme yetisini ölçme” ile bu yöndeki ölçme ve değerlendirmesini, adayın ileride yapacağı
              solfej,  dikte,  armoni  ve  analiz  gibi  mesleki  çalışmalar  açısından  taşıdığı  önemle
              gerekçelendirmesinde hukuka aykırılık bulunmadığı, başvurana takdir edilen notun sınav jürisince
              gerekçeleriyle ortaya konulabilmesi, sözlü sınavın sesli ve görüntülü kayıt alınarak yapılmış olması,
              söz konusu kaydın idarenin açıklamalarını teyit edici mahiyette olması, sınav öncesinde soruların
              ve  yanıtların  hazırlanarak  her  aday  için  sorulan  nota  bilgisi  ve  işitme  sorularının  aynı  olması
              yönlerinden idarenin işleminde hukuka aykırılık bulunmadığı sonuç ve kanaatine varıldığından,
              başvuranın hatalı olarak kırılan iki puanının sınav sonucuna eklenerek puanının tekrar açıklanmasını
              ve bölüme kayıt hakkı kazandığının ilan edilmesi talepleri yönünden başvurunun reddi gerektiği
              değerlendirilmiştir.  Bunun  yanı  sıra  Müzikoloji  Anabilim  Dalı  Özel  Yetenek  Giriş  Sınavı
              Yönergesi’nin başarı değerlendirmesine ilişkin maddesinde düzenlenen baraj ve kesin kabul sınavı
              için başarı notunun, ilgili yönetmelik hükümlerine uygun şekilde değiştirilerek makul sürede yeni
              bir düzenleme yapılması yönünde Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğüne Tavsiyede Bulunulması
              gerektiği kanaatine varılmıştır.



                     Emniyet Genel Müdürlüğü’ne, Emniyet Örgütü Mensuplarının Para
                          Mükâfatı İle Ödüllendirilmesinde Hizmet Sınıfları Arasında

                    Uygulanan Ayrımcılığın Giderilmesinin Teminini Sağlayacak Objektif
                       Kriterlere İlişkin Usul ve Esasların Belirlenmesine Yönelik İkincil
                          Düzenlemenin Yapılması Hususunda Tavsiye Kararı Verildi




              Başvuran;  09-16  Kasım  2015  tarihleri  arasında  …  İli  …  İlçesi  …  Turizm  Bölgesinde
              gerçekleştirilen 2015 yılı … Zirvesinin başarı ile tamamlanması amacıyla yapılması gereken iş ve
              işlemlerin yerine getirilmesi için 07/11/2015 gün ve 6484 sayılı emir yazı ile İkmal Şube Müdürlüğü
              Emniyet Hizmetleri sınıfı personelleri ile birlikte görevlendirildiğini, günlük görev listesinde …
              Zirvesinde görevli olarak gösterildiğini, İkmal Şube Müdürlüğünce gönderilen yazı ekindeki listede
              ismi bulunmasına rağmen zirvede görev alan personellerin ödüllendirilmesine yönelik düzenlenen
              taltif  listesinde  Emniyet  Hizmetleri  Sınıfı  harici  tüm  diğer  hizmet  sınıfına  tabi  personeller  gibi
              kendisinin  de  liste  dışı  bırakıldığını  iddia  ederek  taltifle  ödüllendirilen  personel  listesine  dahil
              edilerek mağduriyetinin giderilmesini, hizmet sınıfları arasında uygulanan ayrımcılığın giderilerek
              kurum  içerisinde  görev  yapan  diğer  hizmet  sınıflarında  aidiyet  duygularının  oluşturulması  ve
              personel arasında çalışma barışının artırılması için gereğinin yapılması talebinde bulunmuştur.



                                                                                                         114
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130