Page 87 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 87
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Amaç A.3 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği Artırmak
Hedef H.3.1 Bireylere yönelik tanıtım ve iletişim stratejisini geliştirmek
Performans Hedefi Bireylere yönelik tanıtım ve iletişim stratejisi geliştirilecektir.
Hedefin Hedefin
2017
Performans Göstergeleri 2017 Hedef Gerçekleşme Ulaşılma
Gerçekleşme
Oranı % Durumu
Gerçekleştirilen tanıtım ve
1 5 50 %1000 Başarılı
reklam faaliyeti sayısı
2 Hikâyeleştirilen iyi örnek sayısı 2 17 %850 Başarılı
Birey Memnuniyetine İlişkin
3 1 2 %200 Başarılı
Yapılan Anket Sayısı
4 Yapılan tanıtım, toplantı sayısı 2 30 %1500 Başarılı
Hazırlanan tanıtım materyal
5 4 30 %750 Başarılı
sayısı
Hedef gerçekleştirilmiş, bu kapsamda, Ombudsman Halkla Buluşuyor” temalı bölgesel
toplantılarda gerçekleştirilen ‘Serbest Kürsü’ ile vatandaşlara idare ile yaşadıkları sorunlar
ve KDK’dan beklentileri kapsamında her toplantıda ortalama 30 vatandaşa söz verilmiş
söz konusu toplantılarda tüm katılımcılara anket uygulanmış, Kurumumuzun aracılığı ve
girişimleri sonucunda sorunları ‘Dostane Çözüm’ ile sonuçlanan vatandaşların Kuruma
ziyaretleri kabul edilmiş, başta üniversiteler olmak üzere Kurumun geniş kitlelere tanıtımı
amacıyla; Kırıkkale, Giresun, Konya, Mersin, Trabzon, Gümüşhane, Bayburt, Erzurum, Artvin,
Değerlendirme verilmek suretiyle, üniversite öğrencileriyle buluşmalar gerçekleştirilmiş, hukuk, adalet, insan
Karaman, Ankara, Kastamonu, Elazığ, Aksaray, İstanbul illerinin üniversitelerinde konferanslar
hakları ve hakkaniyet anlayışını geliştirmek amacıyla “Ombudsmanlık Toplulukları” kurmak
için gereken çalışmalar başlatılmış, 184 üniversiteye yazı yazılmış bu kapsamda 20 Üniversitede
ombudsmanlık topluluğu fiilen oluşturulmuş, 2017 yılında Kurumuma bizzat gelen, telefon
aracılığı ile ulaşan veya bilgi edinme yoluyla başvuran vatandaşlara ait toplam 21.083 adet
bilgi talebi karşılanmıştır. Ayrıca 2017 yılında basın ve medya etkin bir şekilde kullanılmış,
gerek Kurum hakkında gerekse kararlar hikayeleştirilerek bireylere sunulmuştur. 40 soruda
Ombudsmanlık materyali hazırlanmış, E-başvuru sayfası kullanıcı dostu haline getirilmiş, SMS
bilgilendirme sistemi oluşturulmuştur. Bu kapsamda hedefe ilişkin performans göstergelerinin
çok üzerinde bir başarı yakalanmıştır.
2017 YILI FAALİYET RAPORU 87