Page 87 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 87

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU





              Amaç                              A.3 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği Artırmak


              Hedef                             H.3.1 Bireylere yönelik tanıtım ve iletişim stratejisini geliştirmek



              Performans Hedefi                 Bireylere yönelik tanıtım ve iletişim stratejisi geliştirilecektir.





                                                                                Hedefin        Hedefin
                                                               2017
              Performans Göstergeleri           2017 Hedef                      Gerçekleşme    Ulaşılma
                                                               Gerçekleşme
                                                                                Oranı %        Durumu

                   Gerçekleştirilen tanıtım ve
               1                                      5               50            %1000         Başarılı
                   reklam faaliyeti sayısı

               2   Hikâyeleştirilen iyi örnek sayısı  2               17             %850         Başarılı

                   Birey Memnuniyetine İlişkin
               3                                      1               2             %200          Başarılı
                   Yapılan Anket Sayısı


               4 Yapılan tanıtım, toplantı sayısı     2               30            %1500         Başarılı

                   Hazırlanan tanıtım materyal
               5                                      4               30             %750         Başarılı
                   sayısı


                           Hedef  gerçekleştirilmiş, bu kapsamda, Ombudsman Halkla Buluşuyor” temalı bölgesel
                           toplantılarda  gerçekleştirilen ‘Serbest Kürsü’ ile vatandaşlara idare ile yaşadıkları sorunlar
                           ve KDK’dan beklentileri kapsamında her toplantıda  ortalama 30 vatandaşa söz verilmiş
                           söz konusu toplantılarda tüm katılımcılara anket uygulanmış, Kurumumuzun aracılığı ve
                           girişimleri sonucunda sorunları ‘Dostane Çözüm’ ile sonuçlanan vatandaşların Kuruma
                           ziyaretleri kabul  edilmiş, başta üniversiteler  olmak üzere Kurumun  geniş kitlelere tanıtımı
                           amacıyla; Kırıkkale, Giresun, Konya, Mersin, Trabzon, Gümüşhane, Bayburt, Erzurum, Artvin,
                     Değerlendirme  verilmek suretiyle, üniversite öğrencileriyle buluşmalar gerçekleştirilmiş, hukuk, adalet, insan
                           Karaman, Ankara, Kastamonu, Elazığ, Aksaray, İstanbul illerinin üniversitelerinde konferanslar

                           hakları ve hakkaniyet anlayışını geliştirmek amacıyla “Ombudsmanlık Toplulukları” kurmak
                           için gereken çalışmalar başlatılmış, 184 üniversiteye yazı yazılmış bu kapsamda 20 Üniversitede
                           ombudsmanlık topluluğu fiilen oluşturulmuş, 2017 yılında Kurumuma bizzat gelen, telefon
                           aracılığı ile ulaşan veya bilgi edinme yoluyla başvuran vatandaşlara ait toplam 21.083 adet
                           bilgi talebi karşılanmıştır. Ayrıca 2017 yılında basın ve medya etkin bir şekilde kullanılmış,
                           gerek Kurum hakkında gerekse kararlar hikayeleştirilerek bireylere sunulmuştur. 40 soruda
                           Ombudsmanlık materyali hazırlanmış, E-başvuru sayfası kullanıcı dostu haline getirilmiş, SMS
                           bilgilendirme sistemi oluşturulmuştur. Bu kapsamda hedefe ilişkin performans göstergelerinin
                           çok üzerinde bir başarı yakalanmıştır.








                                                                                          2017 YILI FAALİYET RAPORU  87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92