Page 325 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 325

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               bırakılması talebinin reddedilmesinde hakkaniyete uygunluk bulunmadığı, sonuç
               ve kanaatine varılarak idarenin, talep konusu taşınmaza ihtiyacı bulunmadığının
               saptanması halinde, bireysel yarar ile kamusal yarar arasındaki denge gözetilerek
               başvuranın arsası üzerindeki imar plan uygulamasından kaynaklı kısıtlamanın
               kaldırılması veya idare ile başvuran arasında taşınmazın kamulaştırma bedelinin,
               güncel  rayiç  bedel  gözetilerek mümkünse  uzlaşma  yoluyla  belirlenmesi  ve  idare
               tarafından kamulaştırma bedelinin makul sürede ödenmesini teminen yeni bir işlem
               tesisi hususunda, Milli Eğitim Bakanlığı’na ve Domaniç Belediye Başkanlığı’na
               Tavsiyede Bulunulmasına, karar verilmiştir. 152
               6.15.2.2 Alt Ölçekli İmar Planlarının Aradan Geçen Süreye Rağmen Hazırlanmaması

               Başvuran mülkiyetinde olan Çanakkale İli, Ezine İlçesi, Alemşah Köyü, Beşiktepe
               Mevkiinde yer alan 11 adet taşınmazın 16/12/2006 tarihli Resmî Gazete’de
               yayımlanarak yürürlüğe giren “Ezine Kestanbol Termal Turizm Merkezi” sınırları
               içerisinde olduğunu belirterek, alt ölçekli imar planlarının halen yürürlüğe girmemesi
               sonucunda mülkiyet hakkının kısıtlanması nedeniyle oluşan mağduriyetinin
               giderilmesini talep etmektedir

               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, 1/25000 ölçekli Çevre
               Planının onaylandığı 2010 yılından itibaren yaklaşık 7 yıllık süre içerisinde alt ölçekli
               imar yürürlüğe girmediği ve dolayısıyla yapı ruhsatı düzenlenemediği, 1/25000
               ölçekli Çevre Düzeni Planı Uyarınca başvuru konusu taşınmazların Turizm Tesis
               Alanı (TTA) içerisinde kaldıkları, başvuranın, yapılaşma yasağı getirilmemiş Turizm
               Tesis  Alanı  içerisinde  yer  alan  2012  ve  2016  yıllarında  edindiği  taşınmazlarına
               ilişkin olarak Kurumumuza başvuruda bulunduğu, Bakanlıkça yalnızca taraflarınca
               onaylanmış alt ölçekli imar planı bulunmadığı bilgisi verilmekle yetinildiği, bu
               kapsamda bir işlem yapıldığına ya da yapılacağına dair bir irade beyan edilmediği,
               bu sebeple başvuranın taşınmazlarının imar durumuna yönelik bir bilgi edinemediği
               ve taşınmazlarına yönelik tasarrufta bulunamadığı, üst norm konumunda olan
               Çevre Düzeni Planı uyarınca alt ölçekli planları yapma, yaptırma ve onama yetkisi
               Bakanlıkta olmakla birlikte, Bakanlık tarafından görüş alma gibi bazı yükümlülüklerin
               Belediye Başkanlığınca yerine getirilmesinin talep edildiği, Belediye Başkanlığının
               imar planı konusundaki rutin yetkilerinin ise Çevre Düzeni Planı ile sınırlandırıldığı,
               Bakanlık tarafından imar planı yapılmasına yönelik somut bir adım da atılmaması
               sebebiyle taşınmazların durumu üzerinde İdare kaynaklı bir belirsizlik bulunduğu
               Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi hükümleri gereğince, her gerçek ve tüzel kişinin
               mal ve mülk dokunulmazlığına saygı gösterilmesini isteme hakkı olduğunun, bir


               152 2017/2191 şikâyet numaralı başvuru için verilen 25/08/2017 tarihli Kısmi Tavsiye Kısmi Ret
               Kararı

                                                                            2017 YILLIK RAPOR  325
   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330