Page 327 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 327

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               halinde, bireysel yarar ile kamusal yarar arasındaki denge gözetilerek başvuranın
               arsası üzerindeki imar plan uygulamasından kaynaklı kısıtlamanın kaldırılması, veya
               İdare ile başvuran arasında taşınmazın kamulaştırma bedelinin, güncel rayiç bedel
               gözetilerek mümkünse uzlaşma yoluyla belirlenmesi ve idare tarafından kamulaştırma
               bedelinin makul sürede ödenmesini teminen yeni bir işlem tesisi, veya tespit edilecek
               güncel kamulaştırma rayiç bedel esas alınarak idare tarafından başka taşınmazla takas
               işleminin makul sürede gerçekleştirmesini teminen yeni bir işlem tesisi hususunda,
               Yıldırım Belediye Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına, karar verilmiştir. 154
               6.15.3 Arazi Toplulaştırması

               6.15.3.1 Arazi Toplulaştırması Sonucu Parselin Hatlı Değerlendirilmesi


               Başvuran, 285320/3 no.lu krokili yer teslim tutanağı ile teslim edilen araziye ait kayalık
               ve verimsiz alanların yerinde keşif yapılarak yeniden değerlendirilmesini, yan parseldeki
               açıkta kalan ekilebilir alanların ve dere yatağı olarak bırakılan alan ile 285320/4-12
               ve 5 no’lu parsellere gelen dere yatağına bırakılan alanların yeniden değerlendirilerek
               buradaki ayrıcalığın kaldırılmasını (200 metre mesafedeki alanda 285319 no’lu parselde
               5 metre, 285320 no’lu parselde 25-30 metre dere yatağı düzenlenmiş), diğer parsellere
               gelen alanlarda yol, dere yatağı, tarım dışı alanların çıkarılarak arazilerin yeniden
               düzenlendiği  ancak  285320/3 no’lu parsele  denk  gelen alanda (tarım  dışı kayalık
               alanlar) düzenleme yapılmadığı gibi eski parseline oranla daha fazla kayalık alana ve
               verimsiz alana kaydırıldığı, dolayısıyla diğer parsellerde yapılan düzenlemelerin burada
               da yapılmasını, 285320/3 no’lu parselde düzenlemenin mümkün olmaması durumunda
               kayalık ve verimsiz alanlara gelen yerlerin emsal hazine arazilerinden verilmesini, bu
               da mümkün değilse 285320/3 no’lu parseldeki arazi toplulaştırmasının iptal edilerek
               mağduriyetinin giderilmesini, talep etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, konunun teknik ve
               uzmanlık gerektiren nitelikte bulunması sebebiyle konusunda uzman ve bilirkişiliğe
               engel hali bulunmayan Ziraat Mühendisi (Toprak Uzmanı) A. Ö, tarafından sunulan
               ve mahallinde çekilen fotoğraflarla desteklenen 08/06/2017 tarihli bilirkişi raporu
               uyarınca, 285320/3 no’lu parsele isabet eden alanda ayrılan dere yatağı oranında
               bir isabetsizlik bulunmadığı ancak dere yatağına ayrılan bu alanda başvuranın
               toplulaştırma işleminden önce ekim yaptığı göz önüne alındığında, 285320/3 no’lu
               arazinin tarım dışı alanı da içine alacak şekilde yeni parsel sınırlarının belirlenmesinde
               hukuka  ve  hakkaniyete  uygunluk  bulunmadığı,  zira  3083  sayılı  Kanun  gereğince
               arazi toplulaştırma işlemlerinin tesisinde “kamu yararı” ilkesinin ayrı bir önemi haiz
               olduğu ve maliklere mümkün olduğu ölçüde eski arazisine eşdeğer ve tek parselde

               154 2016/5618  şikâyet numaralı başvuru için verilen 20/06/2017 tarihli Tavsiye Kararı

                                                                            2017 YILLIK RAPOR  327
   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332