Page 476 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 476
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
cezası mevzuata bulunmamasına rağmen Toprak Mahsulleri Ofisi Çorum Şube
Müdürlüğü makamı tarafından kendisine yazılan 26/1/2017 ve 16/2/2017 tarihli
ikaz yazılarının iptalini talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, amirin, sorumluluğundaki
işleri sevk ve idare etmesinin bir gereği olarak emrindeki memura ikaz yazısı ile
görevlerini hatırlatmasının, işlerin daha dikkatli ve düzenli yürütülmesi gerektiğini
belirtmesinin ve hatalı işlerin bir daha yapılmamasının tembihlemesinin mümkün
olduğu, ancak bu yazıların; kamu hizmetinin görülmesinde belirgin bir önem
taşıması, amir tarafından bir ceza aracı olarak kullanılmaması ve amirin kişisel
değerlendirmelerinden ibaret olmamasının gerektiği, somut ikaz yazılarının; toplantı
anında başvuranın kullandığı ifadenin ve tavırlarının ukalalık olarak değerlendirilmesi
ve itiraz üzerine geçmiş yıllarda verilen ikaz yazılarının da ilgi tutularak başvuranın
üslubundan dolayı tekrar ikaz edildiğinin belirtilmesinin doğrudan hizmetin sevk ve
idaresi ile ilgili olmadığı dolayısıyla idarenin de belirttiği ikaz yazılarının amaçlarına
uygun düşmediği değerlendirilerek, ikaz yazılarının geri alınması gerektiği sonucuna
ulaşılarak, başvurana yazılan ikaz yazılarının geri alınması hususunda Toprak
Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına; karar verilmiştir.
Tavsiye kararına istinaden Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğünce gönderilen
cevabi yazıda, tavsiye kararı doğrultusunda ikaz yazılarının geri alındığı bildiriminde
bulunulmuştur.
Başvuru Konusu İş Deneyim Belgesinin İmzalı-Mühürlü Bir Suretinin Ücretsiz Olarak
Başvuran Şirkete Verilmesi Yönünde Tavsiye Kararı Verildi
2017/2084 no’lu başvuruda başvuran şirket, Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından
yapılan ihale sonrasında, “Sahil Yolu Proje Hizmeti Alım İşi”ni üstlendiğini;
30/10/2014 tarihinde imzalanan sözleşme kapsamında, söz konusu ihale konusunun
yerine getirildiğini ve 02/08/2016 tarihinde kabul işlemlerinin yapıldığını; bunun
üzerine 10/08/2016 tarihinde iş deneyim belgesinin, Elektronik Kamu Alımları
Platformu (EKAP) marifetiyle düzenlenmesi ile imzalı bir orjinalinin taraflarına
verilmesinin ilgili idareden talep edildiğini; ancak EKAP üzerinden düzenlenen iş
deneyim belgesinin, onaylı ve imzalı suretinin 700 TL karşılığında verileceğinin ilgili
idare tarafından bildirildiğini; bu kapsamda idarenin ücret talebinin gerekçesi olarak
gösterdiği 27/11/2015 tarihli ve 559 sayılı Büyükşehir Belediye Meclis Kararının
yerinde olmadığını iddia ederek, ücretsiz olarak söz konusu iş deneyim belgesinin
imzalı-onaylı bir suretinin tarafına verilmesini temsilcisi aracılığıyla talep etmiştir.
Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, iş deneyim belgesi
talebinin başvuran şirket tarafından ilgili idareye iletildiği; bu sebeple söz konusu
476 2017 YILLIK RAPOR