Page 478 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 478

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, 04/05/2009 tarihli
               Düzenleme  Şeklinde Gayrimenkul  Satış ve Kat  İrtifakı İnşaat Sözleşmesinin
               düzenlendiği, Trabzon  Belediyesinin  25/08/2009  ve  24/11/2009  tarihli  Encümen
               kararına göre, ifraz ve tevhit işlemlerinin yapıldığı, ifraz ve tevhit işlemine müteakip
               plan değişikliğine gidildiği, inşaatın yeni plana göre yapıldığı, her iki tarafın kendi
               üzerlerine düşen edimleri yerine getirdiği, yargı içtihatları uyarınca plan değişikliğine
               uygun olarak noter onaysız yeniden yapılan arsa payı inşaat sözleşmesinin geçerli
               kabul edilmesi gerektiği, inşaatta 01/12/2010 tarihinde kat irtifakı kurulduğu, 3,
               11 ve 12 no’lu bağımsız bölümlerin ilk günden bu yana hep başvurana ait olduğu,
               buna rağmen 05/12/2012 tarihinde kamu haczi uygulandığı, ilgili idarenin tapu
               siciline güvenerek işlem yapması gerekirken ada parsel değişikliği sonrasında fiilen
               uygulanamayacak  hale  gelen ve  sadece  taraflar  arasında hüküm doğuracak  olan
               sözleşme hükümlerine dayanarak işlem yaptığı, başvuranın hiçbir zaman amme
               borçlusu durumuna düşmediği, başvurana ait bağımsız bölümlere yükleniciye kalacak
               varsayımı ile haciz şerhi düşüldüğü, yüklenicinin kendisine kalacak bağımsız bölümlere
               şerh konulmasını isteyebileceği ancak başvuruya konu olayda bu durumun pratik bir
               fayda sağlamayacağı, varsa yükleniciye ait taşınmazlar üzerinde haciz işlemi tesisi
               edilmesi gerekirken başvurana ait bağımsız bölümlere haciz şerhi düşüldüğü, yeni
               inşaat planına göre 3, 11, 12 no’lu bağımsız bölümlerin yükleniciye kalacağı yönünde
               bir düzenleme şeklinde noter senedi olsa bile taşınmaz satış vaadini barındıran
               bu sözleşme ile mülkiyetin geçmediği, sadece bu sözleşmeye dayanılarak tescile
               zorlanabileceği ve tescil yani maliklik durumu değişmedikçe üçüncü kişinin malik
               olduğu taşınmazlara haciz uygulanamayacağı, ilgili idarenin elinde başkaca sözleşme
               bulunmadığı gerekçesi ile bu durumun meşrulaştırılamayacağı, idarenin bütünlüğü
               ilkesi gereğince mevcut tapu kaydı vb. bilgilere göre hareket edilmesi gerekirken genel
               uygulamalara ve beklentilere dayanılarak hareket edildiği hususları tespit edilmiş
               olup, başvuranın talebinin idarelerce yerine getirilmemesinde hukuka ve hakkaniyete
               uygunluk bulunmadığı gerekçesiyle, başvurana ait bağımsız bölümlere konulan kamu
               haczi şerhinin kaldırılması için Trabzon Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne Tavsiyede
               Bulunulmasına, karar verilmiştir.
               Tavsiye kararına istinaden ilgili idarece gönderilen cevabi yazıda, başvurana ait
               bağımsız bölümlere konulan kamu haczi şerhinin kaldırıldığı ifade edilmiştir.
               Başvuranın Yürüttüğü Hizmetlerin Niteliği Dikkate Alınarak Üretim Teşvik Priminin
               Dağıtımında “Diğer Personel” Olarak Değerlendirilmesine İlişkin İşlemin Geri Alınması
               İle “Muhasebe Memuru” Olarak Değerlendirilmesi Yönünde Tavsiye Kararı Verildi


               2017/2392  no’lu  başvuruda  başvuran,  İzmir  Gıda  Kontrol  Müdürlüğünde  resmi
               görevlendirme ile satın alma sorumlusu olarak görev yaptığını, ayrıca ek bir
               görevlendirmeyle Döner Sermaye İşletmesi ön ödeme avans mutemedi olarak
               görevlendirildiğini, Kurumlarının ve Döner Sermaye İşletmesinin bütün satın


           478  2017  YILLIK RAPOR
   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483