Page 478 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 478
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, 04/05/2009 tarihli
Düzenleme Şeklinde Gayrimenkul Satış ve Kat İrtifakı İnşaat Sözleşmesinin
düzenlendiği, Trabzon Belediyesinin 25/08/2009 ve 24/11/2009 tarihli Encümen
kararına göre, ifraz ve tevhit işlemlerinin yapıldığı, ifraz ve tevhit işlemine müteakip
plan değişikliğine gidildiği, inşaatın yeni plana göre yapıldığı, her iki tarafın kendi
üzerlerine düşen edimleri yerine getirdiği, yargı içtihatları uyarınca plan değişikliğine
uygun olarak noter onaysız yeniden yapılan arsa payı inşaat sözleşmesinin geçerli
kabul edilmesi gerektiği, inşaatta 01/12/2010 tarihinde kat irtifakı kurulduğu, 3,
11 ve 12 no’lu bağımsız bölümlerin ilk günden bu yana hep başvurana ait olduğu,
buna rağmen 05/12/2012 tarihinde kamu haczi uygulandığı, ilgili idarenin tapu
siciline güvenerek işlem yapması gerekirken ada parsel değişikliği sonrasında fiilen
uygulanamayacak hale gelen ve sadece taraflar arasında hüküm doğuracak olan
sözleşme hükümlerine dayanarak işlem yaptığı, başvuranın hiçbir zaman amme
borçlusu durumuna düşmediği, başvurana ait bağımsız bölümlere yükleniciye kalacak
varsayımı ile haciz şerhi düşüldüğü, yüklenicinin kendisine kalacak bağımsız bölümlere
şerh konulmasını isteyebileceği ancak başvuruya konu olayda bu durumun pratik bir
fayda sağlamayacağı, varsa yükleniciye ait taşınmazlar üzerinde haciz işlemi tesisi
edilmesi gerekirken başvurana ait bağımsız bölümlere haciz şerhi düşüldüğü, yeni
inşaat planına göre 3, 11, 12 no’lu bağımsız bölümlerin yükleniciye kalacağı yönünde
bir düzenleme şeklinde noter senedi olsa bile taşınmaz satış vaadini barındıran
bu sözleşme ile mülkiyetin geçmediği, sadece bu sözleşmeye dayanılarak tescile
zorlanabileceği ve tescil yani maliklik durumu değişmedikçe üçüncü kişinin malik
olduğu taşınmazlara haciz uygulanamayacağı, ilgili idarenin elinde başkaca sözleşme
bulunmadığı gerekçesi ile bu durumun meşrulaştırılamayacağı, idarenin bütünlüğü
ilkesi gereğince mevcut tapu kaydı vb. bilgilere göre hareket edilmesi gerekirken genel
uygulamalara ve beklentilere dayanılarak hareket edildiği hususları tespit edilmiş
olup, başvuranın talebinin idarelerce yerine getirilmemesinde hukuka ve hakkaniyete
uygunluk bulunmadığı gerekçesiyle, başvurana ait bağımsız bölümlere konulan kamu
haczi şerhinin kaldırılması için Trabzon Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne Tavsiyede
Bulunulmasına, karar verilmiştir.
Tavsiye kararına istinaden ilgili idarece gönderilen cevabi yazıda, başvurana ait
bağımsız bölümlere konulan kamu haczi şerhinin kaldırıldığı ifade edilmiştir.
Başvuranın Yürüttüğü Hizmetlerin Niteliği Dikkate Alınarak Üretim Teşvik Priminin
Dağıtımında “Diğer Personel” Olarak Değerlendirilmesine İlişkin İşlemin Geri Alınması
İle “Muhasebe Memuru” Olarak Değerlendirilmesi Yönünde Tavsiye Kararı Verildi
2017/2392 no’lu başvuruda başvuran, İzmir Gıda Kontrol Müdürlüğünde resmi
görevlendirme ile satın alma sorumlusu olarak görev yaptığını, ayrıca ek bir
görevlendirmeyle Döner Sermaye İşletmesi ön ödeme avans mutemedi olarak
görevlendirildiğini, Kurumlarının ve Döner Sermaye İşletmesinin bütün satın
478 2017 YILLIK RAPOR