Page 126 - kdk_yillik_rapor2018
P. 126
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
başvurunun kabulüne; başvuranın uzlaştırmacı siciline kayıt talebinin reddedilmesinin
hukuka uygun olduğu, ancak “kasten işlenmiş bir suçtan mahkum olmamak” şartının,
birçok kanun hükmüne göre geniş tutulması, herhangi bir üst sınır düzenlenmemiş
olması nedeniyle hakkaniyete aykırı olduğu kanaatine varıldığından, bu hususta gerekli
73
düzenlemelerin yapılması amacıyla Adalet Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına ;
karar verilmiştir.
Hizmet Dökümüne Yansıyan Hizmet Sürelerinin Düzeltilmesi
Başvuran, 15/11/2015 tarihinde İnönü Belediyesinde sözleşmeli memur olarak çalışmaya
başladığını, SGK hizmet dökümünde işe giriş tarihinin 15/11/2015 olmasına rağmen
Kasım 2015 çalışma gününün 30 gün olarak göründüğünü, 31/12/2017 tarihinde
İnönü Belediyesi tarafından çıkış verildiği halde 2017 yılı Aralık ayında 16 gün sigortalı
hizmeti göründüğünü, mali yıl içinde yapmış olduğu çalışma toplamında 360 gün/yıl
olması gerekirken bunun 2017 yılı için 346 gün olarak göründüğünü, bu hususların
düzeltilmesi amacıyla İnönü Belediyesi ve Eskişehir Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne
yaptığı başvuruların olumsuz sonuçlandığını, hizmet kayıtlarının olması gerektiği gibi
görünmesi için gerekli düzeltme iş ve işlemlerinin yapılmasını talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde; başvuranın hizmet sürelerinin
hesabında herhangi bir mevzuata ve hukuka aykırılık tespit edilememekle birlikte,
başvuranın talebi hizmet dökümündeki hizmetlerinin doğru yansıtılmadığına
ilişkin olduğundan; hizmet dökümünde yer alan ay/yıl cinsinden hizmet sürelerinin
düzeltilmesi, kamu işyerleri hakkında uygulanan mevzuat uyarınca gerekli açıklamanın
hizmet dökümü altında yer alan açıklamalara eklenmesi veya kamu/özel işyeri
ayrımı olmaksızın standart bir görüntüleme mekanizmasının oluşturulması ile
vatandaşları yanıltabilecek durumlara sebebiyet vermeyecek, daha açık ve anlaşılabilir
hizmet görüntüleme sisteminin oluşturulması gerektiği sonucuna varılmak suretiyle
başvurunun kabulüne; başvuran hakkında, “E-Devlet Hizmetlerinin Yürütülmesine
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” ve bu yönetmeliğin esas aldığı ilkeler
çerçevesinde, hizmet dökümünde yer alan ay/yıl cinsinden görüntülenen hizmet
sürelerinin düzeltilmesi, kamu işyerleri hakkında uygulanan mevzuat uyarınca gerekli
açıklamanın hizmet dökümü altında yer alan açıklamalara eklenmesi veya kamu/özel
işyeri ayrımı olmaksızın standart bir görüntüleme mekanizmasının oluşturulması ile
vatandaşları yanıltabilecek durumlara sebebiyet vermeyecek, daha açık ve anlaşılabilir
hizmet görüntüleme sisteminin oluşturulmasına yönelik işlemlerin makul sürede
74
tamamlanması için Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına ,
karar verilmiştir.
73 2018/10011 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 31/10/2018 tarihli Tavsiye Kararı
74 2018/4715 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 8/10/2018 tarihli Tavsiye Kararı
2018 YILLIK RAPOR 125