Page 84 - kdk_yillik_rapor2018
P. 84

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               etkin ve önemli bir rol oynamaktadır. Yapılan tüm bu girişim ve çabalar sonucunda
               şikâyetçinin talebinin Kurumumuz girişimi sayesinde idarece yerine getirilmesi halinde
               de dostane çözüm kararı verilmektedir.
               Kurumumuzca gerçekleştirilen bu kayda değer kamu hizmetinin daha doğru ifade
               edilmesi,  mevzuatsal  altyapıya  kavuşturulması  ve  bu  hususun  istatistiklere  doğru
               yansıtılması amacıyla 2/3/2017 tarihinde, şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından
               yerine getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma
               bildirilmesi hâlinde dostane çözüm kararı verileceği hükmü, “Kamu Denetçiliği
               Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği”nin
               33/A maddesine eklenmek suretiyle konu yasal zemine oturtulmuştur.

               Bu hususun yasal zemine oturtulması, şikâyet başvurularının incelenmesine yeni bir
               bakış açısı getirerek Kurumumuzca bu yöntemin sıkça kullanılmasına ve bu sayede
               vatandaşın “Adalete Hızlı Erişiminin” sağlanması hususunda çok önemli katkılar
               sağlamasının yanı sıra idarelerce de bu yöntemin benimsenmesine katkıda bulunmuştur.
               Bunun yanı sıra, Kurumumuza idari başvuru yolu tüketilmeden yapılan başvurular
               hakkında gönderme kararı verilmektedir. Gönderme Kararları, idarelere yapmış olduğu
               işlemini tekrar gözden geçirerek yeniden değerlendirme fırsatını sunmaktadır. Gönderme
               kararlarında idarelerin, şikâyetçilere ve iyi yönetim ilkeleri gereğince de Kurumumuza
               bilgi vermesi hususunun hatırlatılmasının yanı sıra aynı zamanda idarelere şikâyet
               konusu hakkında neler yapması gerektiği konusunda yol gösterilmektedir.
               Aşağıda Dostane Çözüm ve Gönderme Kararlarıyla çözüme kavuşturulan
               başvurulardan bazı örnekler sunulmaktadır.
               Başvuranın Hükümlü Bulunan Abisinin Diyarbakır, Batman, Şanlıurfa İllerinde
               Bulunan Ceza İnfaz Kurumunlarından Birine Nakledilmesi
               Başvuran; annesinin ve babasının rahatsızlıklarından dolayı Ordu E Tipi Kapalı Ceza
               İnfaz Kurumunda hükümlü bulunan ve cezasının infazına da az bir zaman kaldığını
               belirttiği abisi ile 3 yıldır yalnızca telefon görüşmesi yaptıklarını, nakil talebi içerir
               dilekçelerine bugüne kadar olumlu bir dönüş yapılmadığını belirterek; Ordu E Tipi
               Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda hükümlü bulunan abisinin Diyarbakır, Batman,
               Şanlıurfa illerinden birine naklini talep etmiştir.
               Şikâyet başvurusunun çözüme kavuşturulması amacıyla Adalet Bakanlığı Ceza ve
               Tevkifevleri Genel Müdürlüğünden bilgi ve belge talebinde bulunulmuş, Ceza ve
               Tevkifevleri Genel Müdürlüğü tarafından gönderilen cevabi yazı ve eklerinde özetle;
               adı  geçen  hükümlünün  Ceza  İnfaz  Kurumlarının  Tahsisi,  Nakil  İşlemleri  ve  Diğer
               Hükümler konulu 167 No.lu Genelgenin 15 inci maddesi gereğince yol masraflarını
               ödemek koşulu ile Diyarbakır 1 No.lu T Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumuna naklinin
               uygun görüldüğü, hükümlünün 07/06/2018 tarihinde Diyarbakır 1 No.lu  T  Tipi
               Kapalı Ceza İnfaz Kurumuna naklinin sağlandığı şeklinde bilgi verilmiştir. Bu itibarla



                                                                        2018 YILLIK RAPOR  83
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89