Page 88 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 88

A.3 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği
         Amaç
                                                    Artırmak
                                                    H.3.1  Bireylere  yönelik  tanıtım  ve  iletişim  stratejisini
         Hedef
                                                    geliştirmek
                                                    Bireylere   yönelik   tanıtım    ve   iletişim   stratejisi
         Performans Hedefi
                                                    geliştirilecektir.

                                                                                      Hedefin        Hedefin
                                                        2019            2019
         Performans Göstergeleri                                                    Gerçekleşme     Ulaşılma
                                                       Hedef        Gerçekleşme
                                                                                      Oranı %       Durumu
              Gerçekleştirilen tanıtım ve reklam
         1                                                5             115            %2300       Başarılı
              faaliyeti sayısı
         2    Hikâyeleştirilen iyi örnek sayısı           2              143           %7150       Başarılı

         3    Yapılan tanıtım, toplantı sayısı            2              82            %4100       Başarılı
              Birey Memnuniyetine İlişkin Yapılan
         4                                                1               2            %200        Başarılı
              Anket Sayısı
         5    Hazırlanan tanıtım materyal sayısı          4              18            %450        Başarılı



                      Hedef gerçekleştirilmiş, 2019 yılında Kurumca ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen çalıştay,
                      kongre,  konferans,  panel,  çalışma  ziyaretleri,  bölgesel  toplantılar,  hak  arama  kültürünün
                      yaygınlaştırılması vb. etkinlikler farkındalığın oluşmasında büyük önem arz etmiştir. Bu kapsamda
                      2019 yılında “Ombudsman Halkla Buluşuyor" temalı bölgesel toplantılar ile il çalışma ziyaretleri
                      çerçevesinde  gidilen  Adana,  Konya,  Çanakkale,  Düzce  ve  Sakarya,  Isparta  ve  Burdur,  Çorum,
                      Çankırı, Erzurum, Ağrı, Batman, Giresun, Ordu, Hakkâri, Gaziantep, Niğde, Malatya, Ardahan,
                      Kars,  Şırnak,  Bilecik,  Manisa,  Aydın  ve  Denizli  illerinde  gerçekleştirilen  ‘Serbest  Kürsü’  ile
                      vatandaşlara  idare  ile  yaşadıkları  sorunlar  ve  KDK’dan  beklentileri  hakkında  her  toplantıda
                      ortalama  30  vatandaşa  konuşma  imkânı  verilmiş,    tüm  katılımcılara  anket  uygulanmış,  ayrıca
                      gidilen illerde ulusal ve yerel basının temsilcileri ile sabah kahvaltısında bir araya gelinmiştir. Yine
                      Diğer  yandan  üniversitelerde  öğrenciler  arasında  hukuk,  adalet,  insan  hakları  ve  hakkaniyet
                      anlayışını geliştirmek amacıyla oluşturulan “Ombudsmanlık Topluluklarının” sayısı 2019 yılında
            Değerlendirme   üniversitede  ise  “Adalet,  Hakkaniyet  ve  Ombudsmanlık”  konulu  konferanslar  ile  akademik  yılı
                      100’e  yükselmiş,  “2.  Üniversite  Ombudsmanlık  Toplulukları  Çalıştayı”  düzenlenmiş,  32

                      açılış  konuşması  gerçekleştirilmiştir.  Ayrıca,  Atılım,  Çankaya  ve  Başkent  Üniversitesi
                      öğrencilerinden  “Ombudsman  Dostu  Hukuk  Kliniği”  dersini  başarı  ile  geçen  öğrenciler  için
                      Kurumumuzda uygulamalı staj programı yapılarak öğrencilerin Kurumun tüm uygulamaları ile
                      faaliyetlerine  katılımları  sağlanmıştır.  Diğer  yandan  İlkokul,  ortaokul  ve  liseliler  arasında  hak
                      arama kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla faaliyetlerde bulunularak çok sayıda okul ziyaret
                      edilmiş ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile İstanbul’da bulunan liseli öğrenciler arasında
                      “Liselerarası İyi Yönetim İlkeleri” temalı resim, kompozisyon, afiş yarışması düzenlenmiş, dereceye
                      girenlere ödülleri takdim edilmiştir. Yine 2019 yılında Kurumuma bizzat gelen, telefon aracılığı ile
                      ulaşan, bilgi edinme yoluyla başvuran veya Kurumumuzun gerçekleştirdiği organizasyonlarda yüz
                      yüze görüşülen vatandaşlara ait toplam 107.899 adet bilgi talebi karşılanmıştır. Kurumumuzun
                      aracılığı  ve  girişimleri  sonucunda  sorunları  ‘Dostane  Çözüm’  ile  sonuçlanan  vatandaşların
                      Kuruma  ziyaretleri  kabul  edilmiştir.  Ayrıca  2019  yılında  basın  ve  medya  etkin  bir  şekilde
                      kullanılmış, Kurum faaliyetlerinin yanısıra  143 adet karar hikayeleştirilerek bireylere sunulmuştur.
                      Bu kapsamda hedefe ilişkin performans göstergelerinin çok üzerinde bir başarı yakalanmıştır.




                                                                                                               86
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93