Page 88 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 88
A.3 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği
Amaç
Artırmak
H.3.1 Bireylere yönelik tanıtım ve iletişim stratejisini
Hedef
geliştirmek
Bireylere yönelik tanıtım ve iletişim stratejisi
Performans Hedefi
geliştirilecektir.
Hedefin Hedefin
2019 2019
Performans Göstergeleri Gerçekleşme Ulaşılma
Hedef Gerçekleşme
Oranı % Durumu
Gerçekleştirilen tanıtım ve reklam
1 5 115 %2300 Başarılı
faaliyeti sayısı
2 Hikâyeleştirilen iyi örnek sayısı 2 143 %7150 Başarılı
3 Yapılan tanıtım, toplantı sayısı 2 82 %4100 Başarılı
Birey Memnuniyetine İlişkin Yapılan
4 1 2 %200 Başarılı
Anket Sayısı
5 Hazırlanan tanıtım materyal sayısı 4 18 %450 Başarılı
Hedef gerçekleştirilmiş, 2019 yılında Kurumca ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen çalıştay,
kongre, konferans, panel, çalışma ziyaretleri, bölgesel toplantılar, hak arama kültürünün
yaygınlaştırılması vb. etkinlikler farkındalığın oluşmasında büyük önem arz etmiştir. Bu kapsamda
2019 yılında “Ombudsman Halkla Buluşuyor" temalı bölgesel toplantılar ile il çalışma ziyaretleri
çerçevesinde gidilen Adana, Konya, Çanakkale, Düzce ve Sakarya, Isparta ve Burdur, Çorum,
Çankırı, Erzurum, Ağrı, Batman, Giresun, Ordu, Hakkâri, Gaziantep, Niğde, Malatya, Ardahan,
Kars, Şırnak, Bilecik, Manisa, Aydın ve Denizli illerinde gerçekleştirilen ‘Serbest Kürsü’ ile
vatandaşlara idare ile yaşadıkları sorunlar ve KDK’dan beklentileri hakkında her toplantıda
ortalama 30 vatandaşa konuşma imkânı verilmiş, tüm katılımcılara anket uygulanmış, ayrıca
gidilen illerde ulusal ve yerel basının temsilcileri ile sabah kahvaltısında bir araya gelinmiştir. Yine
Diğer yandan üniversitelerde öğrenciler arasında hukuk, adalet, insan hakları ve hakkaniyet
anlayışını geliştirmek amacıyla oluşturulan “Ombudsmanlık Topluluklarının” sayısı 2019 yılında
Değerlendirme üniversitede ise “Adalet, Hakkaniyet ve Ombudsmanlık” konulu konferanslar ile akademik yılı
100’e yükselmiş, “2. Üniversite Ombudsmanlık Toplulukları Çalıştayı” düzenlenmiş, 32
açılış konuşması gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, Atılım, Çankaya ve Başkent Üniversitesi
öğrencilerinden “Ombudsman Dostu Hukuk Kliniği” dersini başarı ile geçen öğrenciler için
Kurumumuzda uygulamalı staj programı yapılarak öğrencilerin Kurumun tüm uygulamaları ile
faaliyetlerine katılımları sağlanmıştır. Diğer yandan İlkokul, ortaokul ve liseliler arasında hak
arama kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla faaliyetlerde bulunularak çok sayıda okul ziyaret
edilmiş ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile İstanbul’da bulunan liseli öğrenciler arasında
“Liselerarası İyi Yönetim İlkeleri” temalı resim, kompozisyon, afiş yarışması düzenlenmiş, dereceye
girenlere ödülleri takdim edilmiştir. Yine 2019 yılında Kurumuma bizzat gelen, telefon aracılığı ile
ulaşan, bilgi edinme yoluyla başvuran veya Kurumumuzun gerçekleştirdiği organizasyonlarda yüz
yüze görüşülen vatandaşlara ait toplam 107.899 adet bilgi talebi karşılanmıştır. Kurumumuzun
aracılığı ve girişimleri sonucunda sorunları ‘Dostane Çözüm’ ile sonuçlanan vatandaşların
Kuruma ziyaretleri kabul edilmiştir. Ayrıca 2019 yılında basın ve medya etkin bir şekilde
kullanılmış, Kurum faaliyetlerinin yanısıra 143 adet karar hikayeleştirilerek bireylere sunulmuştur.
Bu kapsamda hedefe ilişkin performans göstergelerinin çok üzerinde bir başarı yakalanmıştır.
86