Page 93 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 93
A.3 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği
Amaç
Artırmak
H.3.6 Dış paydaşlar nezdinde KDK’nın algısını güçlendirici
Hedef
mekanizmalar oluşturmak ve geliştirmek
Dış Paydaşlar nezdinde KDK’nın algısını güçlendirici
Performans Hedefi
mekanizmalar oluşturulacaktır.
Hedefin Hedefin
2019 2019
Performans Göstergeleri Gerçekleşme Ulaşılma
Hedef Gerçekleşme
Oranı % Durumu
1 Ödüllendirilen örnek idare sayısı 1 - - Makul
2 Ödüllendirilen örnek STK sayısı 1 - - Makul
3 Dış paydaşlarla yapılan anket sayısı 1 12 %1200 Başarılı
Uluslararası kurumlarla yapılan
4 4 8 %200 Başarılı
karşılıklı işbirliği sayısı
Hedef gerçekleştirilmiş olup, Dış Paydaşlar nezdinde KDK’nın algısını güçlendirici mekanizmalar
kapsamında, 2019 yılında başta “2. İstanbul Uluslararası Ombudsmanlık Konferansı”, “Hayvan
Hakları Çözüm Çalıştayı”, “Din Eğitimi ve İlahiyat Tamamlama Programı (İLİTAM) Çalıştayı”,
“Ombudsmanlığın Dünü, Bugünü ve Yarını Çalıştayı”, “2. Üniversite Ombudsmanlık Toplulukları
Kongresi”, "İstanbul Liselerarası İyi Yönetim İlkeleri Yarışması", “KDK Çocuk Stratejisinin Tanıtım
Toplantısı, “Çocuk Haklarının Yerel Düzeyde Korunması İstişare Toplantısı” “Gençlere ve
Çocuklara Yönelik “Hak Arama ve Kamu Denetçiliği Kurumu” Eğitim Programı” kapsamında
gerçekleştirilen programlar, Adana, Konya, Çanakkale, Düzce ve Sakarya, Isparta ve Burdur,
Çorum, Çankırı, Erzurum, Ağrı, Batman, Giresun, Ordu, Hakkâri, Gaziantep, Niğde, Malatya,
Ardahan, Kars, Şırnak, Bilecik, Manisa, Aydın ve Denizli illerinde gerçekleştirilen “Ombudmanslık
Hakla Buluşuyor” bölgesel toplantıları ve il çalışma ziyaretleri ile başta bu iller olmak üzere toplam
32 ilin üniversitelerinde gerçekleştirilen konferanslar ve akademik yıl açılış konuşmaları, Avrupa’da
Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması Kapsamındaki Yurtdışı Çalışma Ziyaretleri, Cezaevleri
Temasları ve Çalışma Programlar, olmak üzere yıl içinde dış paydaşlara yönelik olarak 115’i aşkın
organizasyon gerçekleştirilmiş, vatandaş, kamu kurumları, STK’lar, basın ve medya ile ayrı ayrı bir
Değerlendirme araya gelinmiş etkin faaliyetler düzenlenmiş, bu sayede tüm paydaş kesimlerinden memnuniyete
ilişkin somut geri bildirimler alınmıştır. Diğer yandan Uluslararası alanda 2019 yılında Yunanistan,
İsveç, Belçika, Danimarka, Gürcistan, Azerbaycan, Bulgaristan, Gine, İngiltere, Kuzey İrlanda,
Fransa, Arnavutluk, Letonya, Hollanda, Sırbistan, Fas, Rusya, Bosna-Hersek’e yapılan
Ombudsmanlık veya Ombudsmanlık Ağları toplantılarına iştirak edilmiş, 26 ülkenin büyükelçileriyle
karşılıklı ziyaretler bulunulmuştur. Bulgaristan ve Bosna-Hersek ile Ombudsmanlık Kurumlarıyla
işbirliğini geliştirmek amacıyla mutabakat metni imzalanmıştır. Bu çalışmalar doğrultusunda
Kurumun tanınırlık düzeyi önemli düzeyde artmış olup, 2016 yılında 5519 olan başvuru sayısı 2017
yılında %210 artışla 17131 olarak gerçekleşirken, 2018 yılında %2,65’lik artışla 17585’e yükselmiş
2019 yılında ise %19,24 artışla 20.968’e ulaşmıştır. Diğer yandan 2016 yılında %42 olan idarelerce
kararlara uyma oranı 2017 yılında %65’lere yükselmiş olup bu oran 2018 yılında 5 puanlık ciddi bir
artışla %70’e 2019 yılında ise %75’e ulaşmıştır. Ancak, hedef için belirlenen ve 2018 yılında
yapılması planlanan “Ödüllendirilen örnek idare sayısı” ile “Ödüllendirilen örnek STK sayısı”
başlıklı performans göstergelerine ilişkin olarak tüm çalışmalar tamamlanmış ve 60 ülkeden 200’e
yakın Ombudsman ve insan hakları savunucularının, sivil toplum örgütlerinin, akademisyenlerin,
tüm kamu kurumlarının yöneticilerinin ve medya ve basın temsilcilerini katılım sağladığı “İyi
Yönetim İlkeleri” temasıyla “2. İstanbul Uluslararası Ombudsmanlık Konferansı” düzenlenmiş olup,
Kurumumuzca hazırlanarak basımı gerçekleştirilen “İyi Yönetim İlkeleri Rehberi”nin Türkçe ve
İngilizce versiyonları tüm katılımcılara dağıtılmıştır. Ödüllendirme faaliyetlerinin ise 2020 yılında
yapılması beklenmektedir.
91