Page 96 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 96
A.4 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği
Amaç
Artırmak
H.4.3 Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek
Hedef ve Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin ilgili diğer bilişim
sistemlerine entegrasyonunu sağlamak
Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek ve
Performans Hedefi Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin ilgili diğer bilişim
sistemlerine entegrasyonunu sağlanacaktır.
Hedefin Hedefin
2019 2019
Performans Göstergeleri Gerçekleşm Ulaşılma
Hedef Gerçekleşme
e Oranı % Durumu
1 IPV6 ile verilen hizmet sayısı 1 - - Makul
2 EBYS ‘de yapılan güncelleme sayısı 8 20 %100 Başarılı
İntranetteki hizmete açılan yazılım
3 1 3 %300 Başarılı
sayısı
4 ISO 27001 kurulması %100 - İyileştirilmeli
Kurum kullanıcılarındaki
5 %6 %6 %100 Başarılı
memnuniyetindeki artış oranı
Hedef gerçekleştirilmiş olup, bu kapsamda; ISO 27001 çalışmaları sürdürülmekte, EBYS ve
E-Başvuru sistemi gelen talep ve ihtiyaçlara göre sürekli geliştirilmekte ve
güncellenmektedir. Bu kapsamda 2019 yılında sisteme alınan ve Kurumumuz personeli
tarafından 8 aylık kısa sürede Şikayet Yönetim Sistemi ile
- Yazılımı açık kaynak kodlu geliştirilerek platform bağımsızlığı ile E-İmza işleminde tarayıcı
bağımsızlığı sağlanmış,
- e-Başvuru sayfası responsive olarak tasarlanmış ve tüm cihazlara uyum çalışması
sağlanmış,
- Kamu kurum ve kuruluşları ile yapılan entegrasyonlar ile şikâyet başvurusunda bulunan
gerçek/tüzel kişilerin beyanlarının doğruluğunun hızlı ve kolay şekilde teyit edilmesine imkân
getirilmiş,
- Şikayet başvurusunu inceleyen uzmanın şikâyet başvurusunda bulunan kişiye SMS, e-posta
ve e-Başvuru üzerinden mesaj gönderme imkânı ile şikâyet başvuru sahibine de e-Başvuru
Değerlendirme sitemi üzerinden şikayetinden vazgeçebilme, uzmana doğrudan mesaj atma, şikayet
dosyasına ek bilgi belge yükleyebilme imkanları sağlanmış,
- SYS’de dosyaya eklenen belgeler ve gelen yazışmaların bildirim olarak kullanıcılara
düşmesi, aynı anda birden fazla dosya hakkında bilgi edinebilmesi sağlanmıştır.
Diğer yandan Bilgi işlem altyapı çalışmaları kapsamında ise, SYS sisteminin devreye
alınması için sistem altyapı çalışmaları yapılmış, network altyapısı düzenlenmiş, yedekleme
sistemine ilaveler yapılmış, internet servis sağlayıcı değişikliğine gidilmiş, Kurum web
sunucuları güncellenmiş, sızma testi işlemlerine başlanmış ve güvenlik açıklarına karşı
çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Çocuk web sitesi için (KDK Çocuk) güvenlik sertifikası
alınmış ve kullanıcı destek işlemlerine ilişkin geliştirmeler yapılmıştır. Bir diğer gösterge
olan Felâket Kurtarma Sisteminin kurulması kapsamında çalışmalar devam etmekte olup,
yeni alınacak cihazlarla gerçekleşme oranı artırılacaktır. Diğer taraftan hedef için belirlenen
“Kurum kullanıcılarındaki memnuniyetindeki artış oranı” performans göstergesi ile ilgili
olarak ise; Kurum kullanıcılarına ilişkin tüm talepler karşılanmakta ve yeni
oluşturtulan/hizmete açılan uygulama/yazılım için kurum kullanıcılarının görüşleri
alınmakta ve sonrasında memnuniyet derecesi sorgulanmaktadır. Bu kapsamda 2019 yılı için
memnuniyet derecesi %86 olup, 2018 yılına göre %6 artış göstermiştir.
94