Page 96 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 96

A.4 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği
         Amaç
                                                    Artırmak
                                                    H.4.3 Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek
         Hedef                                      ve Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin ilgili diğer bilişim
                                                    sistemlerine entegrasyonunu sağlamak
                                                    Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek ve
         Performans Hedefi                          Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin ilgili diğer bilişim
                                                    sistemlerine entegrasyonunu sağlanacaktır.

                                                                                     Hedefin        Hedefin
                                                       2019            2019
         Performans Göstergeleri                                                   Gerçekleşm      Ulaşılma
                                                       Hedef       Gerçekleşme
                                                                                   e Oranı %       Durumu
         1  IPV6 ile verilen hizmet sayısı               1               -              -        Makul

         2  EBYS ‘de yapılan güncelleme sayısı           8              20            %100       Başarılı
             İntranetteki hizmete açılan yazılım
         3                                               1               3            %300       Başarılı
             sayısı
         4  ISO 27001 kurulması                        %100              -                       İyileştirilmeli
             Kurum kullanıcılarındaki
         5                                              %6              %6            %100       Başarılı
             memnuniyetindeki artış oranı

                      Hedef gerçekleştirilmiş olup, bu kapsamda; ISO 27001 çalışmaları sürdürülmekte,  EBYS ve
                      E-Başvuru  sistemi  gelen  talep  ve  ihtiyaçlara  göre  sürekli  geliştirilmekte  ve
                      güncellenmektedir.  Bu  kapsamda  2019  yılında  sisteme  alınan  ve  Kurumumuz  personeli
                      tarafından 8 aylık kısa sürede Şikayet Yönetim Sistemi ile
                      - Yazılımı açık kaynak kodlu geliştirilerek platform bağımsızlığı ile E-İmza işleminde tarayıcı
                      bağımsızlığı sağlanmış,
                      -  e-Başvuru  sayfası  responsive  olarak  tasarlanmış  ve  tüm  cihazlara  uyum  çalışması
                      sağlanmış,
                      - Kamu kurum ve kuruluşları ile yapılan entegrasyonlar ile şikâyet başvurusunda bulunan
                      gerçek/tüzel kişilerin beyanlarının doğruluğunun hızlı ve kolay şekilde teyit edilmesine imkân
                      getirilmiş,
                      - Şikayet başvurusunu inceleyen uzmanın şikâyet başvurusunda bulunan kişiye SMS, e-posta
                      ve e-Başvuru üzerinden mesaj gönderme imkânı ile şikâyet başvuru sahibine de  e-Başvuru
                Değerlendirme   sitemi  üzerinden  şikayetinden  vazgeçebilme,  uzmana  doğrudan  mesaj  atma,  şikayet
                      dosyasına ek bilgi belge yükleyebilme imkanları sağlanmış,
                      -  SYS’de  dosyaya  eklenen  belgeler  ve  gelen  yazışmaların  bildirim  olarak  kullanıcılara
                      düşmesi, aynı anda birden fazla dosya hakkında bilgi edinebilmesi sağlanmıştır.
                      Diğer  yandan  Bilgi  işlem  altyapı  çalışmaları  kapsamında  ise,  SYS  sisteminin  devreye
                      alınması için sistem altyapı çalışmaları yapılmış, network altyapısı düzenlenmiş, yedekleme
                      sistemine  ilaveler  yapılmış,  internet  servis  sağlayıcı  değişikliğine  gidilmiş,  Kurum  web
                      sunucuları  güncellenmiş,  sızma  testi  işlemlerine  başlanmış  ve  güvenlik  açıklarına  karşı
                      çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Çocuk web sitesi için (KDK Çocuk) güvenlik sertifikası
                      alınmış ve kullanıcı destek işlemlerine ilişkin geliştirmeler yapılmıştır. Bir diğer gösterge
                      olan Felâket Kurtarma Sisteminin kurulması kapsamında çalışmalar devam etmekte olup,
                      yeni alınacak cihazlarla gerçekleşme oranı artırılacaktır. Diğer taraftan hedef için belirlenen
                      “Kurum kullanıcılarındaki memnuniyetindeki artış oranı” performans göstergesi ile ilgili
                      olarak  ise;  Kurum  kullanıcılarına  ilişkin  tüm  talepler  karşılanmakta  ve  yeni
                      oluşturtulan/hizmete  açılan  uygulama/yazılım  için  kurum  kullanıcılarının  görüşleri
                      alınmakta ve sonrasında memnuniyet derecesi sorgulanmaktadır. Bu kapsamda 2019 yılı için
                      memnuniyet derecesi %86 olup, 2018 yılına göre %6 artış göstermiştir.

                                                                                                               94
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101