Page 97 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 97
3. PERFORMANS SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Kurumumuz Stratejik Planında 4 amaç altında 13 hedef ve bu hedeflere ilişkin olarak 2019 yılı için
toplam 47 adet performans göstergesi belirlenmiştir. “2. Performans Sonuçları Tablosu” başlığı altında
yer verilen bilgiler değerlendirildiğinde özetle;
o 13 hedefin 12’i gerçekleşmiş, 1 adedinde ise iyileştirilmesi gereken alan bulunmaktadır.
o Hedefe ait 47 adet performans göstergesinden 40 adedi gösterge değerlerinin çok üzerindeki
oranlarla ulaşılmış, 6 adedi makul düzeyde gerçekleşmiş, 1 adedinin ise iyileştirilmesi
gerekmektedir.
o İyileştirilmesi gereken bu 1 performans göstergeleri incelendiğinde,
“H.4.3 Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek ve Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin
ilgili diğer bilişim sistemlerine entegrasyonunu sağlamak” hedefine ait “ISO 27001 kurulması”
performans göstergesine ilişkin faaliyetleri devam etmekte olup 2020 yılı içinde tamamlanması
planlanmaktadır.
o Makul düzeyde olan 5 performans göstergeleri incelendiğinde ise,
H.3.6 “Dış paydaşlar nezdinde KDK’nın algısını güçlendirici mekanizmalar oluşturmak ve
geliştirmek” hedefine ait “Ödüllendirilen örnek idare sayısı” ile “Ödüllendirilen örnek STK sayısı”
başlıklı performans göstergelerine ilişkin tüm çalışmalar tamamlanmış ve 60 ülkeden 200’e yakın
Ombudsman ve insan hakları savunucularının, sivil toplum örgütlerinin, akademisyenlerin, tüm
kamu kurumlarının yöneticilerinin ve medya ve basın temsilcilerini katılım sağladığı “İyi Yönetim
İlkeleri” temasıyla “2. İstanbul Uluslararası Ombudsmanlık Konferansı” düzenlenmiş olup,
Kurumumuzca hazırlanarak basımı gerçekleştirilen “İyi Yönetim İlkeleri Rehberi”nin Türkçe ve
İngilizce versiyonları tüm katılımcılara dağıtılmıştır. Ödüllendirme faaliyetlerinin ise 2020 yılında
yapılması beklenmektedir.
“H.4.2 Kurumsal Kimliğin ve Kültürün Geliştirilmesini Sağlamak” hedefine ait, “Çalışanların
kurumsal aidiyet seviyesi artış ortanı” performans göstergesi ile ilgili olarak; Kurum çalışanların
öneri ve beklentileri yapılan toplantılarla yüz yüze görüşmelerle alınmakta, yılsonu dönemsel
değerlendirme toplantılarında Kurumun işleyişine veya Kurumdan beklentilere yönelik öneri
şikâyet kapsamında mektup vb. yöntemler kullanılmaktadır. Aynı zamanda Kurum tarafından
gerçekleştirilen çalışmalara yönelik olarak tüm kesimlerce/paydaşlarca olumlu geri dönüşlerinin
olması ile kurumun tanınırlık düzeyin artması kurum çalışanları üzerinde de olumlu yansımış olup
aidiyet oranlarında artış meydana getirmiş, ancak oransal olarak ortaya konulamamaktadır.
Ayrıca hedef için belirlenen “Kurumsal Kimlik Rehberini Hazırlamak ”performans göstergesi ile
ilgili olarak; logo, iç dış yazışma şablonları, antetli kağıt kullanımı, kurumsal sunum vb. çalışmaları
tamamlanarak standartları belirlenen ve 2017 yılından beri fiili uygulanan ancak yazılı rehber
haline getirilmeyen Kurumsal kimlik rehberinin 2020 yılında oluşturulması planlanmaktadır.
“H.4.3 Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek ve Kurumun mevcut bilgi
sistemlerinin ilgili diğer bilişim sistemlerine entegrasyonunu sağlamak” hedefine ait “IPV6 ile
verilen hizmet sayısı” ile “Kurum kullanıcılarındaki memnuniyetindeki artış oranı” başlıklı
performans gösterileriyle ilgili olarak IPV6 Ulusal bütünlük kapsamında geçiş süreci takip
edileceğinden halihazırda kullanılmamaktadır. Diğer taraftan hedef için belirlenen “Felaket
Kurtarma Sistemi” performans göstergesi ile ilgili olarak; Felâket Kurtarma Sisteminin kurulması
kapsamında çalışmalar devam etmekte olup, yeni alınacak cihazlarla gerçekleşme oranı
artırılacaktır.
95