Page 70 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 70
Yapılan inceleme neticesinde; noterlik işlemlerinde masrafların kredi kartı/banka kartı ve internet
ortamı ile ödeme imkânı tanınmamasının içerisinde bulunduğumuz teknoloji çağında kabul
edilebilir olmadığı, gerekli yasal alt yapı oluşturulduğu takdirde hem vatandaş için hem de noterlik
veznesinde görevli personel için kolaylık sağlayacağı, daha da önemlisi sahte para alımı gibi
hususların önüne geçilebileceği dikkate alınarak bu kapsamda noterlik işlemleri masraflarının kredi
kartı/banka kartı ve internet vasıtasıyla ödenebilmesi, açılacak yeni noterliklerde POS cihazı
kurulumunu teşvik edici önlemler alınması hususunda çalışmalar yapılması, gerekirse komisyon
ücretinin kullananlar üzerine bırakılması gibi yöntemlerle bu imkânların sağlanabileceği
değerlendirilmiştir. Dolayısıyla idarenin eylem ve işlemlerinin hakkaniyete uygun olmadığı kanaat
ve sonucuna varılmış olup noterlik işlemlerinin nakit olarak ödenmesinin yanı sıra kredi kartı/banka
kartı ve internet aracılığı ile de ödenebilmesine ilişkin mevzuat değişikliği de dâhil olmak üzere
gerekli çalışmaların yapılması hususunda Türkiye Noterler Birliğine Tavsiyede Bulunulmasına
53
karar verilmiştir.
Sürekli İşçi Kadrosuna Geçirilme Talebi Hakkında
Başvuran, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığında ek ders ücreti karşılığında çalışmakta olduğunu,
2017 Ağustos ayında Aile Sosyal Destek Programı mülakatına girerek 24/11/2017 tarihinde asil
olarak kazandığını, hangi sosyal güvenlik merkezinde görevlendirildiğinin ve işe başlama tarihinin
idare tarafından 04/12/2017 tarihinde e-posta ile bildirildiğini, ASDEP personeli olarak sigorta
girişinin 05/12/2017 tarihinde yapıldığını, idarenin işe başlatma sürecini uzun tutması nedeniyle
sürekli işçi kadrosuna geçiş için aranılan 04/12/2017 tarihinde çalışıyor olma şartını
sağlayamadığını belirterek mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; idarenin, 01/06/2017 olarak belirlediği işe başlama
tarihinden önce 20/04/2017 tarihinde ihale sürecini karara bağladığı, ancak söz konusu hizmet
alımının ikinci aşaması olan, çalıştırılacak personelin seçim sürecinin 01/06/2017 tarihine kadar
tamamlanamadığı, başvuranın işçi kadrosuna geçiş başvurusunun reddedilmesinde herhangi bir
hukuka aykırılık bulunmasa da, idari işleyişte yaşanan bu aksaklığın başvuranın, 04/12/2017
tarihinde çalışmamasına neden olduğu ve böylece 7079 sayılı Kanunun 118 inci maddesiyle, 375
sayılı KHK’ya eklenen Geçici 23 üncü madde düzenlemesinden faydalanamadığı tespit edilmiştir.
Başvuranın iddiaları, ilgili idarenin açıklamaları, konuyla ilgili mevzuat hükümleri ile tüm dosya
kapsamındaki bilgi ve belgeler birlikte değerlendirildiğinde; başvuranın işçi kadrosuna geçiş
talebinin reddedilmesine yönelik idari işlemde hukuka aykırı bir yön bulunmasa da, özellikle ülke
genelinde yapılan hizmet alım sürecinin diğer illerde 04/12/2017 tarihinden önce tamamlanmasına
ve işe başlama tarihinin ihale dokümanında 01/06/2017 olarak belirlenmesine rağmen bu tarihten
altı aydan fazla bir süre geçtikten sonra başvuranın işe başlatılması ve bu nedenle işçi kadrosuna
geçiş talebinin reddedilmesine yönelik işlemin hakkaniyete aykırı bir sonuç doğurduğu kanaatine
varılmış olup başvuran hakkında 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ilgili hükümlerinin
uygulanması için işlem tesis edilmesi hususunda İstanbul Valiliği Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler
İl Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
54
Nüfus Cüzdanının Kaybedilmesi Sebebiyle Sınava Girilememesi Hakkında
Başvuran, 2018 KPSS (Lisans) Alan Bilgisi 3. Oturuma girmek için 23/07/2018 tarihinde saat
09:30’da İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesine geldiğinde okul çevresinde kimliğini
düşürdüğünü fark ettiğini, sınav görevlilerinin en yakın kaymakamlıktan alacağı geçici bir kimlik
53 2018/11018 numaralı başvuru hakkında verilen 01/03/2019 tarihli Tavsiye Kararı.
54 2018/13542 numaralı başvuru hakkında verilen 15/03/2019 tarihli Tavsiye Kararı.
66