Page 70 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 70

Yapılan inceleme neticesinde; noterlik işlemlerinde masrafların kredi kartı/banka kartı ve internet
              ortamı  ile  ödeme  imkânı  tanınmamasının  içerisinde  bulunduğumuz  teknoloji  çağında  kabul
              edilebilir olmadığı, gerekli yasal alt yapı oluşturulduğu takdirde hem vatandaş için hem de noterlik
              veznesinde  görevli  personel  için  kolaylık  sağlayacağı,  daha  da  önemlisi  sahte  para  alımı  gibi
              hususların önüne geçilebileceği dikkate alınarak bu kapsamda noterlik işlemleri masraflarının kredi
              kartı/banka  kartı  ve  internet  vasıtasıyla  ödenebilmesi,  açılacak  yeni  noterliklerde  POS  cihazı
              kurulumunu teşvik edici önlemler alınması hususunda çalışmalar yapılması, gerekirse komisyon
              ücretinin  kullananlar  üzerine  bırakılması  gibi  yöntemlerle  bu  imkânların  sağlanabileceği
              değerlendirilmiştir. Dolayısıyla idarenin eylem ve işlemlerinin hakkaniyete uygun olmadığı kanaat
              ve sonucuna varılmış olup noterlik işlemlerinin nakit olarak ödenmesinin yanı sıra kredi kartı/banka
              kartı ve internet aracılığı ile de ödenebilmesine ilişkin mevzuat değişikliği de dâhil olmak üzere
              gerekli çalışmaların yapılması hususunda Türkiye Noterler Birliğine Tavsiyede Bulunulmasına
                                                                                                           53
              karar verilmiştir.


              Sürekli İşçi Kadrosuna Geçirilme Talebi Hakkında

              Başvuran, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığında ek ders ücreti karşılığında çalışmakta olduğunu,
              2017 Ağustos ayında Aile Sosyal Destek Programı mülakatına girerek 24/11/2017 tarihinde asil
              olarak kazandığını, hangi sosyal güvenlik merkezinde görevlendirildiğinin ve işe başlama tarihinin
              idare  tarafından  04/12/2017  tarihinde  e-posta  ile  bildirildiğini,  ASDEP  personeli  olarak  sigorta
              girişinin 05/12/2017 tarihinde yapıldığını, idarenin işe başlatma sürecini uzun tutması nedeniyle
              sürekli  işçi  kadrosuna  geçiş  için  aranılan  04/12/2017  tarihinde  çalışıyor  olma  şartını
              sağlayamadığını belirterek mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.

              Yapılan  inceleme  ve  araştırma  neticesinde;  idarenin,  01/06/2017  olarak  belirlediği  işe  başlama
              tarihinden  önce  20/04/2017  tarihinde  ihale  sürecini  karara  bağladığı,  ancak  söz  konusu  hizmet
              alımının ikinci aşaması olan, çalıştırılacak personelin seçim sürecinin 01/06/2017 tarihine kadar
              tamamlanamadığı,  başvuranın  işçi  kadrosuna  geçiş  başvurusunun  reddedilmesinde  herhangi  bir
              hukuka  aykırılık  bulunmasa  da,  idari  işleyişte  yaşanan  bu  aksaklığın  başvuranın,  04/12/2017
              tarihinde çalışmamasına neden olduğu ve böylece 7079 sayılı Kanunun 118 inci maddesiyle, 375
              sayılı KHK’ya eklenen Geçici 23 üncü madde düzenlemesinden faydalanamadığı tespit edilmiştir.

              Başvuranın iddiaları, ilgili idarenin açıklamaları, konuyla ilgili mevzuat hükümleri ile tüm dosya
              kapsamındaki  bilgi  ve  belgeler  birlikte  değerlendirildiğinde;  başvuranın  işçi  kadrosuna  geçiş
              talebinin reddedilmesine yönelik idari işlemde hukuka aykırı bir yön bulunmasa da, özellikle ülke
              genelinde yapılan hizmet alım sürecinin diğer illerde 04/12/2017 tarihinden önce tamamlanmasına
              ve işe başlama tarihinin ihale dokümanında 01/06/2017 olarak belirlenmesine rağmen bu tarihten
              altı aydan fazla bir süre geçtikten sonra başvuranın işe başlatılması ve bu nedenle işçi kadrosuna
              geçiş talebinin reddedilmesine yönelik işlemin hakkaniyete aykırı bir sonuç doğurduğu kanaatine
              varılmış olup başvuran hakkında 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ilgili hükümlerinin
              uygulanması için işlem tesis edilmesi hususunda İstanbul Valiliği Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler
              İl Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                                                       54


              Nüfus Cüzdanının Kaybedilmesi Sebebiyle Sınava Girilememesi Hakkında

              Başvuran,  2018  KPSS  (Lisans)  Alan  Bilgisi  3.  Oturuma  girmek  için  23/07/2018  tarihinde  saat
              09:30’da  İstanbul  Üniversitesi  Edebiyat  Fakültesine  geldiğinde  okul  çevresinde  kimliğini
              düşürdüğünü fark ettiğini, sınav görevlilerinin en yakın kaymakamlıktan alacağı geçici bir kimlik



              53  2018/11018 numaralı başvuru hakkında verilen 01/03/2019 tarihli Tavsiye Kararı.
              54  2018/13542 numaralı başvuru hakkında verilen 15/03/2019 tarihli Tavsiye Kararı.

                                                                                                           66
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75