Page 73 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 73
Bununla birlikte, sosyal devlet ilkesi kapsamında Anayasanın 65 inci maddesi ve KYK’nın amacı
göz önünde bulundurulduğunda, ön lisans programından mezun olan bir bireyin ilerleyen yıllarda
lisans programına devam etmek istemesi halinde, kredi başvurusunda bulunamaması yönündeki
düzenlemelerin hakkaniyet ilkesine ve eğitim hakkına aykırılık oluşturduğu belirlenmiştir.
Bu bakımdan, ön lisans programından mezun olanların lisans programına devam etmesi halinde, ön
lisans mezuniyeti ile lisans eğitimine kayıt tarihi arasındaki süreye bakılmaksızın, herhangi bir süre
kısıtlaması olmaksızın öğrenim kredisine başvuruda bulunabilmesi için mevzuat çalışmalarının
yapılması hususunda Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğüne Tavsiyede
Bulunulmasına karar verilmiştir.
57
Sözlü Sınava Çağrılmada Yaşandığı İddia Edilen Hususlar Hakkında
Kurumumuza yapılan benzer nitelikteki başvurularda başvuranlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı
resmî eğitim kurumlarında Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders
Saatlerine İlişkin Kararın 9 uncu maddesi kapsamında ek ders ücreti karşılığında görev yapanlardan
652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin geçici 15 inci maddesine göre sözleşmeli öğretmen pozisyonuna atanmak üzere
yapılan sözlü sınava çağrılma hususunda birtakım adaletsiz uygulamaların ortaya çıktığını, alanlar
bakımından belirlenen kontenjan sayılarının ihtiyacı karşılamadığını, KPSS puan üstünlüğüne göre
sözlü sınava çağrı yapılmasının söz konusu maddenin getiriliş amacına uygun düşmediğini, ek ders
ücreti karşılığında görev yapan bazı sözleşmeli öğretmenlerin sigorta primlerinde hata olduğunu,
anılan hatanın ek ders ücreti karşılığında görev yapan sözleşmeli öğretmenlerin sigorta primlerinin
bazı il milli eğitim müdürlüklerince 30 gün üzerinden, bazı il milli eğitim müdürlüklerince 16 gün
üzerinden yatırılmasından kaynaklandığını, sigorta primleri 30 gün üzerinden yatırılan kimi
öğretmenlerin 2-3 yıl çalıştığında 540 gün prim ödeme şartını sağladığını, ancak sigorta primleri 16
gün veya daha az gün üzerinden yatırılan kimi öğretmenlerin 5-6 yıl çalıştığında bile 540 gün prim
ödeme şartını sağlayamadığını, söz konusu durumun sözlü sınava çağrılma hususunda
adaletsizliklere ve mağduriyetlere neden olduğunu belirterek, oluşan mağduriyetlerin giderilmesi
talep edilmiştir.
Yapılan inceleme sonucunda, alanlar bakımından kontenjan sayılarının belirlenmesinde idarenin
takdir yetkisinin bulunduğu; tanınan takdir yetkisinin kamu yararı ve hizmet gereklerine aykırı
kullanılmadığı; KPSS puan üstünlüğüne göre sözlü sınava çağrı yapılmasının Kanun Hükmünde
Kararnamenin geçici 15 inci maddesinin amacına uygun düştüğü; bununla birlikte, ek ders ücreti
karşılığında görev yapan sözleşmeli öğretmenlerin sigorta primlerinin hesaplanmasında ve
bildiriminde farklı uygulamalara gidilmesinin, hakkaniyete aykırı uygulamalara sebep olabileceği
kanaatine varılmış olup ek ders ücreti karşılığında görev yapan sözleşmeli öğretmenlerin sigorta
primlerinin hesaplanması ve bildiriminde ülke çapında yeknesaklığın sağlanarak farklı il milli
eğitim müdürlüklerince farklı uygulamalara gidilmesinin engellenmesi ve varsa daha önce yapılmış
yanlış uygulamaların düzeltilmesi konusunda gerekli düzenleyici işlemlerin yapılmasına yönelik
Milli Eğitim Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
58
Dikey Geçiş Sınavında Tüm Puanların Hesaplanması ve Mezuniyet Alanlarına Göre İstenilen
Bölümlerin Tercih Edilebilmesi Talebi Hakkında
Başvuran, dört ayrı meslek yüksekokulundan (Süt Ürünleri Teknolojisi, Elektrik, Adalet, İş Sağlığı
ve Güvenliği bölümleri) ön lisans programı mezunu olduğunu, girmiş olduğu Dikey Geçiş
Sınavında (DGS) sadece bir bölümü seçebildiğini, ancak sınava tek bölümden girerek tüm
57 2018/12880 numaralı başvuru hakkında verilen 19/03/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı.
58 2018/10305 numaralı başvuru hakkında verilen 10/01/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı.
69