Page 73 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 73

Bununla birlikte, sosyal devlet ilkesi kapsamında Anayasanın 65 inci maddesi ve KYK’nın amacı
              göz önünde bulundurulduğunda, ön lisans programından mezun olan bir bireyin ilerleyen yıllarda
              lisans programına devam etmek istemesi halinde, kredi başvurusunda bulunamaması yönündeki
              düzenlemelerin hakkaniyet ilkesine ve eğitim hakkına aykırılık oluşturduğu belirlenmiştir.

              Bu bakımdan, ön lisans programından mezun olanların lisans programına devam etmesi halinde, ön
              lisans mezuniyeti ile lisans eğitimine kayıt tarihi arasındaki süreye bakılmaksızın, herhangi bir süre
              kısıtlaması  olmaksızın  öğrenim  kredisine  başvuruda  bulunabilmesi  için  mevzuat  çalışmalarının
              yapılması hususunda Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğüne Tavsiyede
              Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                            57


              Sözlü Sınava Çağrılmada Yaşandığı İddia Edilen Hususlar Hakkında

              Kurumumuza yapılan benzer nitelikteki başvurularda başvuranlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı
              resmî eğitim kurumlarında Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders
              Saatlerine İlişkin Kararın 9 uncu maddesi kapsamında ek ders ücreti karşılığında görev yapanlardan
              652  sayılı  Millî  Eğitim  Bakanlığının  Teşkilat  ve  Görevleri  Hakkında  Kanun  Hükmünde
              Kararnamenin  geçici  15  inci  maddesine  göre  sözleşmeli  öğretmen  pozisyonuna  atanmak  üzere
              yapılan sözlü sınava çağrılma hususunda birtakım adaletsiz uygulamaların ortaya çıktığını, alanlar
              bakımından belirlenen kontenjan sayılarının ihtiyacı karşılamadığını, KPSS puan üstünlüğüne göre
              sözlü sınava çağrı yapılmasının söz konusu maddenin getiriliş amacına uygun düşmediğini, ek ders
              ücreti karşılığında görev yapan bazı sözleşmeli öğretmenlerin sigorta primlerinde hata olduğunu,
              anılan hatanın ek ders ücreti karşılığında görev yapan sözleşmeli öğretmenlerin sigorta primlerinin
              bazı il milli eğitim müdürlüklerince 30 gün üzerinden, bazı il milli eğitim müdürlüklerince 16 gün
              üzerinden  yatırılmasından  kaynaklandığını,  sigorta  primleri  30  gün  üzerinden  yatırılan  kimi
              öğretmenlerin 2-3 yıl çalıştığında 540 gün prim ödeme şartını sağladığını, ancak sigorta primleri 16
              gün veya daha az gün üzerinden yatırılan kimi öğretmenlerin 5-6 yıl çalıştığında bile 540 gün prim
              ödeme  şartını  sağlayamadığını,  söz  konusu  durumun  sözlü  sınava  çağrılma  hususunda
              adaletsizliklere ve mağduriyetlere neden olduğunu belirterek, oluşan mağduriyetlerin giderilmesi
              talep edilmiştir.

              Yapılan inceleme sonucunda, alanlar bakımından kontenjan sayılarının belirlenmesinde  idarenin
              takdir  yetkisinin  bulunduğu;  tanınan  takdir  yetkisinin  kamu  yararı  ve  hizmet  gereklerine  aykırı
              kullanılmadığı; KPSS puan üstünlüğüne göre sözlü sınava çağrı yapılmasının Kanun Hükmünde
              Kararnamenin geçici 15 inci maddesinin amacına uygun düştüğü; bununla birlikte, ek ders ücreti
              karşılığında  görev  yapan  sözleşmeli  öğretmenlerin  sigorta  primlerinin  hesaplanmasında  ve
              bildiriminde farklı uygulamalara gidilmesinin, hakkaniyete aykırı uygulamalara sebep olabileceği
              kanaatine varılmış olup ek ders ücreti karşılığında görev yapan sözleşmeli öğretmenlerin sigorta
              primlerinin  hesaplanması  ve  bildiriminde  ülke  çapında  yeknesaklığın  sağlanarak  farklı  il  milli
              eğitim müdürlüklerince farklı uygulamalara gidilmesinin engellenmesi ve varsa daha önce yapılmış
              yanlış uygulamaların düzeltilmesi konusunda gerekli düzenleyici işlemlerin yapılmasına yönelik
              Milli Eğitim Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                                                                58


              Dikey Geçiş Sınavında Tüm Puanların Hesaplanması ve Mezuniyet Alanlarına Göre İstenilen
              Bölümlerin Tercih Edilebilmesi Talebi Hakkında
              Başvuran, dört ayrı meslek yüksekokulundan (Süt Ürünleri Teknolojisi, Elektrik, Adalet, İş Sağlığı
              ve  Güvenliği  bölümleri)  ön  lisans  programı  mezunu  olduğunu,  girmiş  olduğu  Dikey  Geçiş
              Sınavında  (DGS)  sadece  bir  bölümü  seçebildiğini,  ancak  sınava  tek  bölümden  girerek  tüm

              57  2018/12880 numaralı başvuru hakkında verilen 19/03/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı.
              58  2018/10305 numaralı başvuru hakkında verilen 10/01/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı.

                                                                                                           69
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78