Page 168 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 168

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               tutanak örneğini eklediğini ve mağduriyetine Kaymakamlığın açık olmamasının sebep
               olduğunu belirttiğini, ancak ÖSYM Başkanlığından Kaymakamlığın kapalı olması ile
               ilgili bilgi içermeyen olumsuz bir cevap aldığını, neticede Fatih İlçe Kaymakamlığının
               Nüfus Hizmetlerinin açık olmaması ve e-Devlet barkotlu nüfus bilgilerini içerir
               evrakla sınava alınmaması nedeniyle mağduriyet yaşadığını ifade ederek mağduriyetine
               sebep olan kamu görevlileri hakkında gerekli soruşturmanın yapılmasını ve cezaların
               verilmesini, giremediği sınavın tekrarının yapılmasını, ÖSYM resmi internet sitesinde
               belirtilen  sınav günlerinde  tüm  ilçe  Kaymakamlıklarının  Nüfus  Müdürlüklerinin
               12.00’ye kadar açık olması gerektiğine ilişkin yasal bir düzenleme varsa, sınav günü açık
               olmayan Fatih İlçe Kaymakamlığındaki kamu görevlilerine ilişkin gerekli soruşturmanın
               yapılmasını ve cezaların verilmesini, mağduriyetine kusurları ile sebep olan sorumlu
               Kaymakamlık Nüfus Müdürlüğünün ve ÖSYM’nin maddi ve manevi zararını tazmin
               etmesini talep etmiştir.
               Yapılan  değerlendirmeler  neticesinde;  başvuranın  talep  ettiği,  mağduriyetine sebep
               olan kamu görevlileri hakkında gerekli soruşturmanın yapılması ve cezaların verilmesi,
               giremediği sınavın tekrarının yapılması ve maddi-manevi tazminat talepleri yönünden,
               ÖSYM Başkanlığı tarafından yapılan işlemlerde hukuka uygun hareket edildiği, yine
               İçişleri Bakanlığının sınav günleri İlçe Nüfus Müdürlüklerinin açık bulundurulmasına
               ilişkin bir talimatı olmadığı ve görevli memurların yazılı talimatta belirlenen gün ve
               saatlerde görev yerinde bulunarak hukuka uygun hareket ettikleri anlaşılmıştır.

               Bununla birlikte, bireylerin nüfus cüzdanlarını kaybetmesinin, her yaş düzeyinde, herkesin
               başına gelebilecek, hayatın olağan akışına uygun ve her daim makul karşılanabilecek,
               kaçınılamayacak ve öngörülemeyecek mücbir bir sebep olduğu, sınav merkezlerindeki
               nöbetçi nüfus müdürlüklerinin açık bulundurulması için gereken adımların atılmasının
               ilgili mevzuat gereği ÖSYM’nin görev ve sorumluluğunda bulunduğu,  YKS, KPSS
               (Ortaöğretim/Ön  Lisans)  sınavlarında  Nüfus  Müdürlüklerinin  açık  bulundurulması
               uygulamasına istinaden bireylerin, benzer bir uygulamanın gerçekleştirileceğine
               güvenerek hareket edebileceği değerlendirildiğinde, mağduriyetlerin önüne geçebilecek
               bir önlem olarak nöbetçi nüfus müdürlüklerinin açık bulundurulmaması hakkaniyete
               aykırı görülmüştür.
               Dolayısıyla tüm sınavlarda adayların eğitim ve çalışma hakkı başta olmak üzere,
               bütün  hak ve hürriyetlerini  etkileyebilecek  hak  kayıpları  ve  mağduriyetlerin  önüne
               geçilmesi amacıyla, sınavların gerçekleştirildiği merkezlerde nöbetçi nüfus müdürlüğü
               uygulamasının hayata geçirilmesi için gerekli düzenlemelerin en kısa sürede yapılması
               yönünde Ölçme, Seçme ve  Yerleştirme Merkezi Başkanlığı ile İçişleri Bakanlığına
                                   67
               Tavsiye Bulunulmasına  karar verilmiştir.





               67  2018/10123 numaralı başvuru hakkında verilen 29/01/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı


                                                                        2019 YILLIK RAPOR  167
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173