Page 171 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 171

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 bir kamu hizmeti olduğu; tüm kamu hizmetlerinde olduğu gibi ÖSYM tarafından
                 sunulan sınav hizmetlerinin yürütülmesinde de hizmetin yürütülmesi ile temel hak ve
                 özgürlüklerin kullanılması arasında adil bir dengenin gözetilmesinin gerektiği; somut
                 olayda güçlü birtakım neden ve gerekçeler olmaksızın bilgi ve belgelere adayların
                 erişiminin kısıtlanmasının, kurulmak istenen adil dengenin idare lehine bozulduğu
                 anlamına geldiği; 2014 yılından itibaren açık uçlu sorularla uygulanan Ortopedi ve
                 Travmatoloji Anabilim Dalı dâhil yaklaşık 15 Anabilim Dalına ait sınav sorularının
                 kamuoyuna ve adaylara açıklanmaması uygulamasının adaylar arasında eşitliğe uygun
                 bir yaklaşım olarak da kabul  edilemeyeceği; nitekim ÖSYM’nin, misyon, vizyon
                 ve temel değerlerine bakıldığında, herkes için adil, güvenilir ve hesap verilebilir,
                 uluslararası standartlarda faaliyet yürüten bir sınav merkezi olma istek ve arzusunda
                 olduğunun görülebileceği; bu ideal durumun ancak ÖSYM tarafından yapılan tüm
                 sınavlarda sınav süreçlerinin her aşamasında herkese eşit bir şekilde, şeffaf, temel insan
                 hak ve özgürlüklerine uygun hizmet sunulmasıyla mümkün olabileceği; dolayısıyla
                 bahse konu uygulamanın hakkaniyete aykırı olduğu kanaatine varılmıştır.

                 Başvuranın iddiaları, ilgili idarenin açıklamaları, konuyla ilgili mevzuat hükümleri
                 ile dosya kapsamındaki bilgi ve belgeler birlikte değerlendirildiğinde; Ortopedi ve
                 Travmatoloji Anabilim Dalının Yan Dal Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı gibi açık uçlu
                 sorular sorularak gerçekleştirilen  YDUS’ların soru ve cevaplarının, çoktan seçmeli
                 sorular sorularak gerçekleştirilen diğer  YDUS’larda olduğu gibi adayların erişimine
                 açılması hususunda Ölçme, Seçme ve  Yerleştirme Merkezi Başkanlığına  Tavsiyede
                              70
                 Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                 Sürekli İşçi Kadrosuna Geçişin Sağlanması
                 Başvuran, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığında ek ders ücreti karşılığında çalışmakta
                 olduğunu, 2017 Mart ayında “Aile Sosyal Destek Programı” alımları için yapmış
                 olduğu başvurusu sonucunda 24/11/2017 tarihinde 5 inci yedek olarak kazandığını,
                 sigorta girişi 11/12/2017 tarihinde yapıldığı için İstanbul Aile ve Sosyal Politikalar
                 İl Müdürlüğü tarafından işçi kadrosuna geçiş talebinin reddedildiğini belirterek
                 mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
                 Yapılan değerlendirme neticesinde, 04/12/2017 tarihinde çalışıyor olma koşulunu
                 sağlamaması nedeniyle başvuranın işçi kadrosuna geçiş talebinin reddedilmesine yönelik
                 idari işlemde hukuka aykırı bir yön bulunmadığı; ancak ülke genelinde yapılan hizmet
                 alım sürecinin diğer illerde 04/12/2017 tarihinden önce tamamlanmasına ve işe başlama
                 tarihinin ihale dokümanında 01/06/2017 olarak belirlenmesine rağmen bu tarihten altı
                 aydan fazla bir süre geçtikten sonra asil personelin işe başlatılmasının geciktiği; buna
                 bağlı olarak da yedek personelin 11/12/2017 tarihinde işe başlatılması ve daha sonra
                 geç başladığı gerekçesiyle işçi kadrosuna geçiş talebinin reddedilmesine yönelik işlemin
                 hakkaniyete aykırı bir sonuç doğurduğu kanaatine varılmıştır.

                 70  2018/16030 numaralı başvuru hakkında verilen 17/05/2019 tarihli Tavsiye Kararı


             170 2019 YILLIK RAPOR
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176