Page 174 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 174

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               sayılı kararı ile başvurusunun kabul edilerek kamu görevine iadesinin gerçekleştiğini,
               söz konusu Bakanlığa 31/07/2018 tarihli dilekçe ile başvurarak iade ettiği miktarın
               yasal faiziyle birlikte tarafına ödenmesini talep ettiğini, ancak talebinin reddedildiğini
               belirterek 26/09/2016 tarihinde ödemesi gerçekleştirilen tutarın iadesini talep etmiştir.
               Yapılan değerlendirme neticesinde, 675 sayılı KHK’nın 10 uncu maddesinin ilk
               fıkrasında, olağanüstü hal kapsamında yürürlüğe konulan kararnameler ile meslekten/
               kamu görevinden ilişikleri kesilenlerin çıkarıldığı aya ilişkin olarak peşin ödenen mali
               ve sosyal haklarının çıkarılma tarihinden sonraki günlere tekabül eden kısımlarının geri
               alınmayacağı düzenlemesinin yer aldığı; öte yandan aynı maddenin ikinci fıkrası ile
               675 sayılı KHK’nın yürürlüğe girdiği 29/10/2016 tarihinden önce kamu görevinden
               çıkarılanlardan tahsil edilmiş tutarların geri ödenmeyeceğinin düzenlendiği; söz konusu
               düzenlemeyle  675 sayılı KHK’nın  yürürlüğe  girdiği tarih  itibari ile  aynı durumda
               olan kişiler arasında farklı uygulamaların meydana getirildiği; nitekim 675 sayılı KHK
               yürürlüğe girdiğinde henüz ödeme yapmamış olanlar ile KHK yürürlüğe girdikten
               sonra kamu görevinden çıkarılanlardan bu tutarların iadesi istenmezken, 675 sayılı
               KHK yürürlüğe girmeden önce söz konusu tutarları iade edenlere ödemiş oldukları
               bedellerin geri ödenmediği; başvuru konusu somut olayda ise, başvuranın OHAL
               Komisyon Kararı ile görevine iade edildiği ve mali-sosyal haklarını geçmişe dönük
               olarak almaya hak kazandığı; bu kapsamda 675 sayılı KHK’nın 10 uncu maddesinde
               yer alan düzenleme ile benzer durumda olan kişiler açısından farklı uygulamaların
               ortaya çıktığı; bu nedenle söz konusu düzenlemenin adaletsiz bir duruma yol açtığı ve
               bundan kaynaklı uygulamanın da hakkaniyet ilkesine aykırı olduğu sonuç ve kanaatine
               varılmıştır.
               Bu kapsamda, başvuranın talebinin reddiyle birlikte, 675 sayılı Kanun Hükmünde
               Kararnamenin yürürlük tarihi itibari ile benzer durumda olan kişiler bakımından farklı
               uygulamalara sebebiyet verdiği dikkate alınarak söz konusu farklılıkların giderilmesi
               yönünde mevzuat çalışması yapılması için Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı
                                                                        74
               Hukuk ve Mevzuat Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
               Feshedilen Yapım İşi Sözleşmesine İlişkin İdari İşlemin İptal Edilmesi
               Başvuran, Et ve Süt Kurumu Genel Müdürlüğü  Teknik İşler Daire Başkanlığı
               tarafından gerçekleştirilen “İstanbul Soğuk Depo, İdari Bina ve Çevre Düzenleme”
               inşaatı işinin yüklenicisi olduğunu, idare tarafından sözleşmenin tek taraflı olarak
               feshedilmek suretiyle kesin teminatlarının gelir yazıldığını, kesin teminat güncelleme
               farkı istenildiğini, iş ortaklığı üyeleri hakkında yasaklama işlemi tesis edildiğini, ayrıca
               tam olarak kaynağı ve hesap detayları gösterilmeksizin, 4.465.765,22- TL’nin kurum
               zararı çıkarılarak 10 gün içerisinde hesaba yatırılmasının istenildiğini iddia ederek
               sözleşmenin usule aykırı, sebepsiz ve hukuki dayanaktan yoksun olarak feshedilmesine

               74  2019/2126 numaralı başvuru hakkında verilen 23/07/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı


                                                                        2019 YILLIK RAPOR  173
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179