Page 226 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 226
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
konusu senetler imzalandıktan sonra da kayıt için gerekli başka evrakların (ikametgah
ilmühaberi, nüfusu cüzdani örneği gibi) başvuran tarafından idareye sunulmaya
devam edildiği, bunun yanında başvuranın askeri öğrenci olarak 09/09/1999 tarihinde
kabulünün yapıldığının başvuranla ilgili düzenlenen “Astsubay Evsaf Kartı” ve “Hava
Astsubay Okulu Öğrenci Fişi”nden de görülebildiği, bunun öncesinde başvuranın askeri
öğrenci olarak kabulünün yapıldığına ilişkin herhangi bir belgeye rastlanılmadığı, idare
tarafından 2003 yılında yayımlanan emir kapsamında nasıp bilgilerinin 30/08/1999
tarihi olarak düzeltildiği başvuran tarafından iddia edilmekle birlikte söz konusu yazıya
kayıtlarda rastlanılmadığı, ayrıca Hava Kuvvetleri Kaynaklar Yönetimi sisteminin nasıp
bilgileri ekranında (2003 yılında değişiklik yapılarak) başlangıç tarihinin 30/08/1999
olarak yazıldığı görülmekle birlikte bu değişikliğin neye göre yapıldığının mevcut belgeler
ışığında tespitinin mümkün olmadığı, bunun yanında bu bilginin HİTAP üzerinden
SGK veri tabanına aktarımı yapılmadığı sürece tek başına bir anlamı olmayacağının
açık olduğu, ayrıca e-Devlet üzerinden alınan SGK tescil ve hizmet dökümündeki
4/1-C tescil bilgilerinde memuriyete giriş tarihi ile hizmet belgesinde yazan göreve
başlama tarihindeki farklılığın idarelerin bir araya gelmesiyle giderilmesi gerektiği, yine
nasıp bilgilerinin düzeltilmesi konusunda farklı komutanlık uygulamalarının eşitlik
kapsamında değerlendirilemeyeceği kanaat ve sonucuna varılmıştır.
Bu itibarla, başvuranın, yüklenme senedindeki 27/08/1999 tarihinin okula giriş tarihi
olarak kabul edilmesi ile Hava Kuvvetleri Kaynaklar Yönetiminde ve SGK tescil ve
hizmet dökümü 4/1-C tescil bilgilerinde belirtilen 30/08/1999 tarihinin okula giriş
tarihi olarak kabul edilmesi taleplerinin Reddine; ancak e-Devlet üzerinden yayımlanan
SGK tescil ve hizmet dökümündeki 4/1-C tescil tarihi ile hizmet takip programindaki
(HİTAP) görev başlayış tarihi arasında bir tutarlılık olmadığı anlaşıldığından, bu
hususun giderilmesi adına ortak çalışma yapmaları yönünde Sosyal Güvenlik Kurumu
13
Başkanlığına ve Milli Savunma Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
8.1.4.3. İHA Tazminatı Talebi
Başvuran, İHA teknik personeli eğitimleri kapsamında “elektronik teknisyen” ve
“yer kontrol istasyonu/yer veri terminali teknisyeni” sertifikalarına sahip olduklarını,
Çanakkale Deniz Hava Üs Komutanlığı 313 üncü İHAS Filo Komutanlığı ve Dalaman
Deniz Hava Üs Komutanlığı 312 nci İHAS Filo Komutanlığına atamaları yapılan
personele, 669 sayılı KHK ile 375 sayılı KHK hükümleri kapsamında “İHA Tazminatı”
ödemeleri yapıldığını, ancak Bakım Komutanlığına atamalı İHA personeline bu
ödemelerin yapılmadığını, envanterinde TB2 İHA’sı bulunan tüm kurumlarda çalışan
İHA personelinin branşı gereği aldığı eğitimin kapsamı, hava aracı ve sistemlere
yönelik görev, sorumluluk ve yetkileri aynı olmasına karşın, İHA Tazminatının Deniz
Kuvvetleri Komutanlığı İHA Bakım Astsubayı ve Avionik/Silah Sistemleri Bakım
Astsubayı kadrolarına atamalı olduğu gerekçesi ile ödenmemesinin kendilerini ve
yetiştirmeye çalıştıkları genç ve kıdemsiz personeli olumsuz etkilediğini, İHA’ların
13 2019/9981 numaralı başvuru hakkında verilen 11/11/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı
2019 YILLIK RAPOR 225