Page 269 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 269
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
alınan bilgide, anılan idarenin 26/03/2019 tarihli ve 11999153 sayılı yazı ile başvurana
23/04/2019 tarihinde aylığını alabileceğine ilişkin bildirim yapıldığı anlaşılmıştır.
Başvuran ile telefon yoluyla iletişime geçilerek, idarenin cevabı ve talebine konu işlemi
54
hakkında gerekli açıklamalar yapılmış olup bu kapsamda dosyanın dostane çözüm ile
sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
8.3.2.4.5. 2926 Sayılı Kanun Kapsamındaki Sigortalılık
Başvuran, 03/04/1988 tarihinde tarım Bağ-Kur sigortalılık tescilinin yapıldığını, ancak
SGK’ya intikal eden 10/06/1988 tarihli Tarım Sigortalılığı Bağ-Kur’a Giriş Bildirgesine
göre takip eden aybaşı olan 01/07/1988 tarihi itibariyle tescilinin düzeltildiğini ve
yatırmış olduğu 6.560,00 TL nin ilgili ayın borcunu karşılamadığı gerekçesi ile gün
olarak hizmet verilmediğini ifade etmek suretiyle yatırdığı 6.560,00 TL in karşılığı olan
günlerin sigortalılık tescilini talep etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde; bilgi belge talebi
konulu yazımıza cevaben alınan 21/02/2019 tarihli yazıda; başvuranın tarımda kendi
adına ve hesabına çalışmaya başladığı, 03/04/1988 tarihinden itibaren üç ay içerisinde
(10/06/1988) Tarım Sigortalılığı Bağ-Kur’a Giriş Bildirgesini Kuruma intikal ettirmiş
olduğunun tespit edilmesinden dolayı 2926 sayılı Kanun kapsamındaki sigortalılığı
03/04/1988 tarihinde başlatıldığı ve sigortalının 01/07/1988 tarihinde ödemiş olduğu
6.560,00 TL prim tutarına karşılık gelen 27 günlük hizmetin sisteme işlendiği ifade
edilmiştir. Başvuranın talebinin yerine getirildiğini beyan etmesi üzerine şikâyetin
55
dostane çözümle sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
8.3.2.4.6. Hizmetlerin İhya Edilmesi
Başvuran, muhtarlık beyanı, müstahsil makbuzları ve tapu kayıtlarına istinaden tarım
Bağ-Kur sigortalılık tescili ile ödenmeyen primlerin 7143 sayılı Kanun kapsamında ihya
yapılmak üzere tarafına tebliğ edilmesinin sağlanması yönünde karar verilmesini talep
etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde bilgi belge
talebi konulu yazımıza Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından verilen cevabi yazıda;
“01/04/1998-30/04/2008 arası 3629 gün, 01/07/2013-304/04/2015 arası 660 gün olmak
üzere toplam 4289 gün süreli 19 ve 63 terk sonrası durdurulan hizmetleri ihya edilerek
02/05/2019 tarihli ve 66182229 varideli tebligat gönderisi ile 7143 sayılı Kanuna göre
ihya ödeme planının ilgilinin … adresine posta kanalıyla tebliğen gönderilmekle birlikte
telefonla da vekiline bilgi verildiği” ifade edilmiştir. Kurumumuzca da bilgilendirilmek
üzere yeniden iletişime geçilen başvurana gerekli bilgilendirme yapılmıştır. Başvuranın,
talebinin yerine getirildiğini ve teşekkürlerini beyan etmesi üzerine başvuru dostane
56
çözümle sonlandırılma yoluna gidilmiştir.
54 2019/86 numaralı başvuru hakkında verilen 19/04/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
55 2019/689 numaralı başvuru hakkında verilen 28/02/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
56 2019/4539 numaralı başvuru hakkında verilen 29/05/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
268 2019 YILLIK RAPOR