Page 269 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 269

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 alınan bilgide, anılan idarenin 26/03/2019 tarihli ve 11999153 sayılı yazı ile başvurana
                 23/04/2019 tarihinde aylığını alabileceğine ilişkin bildirim yapıldığı anlaşılmıştır.
                 Başvuran ile telefon yoluyla iletişime geçilerek, idarenin cevabı ve talebine konu işlemi
                                                                                      54
                 hakkında gerekli açıklamalar yapılmış olup bu kapsamda dosyanın dostane çözüm  ile
                 sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
                 8.3.2.4.5. 2926 Sayılı Kanun Kapsamındaki Sigortalılık

                 Başvuran, 03/04/1988 tarihinde tarım Bağ-Kur sigortalılık tescilinin yapıldığını, ancak
                 SGK’ya intikal eden 10/06/1988 tarihli Tarım Sigortalılığı Bağ-Kur’a Giriş Bildirgesine
                 göre takip  eden aybaşı  olan 01/07/1988  tarihi itibariyle tescilinin düzeltildiğini  ve
                 yatırmış olduğu 6.560,00 TL nin ilgili ayın borcunu karşılamadığı gerekçesi ile gün
                 olarak hizmet verilmediğini ifade etmek suretiyle yatırdığı 6.560,00 TL in karşılığı olan
                 günlerin sigortalılık tescilini talep etmiştir.

                 Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde; bilgi belge talebi
                 konulu yazımıza cevaben alınan 21/02/2019 tarihli yazıda; başvuranın tarımda kendi
                 adına ve hesabına çalışmaya başladığı, 03/04/1988 tarihinden itibaren üç ay içerisinde
                 (10/06/1988) Tarım Sigortalılığı Bağ-Kur’a Giriş Bildirgesini Kuruma intikal ettirmiş
                 olduğunun tespit edilmesinden dolayı 2926 sayılı Kanun kapsamındaki sigortalılığı
                 03/04/1988 tarihinde başlatıldığı ve sigortalının 01/07/1988 tarihinde ödemiş olduğu
                 6.560,00 TL prim tutarına karşılık gelen 27 günlük hizmetin sisteme işlendiği ifade
                 edilmiştir. Başvuranın talebinin yerine getirildiğini beyan etmesi üzerine şikâyetin
                               55
                 dostane çözümle  sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
                 8.3.2.4.6. Hizmetlerin İhya Edilmesi

                 Başvuran, muhtarlık beyanı, müstahsil makbuzları ve tapu kayıtlarına istinaden tarım
                 Bağ-Kur sigortalılık tescili ile ödenmeyen primlerin 7143 sayılı Kanun kapsamında ihya
                 yapılmak üzere tarafına tebliğ edilmesinin sağlanması yönünde karar verilmesini talep
                 etmiştir.

                 Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde bilgi belge
                 talebi konulu yazımıza Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından verilen cevabi yazıda;
                 “01/04/1998-30/04/2008 arası 3629 gün, 01/07/2013-304/04/2015 arası 660 gün olmak
                 üzere toplam 4289 gün süreli 19 ve 63 terk sonrası durdurulan hizmetleri ihya edilerek
                 02/05/2019 tarihli ve 66182229 varideli tebligat gönderisi ile 7143 sayılı Kanuna göre
                 ihya ödeme planının ilgilinin … adresine posta kanalıyla tebliğen gönderilmekle birlikte
                 telefonla da vekiline bilgi verildiği” ifade edilmiştir. Kurumumuzca da bilgilendirilmek
                 üzere yeniden iletişime geçilen başvurana gerekli bilgilendirme yapılmıştır. Başvuranın,
                 talebinin  yerine getirildiğini  ve teşekkürlerini  beyan  etmesi  üzerine  başvuru  dostane
                        56
                 çözümle  sonlandırılma yoluna gidilmiştir.
                 54  2019/86 numaralı başvuru hakkında verilen 19/04/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
                 55  2019/689 numaralı başvuru hakkında verilen 28/02/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
                 56  2019/4539 numaralı başvuru hakkında verilen 29/05/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             268 2019 YILLIK RAPOR
   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274