Page 426 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 426

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               kullanıldığına ilişkin bir tespit de yapılamadığı; dolayısıyla söz konusu yapı kayıt belgesi
               uyarınca bahsi geçen riskli yapıya elektrik, su ve doğalgaz hizmetlerinin sağlanmasının
               mümkün olmadığı sonucuna varılmıştır. Böylece başvuranın talebinin reddine yönelik
               olarak ilgili idarelerce tesis edilen işlemlerde hukuka aykırılık tespit edilemediğinden
               Ret Kararı 238  verilmiştir. 239
               8.12.8.4. Fazla Tahsil Edildiği İddia Edilen Güvence Bedeli

               Başvuran, idarenin cevap yazısında işyerini ortadan ayıran duvarın kaldırılmış olduğu
               yönünde bir plan projesi olmadığından işyerine iki farklı işyeri muamelesinin yapıldığının
               bildirildiğini, idarenin bu savunmasının doğru olmadığını, zira işyerine ruhsat alımı
               esnasında belediye tarafından işyeri krokisinin talep edildiğini ve dosyasında mevcut
               olduğunu, bu kroki dosyasında olmasa bile talep halinde sunulacağını, ayrıca abonelik
               esnasında kendisine bu yönde bir beyanın da ifade edilmediğini, kendisinden bir aylık
               su bedeli karşılığı (maksimum 200 TL) alınması gereken depozitonun 2.432.-TL
               olarak tahsil edildiğini, bu miktar üzerinden yapılan depozito tahsilatı sonrasında
               işyerine fatura edilen ilk su bedelinin sadece 15 TL olduğunu iddia ve ifade ederek
               kendisinden alınması gereken miktarın bizzat yerinde inceleme ile tespit edilmesini ve
               fazladan alınan tutarın iade edilmesini talep etmiştir.
               Yapılan inceleme ve araştırma sonucunda,  Tekirdağ Su ve Kanalizasyon İdaresi
               Genel Müdürlüğü (TESKİ) Abone İşleri Dairesi Başkanlığı personelince 08/02/2019
               tarihinde uyuşmazlık konusunda bahsi geçen taşınmazın bulunduğu yere gidildiği
               ve şikâyet konusu işyeri hakkında tespit tutanağı tutulduğu; tespit tutanağında söz
               konusu işyerinin iki ayrı bağımsız bölümden oluştuğu, iki ayrı kira sözleşmesine konu
               edildiği, iki ayrı su saatinin bulunduğunun belirtildiği; bununla birlikte, uyuşmazlığa
               konu bina hakkında Süleymanpaşa Belediye Başkanlığının 03/05/2019 tarihli yazısı
               ekinde idareye gönderilen “yapı kullanma izin belgesi”nde, belgenin, binanın tamamı
               için alındığı, binanın 12 mesken ve 2 adet işyerinden ibaret olduğu, binada bulunan
               bağımsız bölümler hakkında sonradan herhangi bir değişikliğin olmadığı, ayrıca
               başvuran ile  TESKİ Genel Müdürlüğü arasında 03/01/2019 tarihinde (başvuruda
               geçen adreslerin imar mevzuatına göre iki ayrı bağımsız bölüm olması nedeniyle)
               … ve … abone numarası ile "Su ve Atık Su Abone Sözleşmesi" imzalandığı, abone
               sözleşmelerinin imzalanması için yapılan her iki başvuru belgesinde de abone kullanım
               amacının (faaliyet türünün) “spor salonu” olduğunun belirtildiği görülerek başvurandan
               tahsil edilen güvence bedeline ilişkin işlemlerde hukuka aykırılık tespit edilememiştir.
               Bu doğrultuda, başvuru hakkında Ret Kararı 240  verilmiştir.



               238  2019/11485 numaralı başvuru hakkında verilen 22/10/2019 tarihli Ret Kararı
               239  İmar barışı kapsamında yapı kayıt belgesi alınmış yerlere su bağlantısı yapılması taleplerinin, idarenin
               takdir yetkisi kapsamında değerlendirilmesi suretiyle verilen kararlar için bkz. 2018/12407 ve 2019/8163
               numaralı başvurular hakkında verilen Ret Kararları

               240  2019/5637 numaralı başvuru hakkında verilen 23/08/2019 tarihli Ret Kararı

                                                                        2019 YILLIK RAPOR  425
   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431