Page 423 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 423

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 8.12.7.3. İtfaiyenin Ağaca Çıkan Kediyi Kurtarmak İçin Gerekeni Yapmadığı
                 İddiası

                 Başvuran, 20 Ağustos 2018 tarihinde bahçesindeki kedilerden birinin ağaca çıktığını,
                 Ankara Büyükşehir Belediyesi Mavi Masa Alo 153’ün önerisi üzerine Ankara İtfaiyesini
                 aradığını, kendisine “hayvan kurtarmayla ilgilenmediklerinin” söylendiğini, tekrar
                 153’ü aradığını, telefondaki personelin “İtfaiyeyle konuşacağını” söylediğini ve daha
                 sonra kendisini arayarak “İtfaiyenin kedinin düşmesi durumunda sorumluluk almak
                 istemediğini, bu sebeple gelmeyeceğini” ifade ettiğini, bu süreçte kedinin ağaçtan
                 inmeye çalışırken demirlerin üstüne düştüğünü ve yaralandığını, kedinin tedavi
                 masraflarını karşıladığını ifade ve iddia ederek itfaiyenin gereken uyarıyı alması ve
                 masraflarının karşılanmasını talep etmiştir.

                 Başvuru hakkında yapılan inceleme ve araştırma sonucunda, kamu hizmetlerinin
                 yerine getirilmesiyle yükümlü olan idarenin hizmet kusurundan bahsedebilmek için
                 kamu hizmetinin kuruluş ve işleyişindeki düzensizliğin belirlenmesi gerektiği; gerekli
                 önlemlerin alınmaması, geç alınması veya gereği gibi alınmaması hallerinde idarenin
                 sorumluluğunun söz konusu olacağı; idarenin hukuki sorumluluğunun belirlenebilmesi
                 için  önce  bir  zararın  varlığı,  zararı  doğuran  eylem  veya  işlemin  idareye  yüklenebilir
                 olması ve zararla idari eylem veya işlem arasında illiyet bağının bulunması koşullarının
                 varlığının aranmasının gerektiği; başvuranın bahçesindeki kedilerden birinin ağaca
                 çıkması sonrasında, kedinin kurtarılması talebiyle Ankara Büyükşehir Belediyesi Mavi
                 Masa Alo 153 ve Ankara İtfaiyesi ile yaptığı telefon görüşmeleri sürecinde kedinin
                 ağaçtan düşerek yaralanması ve tedavi masraflarını kendisinin karşıladığından bahisle
                 ödemiş olduğu tedavi masraflarının karşılanması talebi bağlamında, somut olaya ilişkin
                 talep ile idarenin eylemi arasındaki illiyet bağının kurulamadığı ve bu nedenle idareye
                 yüklenebilir herhangi bir kusur atfının kabil olmadığı tespit edilerek Ret Kararı 235
                 verilmiştir.
                 8.12.8. Su Hizmetleri
                 İnsanlık için vazgeçilmez bir yaşam kaynağı olan suyun tüketimine konu olan kısmı,
                 özellikle de içilebilir su, her geçen gün çeşitli sebeplerle kıtlaşmaktadır. Türkiye’de su
                 kaynaklarının kullanımı konusunda üç kurum ön plana çıkmaktadır. Bunlar; Devlet Su
                 İşleri (DSİ), İller Bankası ve belediyelerdir.
                 Ülkemizde şebeke suyunun idaresi, tedariki, tahliyesi hizmeti ve fiyatlandırılması, büyük
                 oranda mahalli idare olan belediyelere ait kuruluşlar tarafından yerine getirilmektedir.
                 Belediyeler söz konusu hizmetin sunumu karşılığında, maliyetlerin karşılanması,
                 hizmetin devamlılığı ve yeni yatırımların gerçekleştirilmesi için su abonelerinin su
                 tüketim miktarı üzerinden su tüketim bedelinin yanı sıra çeşitli isimler altında bedeller
                 almaktadır.

                 235  2018/12580 numaralı başvuru hakkında verilen 15/03/2019 tarihli Ret Kararı


             422 2019 YILLIK RAPOR
   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428