Page 452 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 452

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               - Ticari amaçla eşya taşımacılığı yapanlara verilen K1 ve şehirlerarası tarifeli ve tarifesiz
               olarak ticari yolcu taşımacılığı yapanlara verilen D4 yetki belgesi ile ilgili olarak yaşanan
               sorunlar, yolcu taşıma belgesinin ilgili idare tarafından hiçbir gerekçe gösterilmeden
               iptal edilmesi, Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) kararlarının tam anlamıyla
               uygulanması ya da kaldırılması talepleri, üst ve alt geçit ile hemzemin geçit yapılması,
               KGM’nin yol yapımı esnasında neden olduğu mağduriyetler, demiryolu taşımacılığına
               yönelik şikâyetler, taksiler dışında kanunsuz ticari yolcu taşımacılığı yaptığı iddia edilen
               şirketlerin faaliyetlerinin yasaklanması, Karayolları Trafik Kanunu Ek 2-3 maddesince
               araçların trafikten menni hususunda araç sahibi ve şoförün aynı kişi olmadığından
               bahisle kesilen cezaların iptal edilmesi taleplerine ilişkin olarak karayolu, demiryolu,
               deniz ve iç sular ile tehlikeli mal ve kombine taşımacılığına,

               - İlgili internet sitesine erişimin yasaklanması ya da internet sitelerine erişimin
               engellenmesinin önlenmesi, elektronik haberleşme sektöründe hizmet vermek amacıyla
               kurulan şirket için yetkilendirme başvurusunun BTK tarafından sonuçlandırılması,
               BTK tarafından aniden kesilmiş olan SMS trafiğinin yeniden açılması, alan adı tahsisinin
               sağlanması içerikli medya hizmet sağlayıcılarına,
               - Kişisel verilerin izinsiz paylaşımı, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabına ilişkin yaşanan
               aksaklıklar, sosyal medya hesabının başkaları tarafından ele geçirilmesi, yurtdışı dahil
               e-Devlet şifresi verilmesinin sağlanması, yurtdışından getirilen telefonların yurtiçinde
               kullanıma açılmaması içerikli elektronik haberleşme ve bilişim hizmetlerine,
               - Sinema, dizi, reklam, internet siteleri üzerinden yapılan olumsuz yayınlar hakkında
               gerekli denetimlerin yapılması içerikli genel, yerel ve tematik yayınlara,
               - Telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından sunulan sabit ve
               mobil telefonlar ile internet hizmetlerine ilişkin şikâyetler, Bilgi Teknolojileri ve İletişim
               Kurumunun (BTK) denetim görevini layıkıyla yerine getirmediği iddialarını içeren
               şikâyetler, kargo şirketleri, otobüs ve havayolu ile demiryolu (TCDD Taşımacılık A.Ş.)
               şirketlerini ilgilendiren tüketici yönlü talepler, köprü ve otoyol geçişlerinde haksız yere
               kesildiği iddia edilen OGS ve HGS cezaları ile Karayolları Genel Müdürlüğünce kesilen
               diğer cezaların kaldırılması talepli şikâyetler, mobil telefonlara SMS yoluyla gönderilen
               reklam içerikli mesajların engellenmesi, PTT’nin mesai saatlerinin değiştirilmesi, PTT
               çalışanları ile posta dağıtıcılarının olumsuz tutum ve davranışları, PTT’nin usule aykırı
               tebligat yaptığı iddialarını içeren başvurular, kablo yayıncılık hizmeti yapan Türksat’a
               ilişkin şikâyetler, PTT’nin gişelerdeki işlem sırasında belirli kişilere öncelik hakkı
               tanıması uygulamasına itiraz içerikli konulara ilişkin tüketici hak ve sorunlarına,
               - Radyo yayınlarını etkileyen olumsuzlukların giderilmesi, mahkeme kararına istinaden
               radyoya frekans tahsisi yapılmasının sağlanması, basın yayın organlarını ilgilendiren
               mevzuatta değişiklik yapılması, yerel gazeteye resmi ilan hakkı verilmesi içerikli yerli ve
               yabancı basın yayın organlarına,





                                                                        2019 YILLIK RAPOR  451
   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457