Page 455 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 455
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
8.17.1.2. Banliyö Trenlerinde Belirli Saatler Haricinde Bisiklet Taşıması
Yapılmasına İzin Verilmesi
Başvuran, TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü tarafından işletilen Başkentray
ve diğer banliyö trenlerinde günün belirli saatlerinde bisiklet taşıması yapılmasına izin
verildiğini, yolcu yoğunluğu gerekçesi ile pazar günü hariç 07.00-09.00 ile 16.00-
20.00 saatleri arasında trenlerde bisiklet taşıması yapılmasının yasak olduğunu, konuya
ilişkin ilgili idareye başvuru yaparak söz konusu saatlerin 07.00-08.30 ile 16.00-18.30
olarak değiştirilmesini talep ettiğini, ancak talebinin reddedildiğini, aslında günün
her saatinde trenlere bisiklet alınabileceğini, vagonlara bisiklet bağlanabilecek aparat
eklenebileceğini, ayrıca Başkentray seferlerinin akşam erken saatlerde tamamlandığını,
bu durumun saat 20.00’den sonra trende bisikletiyle evine gitmek isteyenler açısından
mağduriyet oluşturduğunu iddia ederek konunun araştırılmasını ve Başkentray ve diğer
banliyö trenlerinde 07.00-08.30 ile 16.00-18.30 saatleri hariç olmak üzere bisiklet
taşıması yapılmasına izin verilmesini talep etmiştir.
Başvuru hakkında yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, kentsel nüfusun artması
ve motorlu araç kullanımının fazlalaşmasıyla ortaya çıkan problemlerin çözümü için
sağlıklı, ekonomik ve çevre dostu olan bisiklet kullanımının teşvik edilmesi gerektiği;
bu bağlamda, bisikletlerin raylı ulaşım sistemlerine entegrasyonunun önem arz ettiği;
idarenin düzenleme yetkisine sahip olduğu alanlarda, uygulamaları çağın gereklerine ve
toplumun ihtiyaçlarına göre değiştirip yeniden düzenlemesi gerektiği değerlendirilmiştir.
Bu doğrultuda, banliyö trenlerinde bisiklet taşınmasına izin verilmeyen zirve saatlerin
öncelikle daraltılması, ilerleyen dönemde saat sınırlandırılmasının kaldırılması ve mevcut
banliyö araçlarının bisiklet taşımaya uygun hale getirilmesi için gerekli çalışmaların
yapılması (özel bölme, aparat vb.) hususunda Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları
Taşımacılık Anonim Şirketi Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına 269 karar
verilmiştir.
8.17.1.3. Bölünmüş Yolun Neden Olduğu Tehlike Hakkında
Başvuran, Konya ili, Akşehir ilçesi, Ortaköy mahallesinde yaşadığını, mahallesinin ve
evinin 5 metre ilerisinden açılan bölünmüş yolun mahallenin geneli ve kendi ailesi için
her an bir ölüm tehdidi teşkil ettiğini, ancak 2 yıldır bunu bir yetkiliye gösteremediğini,
3 çocuk babası olduğunu, 2 çocuğunun her gün mahallenin giriş kavşağından
bisikletle okula gitmek zorunda olduğunu ve bu esnada çocuklarının hata yapma
ihtimali olduğunu, söz konusu yol açıldığında bir yıl içinde 5 can kaybı yaşandığını,
maddi hasarlı kazaları saymadığını, Konya Karayolları 3. Bölge Müdürlüğüne yaptığı
başvuruya “üst geçit yapıldı” denildiğini ve konunun kapandığını, üst geçidin olduğunu
ancak kullanılmadığını, çocuğunun okula bisikletle gitmek istediğini, babasının 73
yaşında olduğunu ve istese de mevcut üst geçidi kullanamadığını, köy yerindeki sosyal
yapıların tamamının yolun karşısında olduğunu, 2 yıldır BİMER ve CİMER kanalıyla
269 2019/9513 numaralı başvuru hakkında verilen 30/10/2019 tarihli Tavsiye Kararı
454 2019 YILLIK RAPOR