Page 455 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 455

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 8.17.1.2. Banliyö Trenlerinde Belirli Saatler Haricinde Bisiklet Taşıması
                 Yapılmasına İzin Verilmesi

                 Başvuran, TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü tarafından işletilen Başkentray
                 ve diğer banliyö trenlerinde günün belirli saatlerinde bisiklet taşıması yapılmasına izin
                 verildiğini, yolcu yoğunluğu gerekçesi ile pazar günü hariç 07.00-09.00 ile 16.00-
                 20.00 saatleri arasında trenlerde bisiklet taşıması yapılmasının yasak olduğunu, konuya
                 ilişkin ilgili idareye başvuru yaparak söz konusu saatlerin 07.00-08.30 ile 16.00-18.30
                 olarak değiştirilmesini talep ettiğini, ancak talebinin reddedildiğini, aslında günün
                 her  saatinde  trenlere  bisiklet  alınabileceğini,  vagonlara  bisiklet  bağlanabilecek  aparat
                 eklenebileceğini, ayrıca Başkentray seferlerinin akşam erken saatlerde tamamlandığını,
                 bu durumun saat 20.00’den sonra trende bisikletiyle evine gitmek isteyenler açısından
                 mağduriyet oluşturduğunu iddia ederek konunun araştırılmasını ve Başkentray ve diğer
                 banliyö trenlerinde 07.00-08.30 ile 16.00-18.30 saatleri hariç olmak üzere bisiklet
                 taşıması yapılmasına izin verilmesini talep etmiştir.
                 Başvuru hakkında yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, kentsel nüfusun artması
                 ve motorlu araç kullanımının fazlalaşmasıyla ortaya çıkan problemlerin çözümü için
                 sağlıklı, ekonomik ve çevre dostu olan bisiklet kullanımının teşvik edilmesi gerektiği;
                 bu bağlamda, bisikletlerin raylı ulaşım sistemlerine entegrasyonunun önem arz ettiği;
                 idarenin düzenleme yetkisine sahip olduğu alanlarda, uygulamaları çağın gereklerine ve
                 toplumun ihtiyaçlarına göre değiştirip yeniden düzenlemesi gerektiği değerlendirilmiştir.

                 Bu doğrultuda, banliyö trenlerinde bisiklet taşınmasına izin verilmeyen zirve saatlerin
                 öncelikle daraltılması, ilerleyen dönemde saat sınırlandırılmasının kaldırılması ve mevcut
                 banliyö araçlarının bisiklet taşımaya uygun hale getirilmesi için gerekli çalışmaların
                 yapılması (özel bölme, aparat vb.) hususunda Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları
                 Taşımacılık Anonim Şirketi Genel Müdürlüğüne  Tavsiyede Bulunulmasına 269  karar
                 verilmiştir.
                 8.17.1.3. Bölünmüş Yolun Neden Olduğu Tehlike Hakkında

                 Başvuran, Konya ili, Akşehir ilçesi, Ortaköy mahallesinde yaşadığını, mahallesinin ve
                 evinin 5 metre ilerisinden açılan bölünmüş yolun mahallenin geneli ve kendi ailesi için
                 her an bir ölüm tehdidi teşkil ettiğini, ancak 2 yıldır bunu bir yetkiliye gösteremediğini,
                 3  çocuk  babası  olduğunu,  2  çocuğunun  her  gün  mahallenin  giriş  kavşağından
                 bisikletle okula gitmek zorunda olduğunu ve bu esnada çocuklarının hata yapma
                 ihtimali olduğunu, söz konusu yol açıldığında bir yıl içinde 5 can kaybı yaşandığını,
                 maddi hasarlı kazaları saymadığını, Konya Karayolları 3. Bölge Müdürlüğüne yaptığı
                 başvuruya “üst geçit yapıldı” denildiğini ve konunun kapandığını, üst geçidin olduğunu
                 ancak kullanılmadığını, çocuğunun okula bisikletle gitmek istediğini, babasının 73
                 yaşında olduğunu ve istese de mevcut üst geçidi kullanamadığını, köy yerindeki sosyal
                 yapıların tamamının yolun karşısında olduğunu, 2 yıldır BİMER ve CİMER kanalıyla



                 269   2019/9513 numaralı başvuru hakkında verilen 30/10/2019 tarihli Tavsiye Kararı

             454 2019 YILLIK RAPOR
   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460