Page 45 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 45

Sonuç olarak; COVİD-19 pandemisinin tüm dünya gibi ülkemizi de etkilediği; söz konusu tesirin
              en  hafif  şekilde  atlatılabilmesi  için  gerekli  tedbirlerin  alındığı  ve  paketlerin  açıklandığı;  bu
              kapsamda, Devlet ve onunla yakın ilişkide bulunan kamu bankalarının önemli bir rol üstlendiği;
              özellikle ekonomik şartların düzenli bir seyre girmesinde kamu bankalarının aktif bir şekilde çaba
              sarf ettiği; ancak anılan tedbirlerin bazılarının uygulanması sırasında uyuşmazlıkların da gündeme
              gelebildiği görülmüştür.


              Bu  kapsamda;  Kurumumuza  yapılan  başvurularda,  koronavirüs  (COVİD-19)  salgınının  neden
              olduğu ekonomik tahribata karşı birçok ekonomik tedbir alındığı, bu kapsamda sanayici, esnaf,
              ihracatçı, işçi ve işverenlere yönelik olarak; KOBİ ve esnaf destek paketi, istihdamın devamına
              yönelik ekonomik yardım paketleri, üretimin ve tedarik zincirinin devamına yönelik paketler, kredi
              ve kredi kartı taksit ve borçlarının ötelenmesi, düşük gelir grubunda yer alan vatandaşlara kredi
              destek paketleri gibi tedbirlerin devreye alındığı, ancak bazı bankaların söz konusu tedbir paketlerini
              uygulamadığı belirtilerek mağduriyetlerin giderilmesi talep edilmiştir.


              Başvuru konuları genel itibariyle, Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli ticari kredi taleplerinin yeterli
              limit bulunmaması nedeniyle reddedilmesi, bireysel temel ihtiyaç kredisi başvurularına herhangi bir
              cevap verilmemesi veya talep edilen kredi tutarından daha düşük meblağın tüketicinin kullanımına
              tahsis edilmesi, kredi paketlerinden yararlanmak için herhangi bir kriter aranmayacağı söylenmesine
              rağmen kredi sicilinin olumsuzluğu gibi kriterler öne sürülerek başvuruların reddedilmesi, bireysel
              temel ihtiyaç kredisinin onaylanmasına rağmen banka tarafından kullandırılmaması, kredi taksiti
              ötelemesi nedeniyle yüksek oranda faiz tahakkuk ettirilmesi hususlarında yoğunlaşmaktadır.


              Bu kapsamda, Kurumumuza 1 Ocak- 30 Haziran Döneminde toplam 76.281 adet şikâyet başvuru
              yapılmış olup, bunların 67.481 adedi pandemi kapsamında verilen temel destek kredilerine ilişkin
              başvurular olurken, 8.800 adedi ise diğer alanlarda gelen şikâyet başvurularıdır.

              Tablo 24: 2020 Yılının İlk Yarısında Kurumumuza Gelen Başvuruların Dağılımı

               1 Ocak- 30 Haziran Dönemi Kurumumuza Yapılan Toplam
               Başvuru Sayısı                                                              76.281

               Temel Destek Kredileri Kapsamında Kurumumuza Yapılan                        67.481
               Bankacılık İşlemlerine İlişkin Başvuru Sayısı
               Diğer Konulu Başvurular                                                      8.800


              Kurumumuza  bankacılık  işlemleri  kapsamında  yapılan  67.481  adet  başvurunun  52.617  adedi
              (%77,97’si ) incelenmiş ve 52.617 adet tavsiye kararı verilmiştir. 14.864 adedinin ise incelenmesi
              devam etmektedir.


              Tablo 25: 2020 Yılının İlk Yarısında Bankacılık İşlemleri Başvurularına İlişkin Dosya Verileri
                 1 Ocak- 30 Haziran Dönemi         1 Ocak- 30 Haziran Dönemi
                Bankacılık İşlemleri Alanında     Bankacılık İşlemleri Alanında        İşlemi Devam Eden
                        Gelen Başvuru              Sonuçlandırılan Dosya Sayısı           Dosya Sayısı


                            67.481                            52.617                         14.864








                                                                                                           36
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50