Page 50 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 50

D. DOSTANE ÇÖZÜME İLİŞKİN İSTATİSTİKLER


              Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan uzlaştırma
              yoluyla  uyuşmazlıkların  çözümü  usulü  Kurumumuzca  en  sık  başvurulan  yöntemlerdendir.
              Kurumun  başarısı  ikna  gücüne  dayalı  arabuluculuk  ve  uzlaştırıcı  rolünde  saklıdır.  Bu  nedenle
              şikâyetlerin daha hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca vatandaş ve idare arasında köprü görevi
              yürütülerek dostane çözüm yöntemleri aranmaktadır.

              Bu  yöntemle  çözüme  kavuşturulan  başvurular  hakkında  02.03.2017  tarihine  kadar  ‘Karar
              verilmesine yer olmadığına dair karar’ verilmekteydi. Ancak, Kurumumuzca gerçekleştirilen bu
              kayda  değer  kamu  hizmetinin  daha  doğru  ifade  edilmesi  ve  bu  hususun  istatistiklere  doğru
              yansıtılması amacıyla 02.03.2017 tarihinde, şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından  yerine
              getirilmesi  veya  şikâyetin  çözüme  kavuşturulduğunun  taraflarca  Kuruma  bildirilmesi  hâlinde
              Dostane Çözüm Kararı verileceği hükmü, “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
              İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği”nin 33/A maddesine eklenmek suretiyle yasal zemine
              oturtulmuştur.


              Bu hususun  yasal zemine oturtulması, şikâyet başvurularının incelenmesine yeni bir bakış açısı
              getirerek Kurumumuzca bu yöntemin sıkça kullanılmasına ve bu sayede vatandaşın “Adalete Hızlı
              Erişiminin”  sağlanması  hususunda  çok  önemli  katkılar  sağlamasının  yanı  sıra  idarelerce  de  bu
              yöntemin benimsenmesine katkıda bulunmuştur.

              Bu kapsamda Ocak- Haziran 2020 döneminde “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 1.411 olup,
              bunların  969  adedi  “Dostane  Çözüm  Kararı”  ile  441  adedi  ise  Gönderme  Kararı  ile
              gerçekleştirilmiştir.


              Tablo  30:  2020  Yılının  İlk  Yarısında  Dostane  Çözüm  Yoluyla  Çözüme  Kavuşturulan  Dosya
              Dağılımı
                                              Dostane Çözüm        Gönderme Kararı             Toplam
                                                 Kararı ile               İle
                   Dostane Çözüm ile
                Sonuçlandırılan Toplam              969                  442                    1.411
                     Şikâyet Sayısı
                                                  68,67%               31,33%



                 E. TAVSİYE, KISMEN TAVSİYE KISMEN RET KARARLARINA İLİŞKİN
                     İSTATİSTİKLER


              Kurumumuza 2017  yılından itibaren  yapılan başvuru sayısının  artmasıyla birlikte nitelikli veya
              kabul edilebilir başvurularda da yükselme görülmüş ve idarelere verilen tavsiye kararlarında ciddi
              bir artış yaşanmıştır.

              Kurumumuzca yapılan başvurunun inceleme ve araştırılması sonucunda şikâyetin yerinde olduğu
              kanaatine varılması hâlinde Tavsiye Kararı; kısmen yerinde olduğu kanaatine varılması halinde ise
              Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı verilmektedir.

              2020 yılının ilk yarısında 53.371 adet tavsiye, 551 adet Kısmen Tavsiye Kısmen Ret olmak üzere
              toplam  53.922  adet  tavsiye  yönünde  karar  verilmiş  olup  geçen  yılla  karşılaştırıldığında  tavsiye
              kararlarımız %11304,06 kısmen tavsiye kısmen ret kararlarımız ise %269,80 oranında artmıştır.

                                                                                                           41
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55