Page 47 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 47
C. PANDEMİ DÖNEMİNDE VERİLEN TEMEL DESTEK KREDİLERİ
HARİCİNDE KURUMUMUZA YAPILAN ŞİKÂYET BAŞVURULARINA
İLİŞKİN İSTATİSTİKLER
Kurumumuza, 1 Ocak -30 Haziran tarihleri arasında toplam 76.281 adet şikâyet başvurusu yapılmış
olup, bunları 67.481 adedi pandemi kapsamında verilen temel destek kredilerine ilişkin başvurular
olurken, 8.800 adedi ise diğer alanlarda gelen şikâyet başvurularıdır.
2020 yılının ilk 6 ayında pandemi süreci dâhil edilmeksizin yapılan başvurular konu bazlı
değerlendirildiğinde en fazla başvuru %20,83 ile “kamu personel rejimi” alanında olurken, bunu
%18,10 ile “adalet, milli savunma ve güvenlik” alanı, %8,41 ile “mahallî idarelerce yürütülen
hizmetler” ve %8,22 ile “çalışma ve sosyal güvenlik alanları takip etmiştir.
Tablo 26: 2020 Yılının İlk Yarısında Bankacılık İşlemleri Haricindeki Başvuruların Konularına
Göre Dağılımı
2020 2020
Şikâyet Konusu
(30 Haziran) Yüzde%
Kamu personel rejimi 1833 20,83%
Adalet, milli savunma ve güvenlik 1593 18,10%
Mahallî idarelerce yürütülen hizmetler 740 8,41%
Çalışma ve sosyal güvenlik 723 8,22%
Eğitim-öğretim, gençlik ve spor 609 6,92%
Kamu personel rejimi-2
(İdarede işçi statüsünde çalışanların İş Kanunundan ve İş akdinden 6,88%
kaynaklanan haklarına ilişkin alt konular) 605
Sosyal hizmetler 600 6,82%
Ekonomi, maliye ve vergi 566 6,43%
Ulaştırma, basın ve iletişim 225 2,56%
Enerji, sanayi, gümrük ve ticaret 202 2,30%
Mülkiyet hakkı 199 2,26%
Orman, su, çevre ve şehircilik 181 2,06%
Çocuk hakları 176 2,00%
Sağlık 166 1,89%
Engelli hakları 95 1,08%
Nüfus, vatandaşlık, mülteci ve sığınmacı hakları 91 1,03%
İnsan hakları 75 0,85%
Ailenin korunması 38 0,43%
Bilim, sanat, kültür ve turizm 34 0,39%
Gıda, tarım ve hayvancılık 28 0,32%
Diğer konu ve alanlar 15 0,17%
Kadın hakları 6 0,07%
TOPLAM 8.800
38