Page 108 - KDK
P. 108

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Bilimleri Enstitüsünde Tarımsal Yapılar ve Sulama Ana Bilim Dalı tarafından herhangi
               bir doktora alım ilanına çıkılması durumunda ilgili anabilim dalı başkanlığına belirtilen
               hükümler hatırlatılarak başvuran ve benzeri öğrencilerin başvuru yapabilmesinin
                                                                   3
               sağlanacağı ifade edildiğinden başvurunun Dostane Çözüm  ile sonuçlandırılmasına
               karar verilmiştir.

               Ameliyat Günü  Verilmesi ve  Tedavi Sürecinde İhmali Olanlar Hakkında İşlem
               Yapılması

               Başvuran özetle; oğlunun Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Hastanesinde
               11-13 Ağustos 2015 tarihleri arasındaki muayenesinde teşhis konularak ameliyat
               olması gerektiğinin söylendiğini, adres ve telefon numarasının hastanenin ilgili
               birimi tarafından kayıt altına alındığını, ancak bugüne kadar ilgili hastanenin dönüş
               yapmadığını belirterek; oğlunun ameliyat gününün tarafına bildirilmesini talep etmiştir.
               Şikâyet başvurusunun çözüme kavuşturulması amacıyla, yazılı olarak Metin Sabancı
               Baltalimanı Kemik Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesinden bilgi ve belge
               talebinde bulunulmuş, alınan cevabi yazıda; söz konusu hastanın belli tetkikleri yaptırarak
               muayeneye gelmesi  söylenmesine rağmen  muayeneye  gelmediği,  SABİM  vasıtasıyla
               yaptıkları şikâyet üzerine randevu alarak gelmesi halinde gereğinin yapılacağının
               bildirildiği ancak hasta tarafından bu işlemlerin gerçekleştirilmediği bildirilmiştir.

               İdarenin cevabi yazısı üzerine dostane çözüm kapsamında başvuran ile iletişime
               geçilmiş ancak, başvuranın, “Şikâyet konusu Hastanenin 11-13 Ağustos 2015 tarihleri
               arasındaki muayenesinde teşhis konularak ameliyat olması gerektiğinin söylendiğini,
               adres, telefon numarasının hastanenin ilgili birimi tarafından kayıt altına alındığını,
               ancak bugüne kadar ilgili hastanenin dönüş yapmadığı” iddiasını sürdürdüğü ve bugüne
               kadarki tedavi sürecinde varsa ihmali olanlar hakkında işlem yapılmasını talep ettiği
               anlaşılmıştır.

               Bu aşamada; başvuranın talepleriyle ilgili olarak, konunun inceleme/soruşturma
               yapılmasını gerektirdiği anlaşıldığından, Sağlık Bakanlığı  Teftiş Kurulu Başkanlığı
               tarafından sonuçlandırılması gerektiği değerlendirmesi ile 27.08.2019 tarihinde başvuru
               ve eklerinin gereği için Sağlık Bakanlığı  Teftiş Kurulu Başkanlığına gönderilmesine
               ve idare tarafından, iyi yönetim ilkelerine uygun olarak, makul bir süre içinde tesis
               edilecek gerekçeli işlemin bir nüshasının başvurana ve Kurumumuza iletilmesine karar
               verilmiştir.
               Sağlık Bakanlığından alınan yazıda; “Söz konusu Hastane personeli ile ilgili olarak 1.
               Mali yönden herhangi bir işlem yapılmasına yer olmadığı, 2. Adli yönden herhangi bir
               işlem yapılmasına yer olmadığı, 3. Disiplin yönünden herhangi bir işlem yapılmasına
               yer olmadığı,  4. İdari yönden Hastane tarafından ameliyat randevu sistemi ve hasta
               aranması ile ilgili daha sağlıklı bir düzenleme yapılması, ulaşılamayan hastaların

               3   2019/19303 numaralı başvuru hakkında verilen 14.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  107
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113