Page 108 - KDK
P. 108
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Bilimleri Enstitüsünde Tarımsal Yapılar ve Sulama Ana Bilim Dalı tarafından herhangi
bir doktora alım ilanına çıkılması durumunda ilgili anabilim dalı başkanlığına belirtilen
hükümler hatırlatılarak başvuran ve benzeri öğrencilerin başvuru yapabilmesinin
3
sağlanacağı ifade edildiğinden başvurunun Dostane Çözüm ile sonuçlandırılmasına
karar verilmiştir.
Ameliyat Günü Verilmesi ve Tedavi Sürecinde İhmali Olanlar Hakkında İşlem
Yapılması
Başvuran özetle; oğlunun Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Hastanesinde
11-13 Ağustos 2015 tarihleri arasındaki muayenesinde teşhis konularak ameliyat
olması gerektiğinin söylendiğini, adres ve telefon numarasının hastanenin ilgili
birimi tarafından kayıt altına alındığını, ancak bugüne kadar ilgili hastanenin dönüş
yapmadığını belirterek; oğlunun ameliyat gününün tarafına bildirilmesini talep etmiştir.
Şikâyet başvurusunun çözüme kavuşturulması amacıyla, yazılı olarak Metin Sabancı
Baltalimanı Kemik Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesinden bilgi ve belge
talebinde bulunulmuş, alınan cevabi yazıda; söz konusu hastanın belli tetkikleri yaptırarak
muayeneye gelmesi söylenmesine rağmen muayeneye gelmediği, SABİM vasıtasıyla
yaptıkları şikâyet üzerine randevu alarak gelmesi halinde gereğinin yapılacağının
bildirildiği ancak hasta tarafından bu işlemlerin gerçekleştirilmediği bildirilmiştir.
İdarenin cevabi yazısı üzerine dostane çözüm kapsamında başvuran ile iletişime
geçilmiş ancak, başvuranın, “Şikâyet konusu Hastanenin 11-13 Ağustos 2015 tarihleri
arasındaki muayenesinde teşhis konularak ameliyat olması gerektiğinin söylendiğini,
adres, telefon numarasının hastanenin ilgili birimi tarafından kayıt altına alındığını,
ancak bugüne kadar ilgili hastanenin dönüş yapmadığı” iddiasını sürdürdüğü ve bugüne
kadarki tedavi sürecinde varsa ihmali olanlar hakkında işlem yapılmasını talep ettiği
anlaşılmıştır.
Bu aşamada; başvuranın talepleriyle ilgili olarak, konunun inceleme/soruşturma
yapılmasını gerektirdiği anlaşıldığından, Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı
tarafından sonuçlandırılması gerektiği değerlendirmesi ile 27.08.2019 tarihinde başvuru
ve eklerinin gereği için Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığına gönderilmesine
ve idare tarafından, iyi yönetim ilkelerine uygun olarak, makul bir süre içinde tesis
edilecek gerekçeli işlemin bir nüshasının başvurana ve Kurumumuza iletilmesine karar
verilmiştir.
Sağlık Bakanlığından alınan yazıda; “Söz konusu Hastane personeli ile ilgili olarak 1.
Mali yönden herhangi bir işlem yapılmasına yer olmadığı, 2. Adli yönden herhangi bir
işlem yapılmasına yer olmadığı, 3. Disiplin yönünden herhangi bir işlem yapılmasına
yer olmadığı, 4. İdari yönden Hastane tarafından ameliyat randevu sistemi ve hasta
aranması ile ilgili daha sağlıklı bir düzenleme yapılması, ulaşılamayan hastaların
3 2019/19303 numaralı başvuru hakkında verilen 14.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2020 YILLIK RAPOR 107