Page 109 - KDK
P. 109

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 periyodik bir şekilde aranması, ulaşılamaması halinde tutanak düzenlenmesi hususları
                 ile ilgili hastane yönetiminin uyarılması kanaatine varıldığı, ayrıca, hastanın tedavi
                 olmak istemesi ya da tedavisi devam ediyorsa istediği yerde devamı için gerekli yardım
                 ve yönlendirmenin yapılması amacıyla İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü ile iletişime
                 geçilmesinin uygun olacağı” hususları belirtilmiştir.

                 Sonuç olarak; başvuranın tedavi sürecinde ihmali olanlar hakkında işlem yapılması
                 talebi hakkında, İstanbul Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Eğitim ve
                 Araştırma Hastanesi’nin, Sağlık Bakanlığı tarafından ameliyat randevu sistemi ve
                 hasta aranması ile ilgili daha sağlıklı bir düzenleme yapılması, ulaşılamayan hastaların
                 periyodik bir şekilde aranması, ulaşılamaması halinde tutanak düzenlenmesi hususları
                 ile ilgili olarak uyarıldığı tespit edilerek başvuruya konu talebinin idare tarafından
                                                                                4
                 yerine getirildiği anlaşıldığından başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
                 Ruhsata Aykırı Olarak İşletilen Katı Yakıt Fırınının Kapatılması

                 Başvuran özetle, Çanakkale ili Eceabat ilçesinde hizmet vermekte olan fırında farklı bir
                 işyeri için verilmiş olan ruhsatın kullanıldığını, bina sakinlerin izni olmadan ateş bacalı
                 fırın inşa edildiğini, bu fırın ile ilgili itfaiye raporunun alınmadığını, bina sakinlerinin
                 bazılarından elektrikli fırın için alınan muvafakatnamenin kömür ateşli fırın için
                 kullanıldığını, belediye personelinin bu usulsüzlüklere göz yumduğunu, imar planına
                 aykırı yapıları yıkmadığını, bu yapıların çevre ve insan sağlığı için tehlike oluşturduğunu
                 iddia ederek mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
                 Şikâyetin çözümü amacıyla Eceabat Belediye Başkanlığından bilgi ve belge talebinde
                 bulunulmuş, ayrıca şikâyete konu sorunun çözümü amacıyla idare dostane çözüme
                 davet edilmiştir. İlgili belediyenin cevabi yazısında; “Başvuran ve diğer bina sakinleri
                 tarafından  yapılan müracaatlar  dikkate alınarak  şikâyet konusu işletmenin yerinde
                 denetlendiği ve katı yakıt fırınının kullanılmayacak şekilde mühürlendiği, sonraki
                 kontrollerde de kullanılmadığının tespit edildiği, işletme faaliyet konusunun ise ekmek,
                 pasta ve unlu mamullerin perakende ticareti olarak değiştirildiği” anlaşıldığından
                                                    5
                 başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
                 Bilirkişi Ücretinin Tarafına Ödenmesi

                 Başvuran Sulh Hukuk Mahkemesi tarafından kendisinden; yaşlı bir kadının bakımının
                 iyi yapılıp yapılmadığı hususlarında inceleme yapılıp rapor istenildiğini, dosyayı
                 raporlayarak ilgili mahkemeye ulaştırdığını, daha sonra dilekçe vererek emeğinin
                 karşılığı olan ücreti talep ettiğini fakat dilekçesine cevap verilmediğini, mayıs ayında
                 ilgili mahkemenin kalemine gittiğinde tarafına 130  TL ücret takdir edildiğini
                 öğrendiğini ve bu ücreti İBAN’ına yatıracaklarını ifade ettiklerini, geçen zamana
                 rağmen hala ücretin hesabına yatırılmadığını, ayrıca verilen bu ücretin çok düşük

                 4  2019/20145 numaralı başvuru hakkında verilen 16.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
                 5  2019/20910 numaralı başvuru hakkında verilen 02.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             108 2020 YILLIK RAPOR
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114