Page 406 - KDK
P. 406

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               başvurusunun, millî güvenlik ve kamu düzeni bakımından engel teşkil edecek bir hali
               bulunduğundan bahisle reddine ilişkin başvuruya konu işlemde hukuka ve hakkaniyete
               uyarlık görülmemiş olup; açıklanan gerekçe ve dosya kapsamına göre başvurunun
               kabulü ile başvuranın eşine  Türk  Vatandaşlığı verilmesi yönünde İçişleri Bakanlığı
               Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne yönelik Tavsiye Kararı 233  verilmiştir.

               7.15. ORMAN, SU, ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK

               TOKİ tarafından gerçekleştirilen uygulamalar, Orman Kanunu’nun 2/B maddesi
               kapsamında hak sahipliği talepleri, 6306 sayılı Kanun kapsamında bulunan riskli
               binaların  yıkım  talepleri,  yine  bu  kanun  kapsamında  kira  yardımı  yapılmasına
               ve vatandaşların binalarının veya mahallelerinin bu kanun kapsamına alınmasına
               yönelik talepler, mahkemelerce verilip kesinleşmiş tazminat kararlarının ilgili idareler
               tarafından yerine getirilmediğine yönelik başvurular, yapı denetim belgesi talep ve
               iptalleri, apartman ve site yönetimlerine yönelik başvurular, avcılık ile ilgili başvurular,
               sondaj kuyusu açılmasına yönelik izin talepleri, SİT alanı olarak tespit gören arazilere
               yönelik başvurular, gürültü ve çevre kirliliğine yönelik başvurular, meslek odası
               aidatlarına ilişkin başvurular, özel orman sahaları ile ilgili işlemler, harita ve kadastro
               mühendislerinin yaşadığı sorunlara ilişkin başvurular, tapu ve kadastro işlemleri ile ilgili
               başvurular yapılmaktadır.
               7.15.1. İmar ve İskân İşleri
               3194 sayılı İmar Kanunu'nun 6'ncı maddesinde, planlar kapsadıkları alan ve amaçları
               açısından bölge planları ve imar planları olarak iki ana kategoriye ayrılmış, imar planları
               da uygulamaya esas olan uygulama imar planları ve bu planın hazırlanmasındaki temel
               hedefleri, ilkeleri ve arazi kullanım kararlarını belirleyen nazım imar planları olarak
               sınıflandırılmış, anılan Kanun'un 8'inci maddesinde, planların tanımlaması yapılarak,
               planlar bölge planı, çevre düzeni planı, nazım imar planı ve uygulama imar planı olarak
               kademelendirilmiş ve alt ölçekli planların üst ölçekli planlarda belirlenen planlama ana
               ilkelerine, stratejilerine ve kararlarına uyumlu olması zorunluluğu getirilmiştir.

               İmar planlarının, planlanan yörenin bugünkü durumunun, olanaklarının ve ilerideki
               gelişmesinin gerçeğe en yakın şekilde saptanabilmesi için coğrafi veriler, beldenin
               kullanılışı,  donatımı  ve mali bilgiler gibi  konularda yapılacak araştırma sonucu elde
               edilecek bilgiler ışığında, çeşitli kentsel işlevler arasında var olan ya da sağlanabilecek
               olanaklar ölçüsünde en iyi çözüm yollarını bulmak, belde halkına iyi yaşama düzeni
               ve koşulları sağlamak amacıyla kentin kendine özgü yaşayış biçimi ve karakteri, nüfus,
               alan ve yapı ilişkileri, halkın sosyal ve kültürel gereksinimleri, güvenlik ve sağlığı ile
               ilgili konular göz önüne alınarak hazırlanması gerekmektedir. Anılan ölçütlere göre
               hazırlanan imar planları zamanla planlanan alandaki koşulların zorunlu kıldığı biçimde
               ve kanunlarda öngörülen yöntemlere uygun olarak değiştirilebilir. Ancak yapılan plan

               233  2019/18908 numaralı başvuru hakkında verilen 20.04.2020 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  405
   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411