Page 406 - KDK
P. 406
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
başvurusunun, millî güvenlik ve kamu düzeni bakımından engel teşkil edecek bir hali
bulunduğundan bahisle reddine ilişkin başvuruya konu işlemde hukuka ve hakkaniyete
uyarlık görülmemiş olup; açıklanan gerekçe ve dosya kapsamına göre başvurunun
kabulü ile başvuranın eşine Türk Vatandaşlığı verilmesi yönünde İçişleri Bakanlığı
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne yönelik Tavsiye Kararı 233 verilmiştir.
7.15. ORMAN, SU, ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK
TOKİ tarafından gerçekleştirilen uygulamalar, Orman Kanunu’nun 2/B maddesi
kapsamında hak sahipliği talepleri, 6306 sayılı Kanun kapsamında bulunan riskli
binaların yıkım talepleri, yine bu kanun kapsamında kira yardımı yapılmasına
ve vatandaşların binalarının veya mahallelerinin bu kanun kapsamına alınmasına
yönelik talepler, mahkemelerce verilip kesinleşmiş tazminat kararlarının ilgili idareler
tarafından yerine getirilmediğine yönelik başvurular, yapı denetim belgesi talep ve
iptalleri, apartman ve site yönetimlerine yönelik başvurular, avcılık ile ilgili başvurular,
sondaj kuyusu açılmasına yönelik izin talepleri, SİT alanı olarak tespit gören arazilere
yönelik başvurular, gürültü ve çevre kirliliğine yönelik başvurular, meslek odası
aidatlarına ilişkin başvurular, özel orman sahaları ile ilgili işlemler, harita ve kadastro
mühendislerinin yaşadığı sorunlara ilişkin başvurular, tapu ve kadastro işlemleri ile ilgili
başvurular yapılmaktadır.
7.15.1. İmar ve İskân İşleri
3194 sayılı İmar Kanunu'nun 6'ncı maddesinde, planlar kapsadıkları alan ve amaçları
açısından bölge planları ve imar planları olarak iki ana kategoriye ayrılmış, imar planları
da uygulamaya esas olan uygulama imar planları ve bu planın hazırlanmasındaki temel
hedefleri, ilkeleri ve arazi kullanım kararlarını belirleyen nazım imar planları olarak
sınıflandırılmış, anılan Kanun'un 8'inci maddesinde, planların tanımlaması yapılarak,
planlar bölge planı, çevre düzeni planı, nazım imar planı ve uygulama imar planı olarak
kademelendirilmiş ve alt ölçekli planların üst ölçekli planlarda belirlenen planlama ana
ilkelerine, stratejilerine ve kararlarına uyumlu olması zorunluluğu getirilmiştir.
İmar planlarının, planlanan yörenin bugünkü durumunun, olanaklarının ve ilerideki
gelişmesinin gerçeğe en yakın şekilde saptanabilmesi için coğrafi veriler, beldenin
kullanılışı, donatımı ve mali bilgiler gibi konularda yapılacak araştırma sonucu elde
edilecek bilgiler ışığında, çeşitli kentsel işlevler arasında var olan ya da sağlanabilecek
olanaklar ölçüsünde en iyi çözüm yollarını bulmak, belde halkına iyi yaşama düzeni
ve koşulları sağlamak amacıyla kentin kendine özgü yaşayış biçimi ve karakteri, nüfus,
alan ve yapı ilişkileri, halkın sosyal ve kültürel gereksinimleri, güvenlik ve sağlığı ile
ilgili konular göz önüne alınarak hazırlanması gerekmektedir. Anılan ölçütlere göre
hazırlanan imar planları zamanla planlanan alandaki koşulların zorunlu kıldığı biçimde
ve kanunlarda öngörülen yöntemlere uygun olarak değiştirilebilir. Ancak yapılan plan
233 2019/18908 numaralı başvuru hakkında verilen 20.04.2020 tarihli Tavsiye Kararı
2020 YILLIK RAPOR 405