Page 420 - KDK
P. 420

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               durumda olduğunu iddia ederek 60 evler üst geçidinin yıkılarak yaşlı ve engelliler için
               asansörlü yaya üst geçidi yapılmasını talep etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, yazıda mevcut yaya üst geçidinin işlevini
               sağlayabilecek yeni bir yaya üst geçidi yapılabilmesi için gerekli proje çalışmalarının
               devam ettiği, proje çalışmalarının tamamlanmasının ardından tespit edilecek yerin
               imar planları, kamulaştırma, yer altı ve yer üstü hizmet tesisatları bakımından uygun
               bulunması  halinde  yapım  çalışmalarına  başlanabileceği  belirtilmiş,  ancak  ilgili  idare
               tarafından, şikâyete konu yaya üst geçidinin ne zaman yapılacağına ilişkin bir takvim
               veya program bilgisi sunulmadığı görülmüştür. Bu nedenle, 100-07 K.K. devlet yolunun
               44+900 km’sinde yer alan yaya üst geçidinin yenilenmesi hususunda idare tarafından
               belirli bir süre verilmemesinin ‘belirlilik’ ilkesine aykırı olduğu tespit edildiğinden
               Kamu hizmetinin sunulmasındaki temel ilkelerden “saydamlık”, “hesap verilebilirlik”
               “öngörülebilirlik” ve “belirlilik” ilkelerinden hareketle başvuruya konu yaya üst geçidinin
               can ve mal emniyetini sağlamak amacıyla yenilenmesi işinin belirli bir program dâhilinde
               ivedilikle yerine getirilmesi hususunda Karayolları Genel Müdürlüğüne  Tavsiyede
               Bulunulmasına 245  karar verilmiştir.
               7.17.1.2. Trenin İstasyonda Durması veya İstasyonda Duracak Şekilde
               Bölgesel Trenlerin İşletilmesi

               Başvuran, daha önceleri Eskişehir ili Sazak İstasyonu’nda durmakta olan İzmir Mavi
               Treni’nin artık bu istasyonda durmadığını, bu sebeple bir önceki veya bir sonraki
               istasyonlarda inerek adı geçen İstasyona ücreti karşılığında taksi ile gitmek zorunda
               kaldığını iddia ederek İzmir Mavi Treni’nin Sazak İstasyonu’nda durmasını ya da söz
               konusu istasyonda duracak şekilde bölgesel trenlerin işletilmesini talep etmiştir.
               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, idarenin mevcut durumda
               yürüttüğü toplu taşıma hizmetini, kamu hizmet gerekleri ve kamu yararını göz önünde
               bulundurmadan  adil,  makul  ve ölçülü  biçimde kullanmadığına,  bir  başka  deyişle
               idarenin toplu taşıma hizmet sunumunda objektif ilkelere aykırı davrandığına ilişkin
               bir tespit yapılamamış olup, İzmir Mavi  Treni’nin uzun mesafe yolcularını taşıyan
               bir tren olduğu hususu da dikkate alındığında, başvuranın, söz konusu mavi trenin
               Eskişehir ili Sazak İstasyonu’nda durması talebinin ilgili idarece reddi işleminde hukuka
               aykırılık tespit edilememiş olup, idarenin, faaliyete geçirdiği bölgesel trenin (Boğaziçi
               Ekspresi) Sazak İstasyonunda durması için gerekli olan iş ve işlemleri belli bir takvim
               dahilinde gerçekleştirilmesi gerektiği sonucuna varıldığından  Sazak İstasyonu’nda
               duracak  şekilde bölgesel  trenlerin  işletilmesiyle  ilgili olarak gerekli iş ve işlemleri
               (peron yapılması, gerekli güvenlik önlemlerinin alınması vb.) belli bir takvim dahilinde
               gerçekleştirmesi hususunda TCDD Genel Müdürlüğüne ve TCDD Taşımacılık A.Ş.
               Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına 246  karar verilmiştir.

               245  2019/14937 numaralı başvuru hakkında verilen 27.02.2020 tarihli Tavsiye Kararı
               246  2019/17840 numaralı başvuru hakkında verilen 27.01.2020 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  419
   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425