Page 420 - KDK
P. 420
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
durumda olduğunu iddia ederek 60 evler üst geçidinin yıkılarak yaşlı ve engelliler için
asansörlü yaya üst geçidi yapılmasını talep etmiştir.
Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, yazıda mevcut yaya üst geçidinin işlevini
sağlayabilecek yeni bir yaya üst geçidi yapılabilmesi için gerekli proje çalışmalarının
devam ettiği, proje çalışmalarının tamamlanmasının ardından tespit edilecek yerin
imar planları, kamulaştırma, yer altı ve yer üstü hizmet tesisatları bakımından uygun
bulunması halinde yapım çalışmalarına başlanabileceği belirtilmiş, ancak ilgili idare
tarafından, şikâyete konu yaya üst geçidinin ne zaman yapılacağına ilişkin bir takvim
veya program bilgisi sunulmadığı görülmüştür. Bu nedenle, 100-07 K.K. devlet yolunun
44+900 km’sinde yer alan yaya üst geçidinin yenilenmesi hususunda idare tarafından
belirli bir süre verilmemesinin ‘belirlilik’ ilkesine aykırı olduğu tespit edildiğinden
Kamu hizmetinin sunulmasındaki temel ilkelerden “saydamlık”, “hesap verilebilirlik”
“öngörülebilirlik” ve “belirlilik” ilkelerinden hareketle başvuruya konu yaya üst geçidinin
can ve mal emniyetini sağlamak amacıyla yenilenmesi işinin belirli bir program dâhilinde
ivedilikle yerine getirilmesi hususunda Karayolları Genel Müdürlüğüne Tavsiyede
Bulunulmasına 245 karar verilmiştir.
7.17.1.2. Trenin İstasyonda Durması veya İstasyonda Duracak Şekilde
Bölgesel Trenlerin İşletilmesi
Başvuran, daha önceleri Eskişehir ili Sazak İstasyonu’nda durmakta olan İzmir Mavi
Treni’nin artık bu istasyonda durmadığını, bu sebeple bir önceki veya bir sonraki
istasyonlarda inerek adı geçen İstasyona ücreti karşılığında taksi ile gitmek zorunda
kaldığını iddia ederek İzmir Mavi Treni’nin Sazak İstasyonu’nda durmasını ya da söz
konusu istasyonda duracak şekilde bölgesel trenlerin işletilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, idarenin mevcut durumda
yürüttüğü toplu taşıma hizmetini, kamu hizmet gerekleri ve kamu yararını göz önünde
bulundurmadan adil, makul ve ölçülü biçimde kullanmadığına, bir başka deyişle
idarenin toplu taşıma hizmet sunumunda objektif ilkelere aykırı davrandığına ilişkin
bir tespit yapılamamış olup, İzmir Mavi Treni’nin uzun mesafe yolcularını taşıyan
bir tren olduğu hususu da dikkate alındığında, başvuranın, söz konusu mavi trenin
Eskişehir ili Sazak İstasyonu’nda durması talebinin ilgili idarece reddi işleminde hukuka
aykırılık tespit edilememiş olup, idarenin, faaliyete geçirdiği bölgesel trenin (Boğaziçi
Ekspresi) Sazak İstasyonunda durması için gerekli olan iş ve işlemleri belli bir takvim
dahilinde gerçekleştirilmesi gerektiği sonucuna varıldığından Sazak İstasyonu’nda
duracak şekilde bölgesel trenlerin işletilmesiyle ilgili olarak gerekli iş ve işlemleri
(peron yapılması, gerekli güvenlik önlemlerinin alınması vb.) belli bir takvim dahilinde
gerçekleştirmesi hususunda TCDD Genel Müdürlüğüne ve TCDD Taşımacılık A.Ş.
Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına 246 karar verilmiştir.
245 2019/14937 numaralı başvuru hakkında verilen 27.02.2020 tarihli Tavsiye Kararı
246 2019/17840 numaralı başvuru hakkında verilen 27.01.2020 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı
2020 YILLIK RAPOR 419